Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O săptămână de Happy schools

Un nou proiect Erasmus+, cu mobilitate în Italia

O săptămână de Happy schools

În aceste momente de grea încercare pentru țara noastră, Europa și întreg mapamondul, este dificil să împărtășești din emoția, curiozitatea, abordarea pozitivă și bogăția culturală de care am avut parte timp de o săptămână, datorită proiectului Erasmus+ cu titlul „S.P.E.R. - Speranță pentru Educația Românească"(2018-1-RO01-KA101-047947), implementat la Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita.

După săptămâni de pregătire lingvistică, pedagogică și culturală, în perioada 23.02.2020 - 29.02.2020, a avut loc a patra din cele cinci mobilități prevăzute în proiect: Happy schools: positive education for well-being and life- skills development în Florența - Italia, la care au participat doamnele profesoare Cozma Elisabeta, Dutkaș Cristina, Voicu Tatiana și consilierul școlar Costelaș Paula.
Întreaga săptămână s-a desfășurat  sub două devize: HAPPY SCHOOLS și CULTURĂ! De luni până sâmbătă, între orele 9-14, am participat la cursuri, iar de la ora 14 am avut parte de ore întregi de istorie, cultură și civilizație florentină. Am fost 10 cursanți: 4 din România, 2 din Spania, 2 din Franța, unul din Germania și unul din Grecia. Prin intermediul acestui curs, formatoarea Ilaria ne-a oferit o introducere, atât în fundamentele psihologiei pozitive, prezentând cele mai relevante teorii și referințe internaționale, cât și în teoriile și tehnicile educației pozitive. Acest curs a fost, de asemenea, o oportunitate excelentă de a realiza, împreună cu cursanții, un studiu comparativ al aspectelor educației din România, Spania, Franța, Germania și Italia.
Pe perioada cursului, am fost introduși în tehnica Mindfulness, ca o oportunitate de a antrena mințile, de a atrage atenția asupra momentelor prezente, de a ne relaxa, de a atinge obiective și de a stimula un anumit nivel de conștientizare de sine. Am reușit să demarăm un proiect personal bazat pe educație pozitivă. Zilnic, am fost implicați într-un proces activ de învățare, concentrându-ne, de asemenea, pe experiența personală și auto-reflecție. Combinând elemente cognitive și emoționale vom facilita procesul de învățare și vom asigura o păstrare de lungă durată a noilor cunoștințe ale elevilor noștri.
Am învățat că Educația pozitivă își propune să promoveze bunăstarea și fericirea în clasă și nu numai, oferind tinerilor cunoștințe și abilități de viață pentru a se realiza în viața lor prezentă și viitoare. Psihologia pozitivă este studiul științific al funcționării înfloritoare și optime a omului și se concentrează pe atuurile și virtuțile care permit indivizilor, comunităților și organizațiilor să aibă succes.
Despre frumusețea Florenței ...
Florența este un adevărat muzeu în aer liber. Practic, pe orice străduță ai lua-o este imposibil să nu vezi vreo operă de artă din perioada Renașterii. Statui celebre, poduri vechi de secole, biserici impresionante, muzee cu lucrările celor mai de seamă pictori sau sculptori ai Italiei, străduțe pline de viață, palate cu grădini superbe - toate acestea fac din Florența una dintre cele mai mari atracții ale Italiei. Ponte Vecchio, ,,David" al lui Michelangelo, magnificul Dom, Catedrala Santa Maria del Fiore, Galeria și Palatul Uffizi - doar câteva din cele mai importante obiective turistice din Florența.
Surpriza săptămânii petrecute de noi în Italia a fost excursia în Toscana, în ținuturile ce ascund vestitele podgorii Chianti. Am descoperit că, într-adevăr, Italia este fermecătoare. Străzile înguste ale orașului Siena amintesc de filmele italienești, iar dorințele copiilor locului sunt, cel puțin, surprinzătoare: în loc de fotbaliști celebri, băieții Sienei își doresc să devină jochei, în onoarea curselor de cai găzduite de oraș în fiecare an. Așezat pe o colină, sătucul-cetate Monteriggioni de doar 49 de locuitori, te cucerește cu liniștea și ordinea sa. În San Gimignano am găsit, fără pretenții de high class, gelateria Dondoli care, potrivit specialiștilor, are cea mai bună înghețată din lume. A fost un privilegiu care ne-a învățat ce înseamnă să te plimbi, ocazional, ,,sub soarele Toscanei".
Ne-a plăcut foarte mult cursul: subiectele, dinamica, și relațiile dezvoltate între toți membrii clasei. Subiectele nu au fost neapărat noi, dar modul în care am lucrat, resursele pe care ni le-a prezentat formatoarea, proiectele pe care le-am realizat individual și în grup ne-au sporit cunoștințele și abilitățile. Noi, cele patru cadre didactice de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita, am apreciat mult oportunitatea de a împărtăși experiențele noastre profesionale cu colegii de la curs, pentru a avea o înțelegere clară asupra temei cursului. Ne-am întors acasă pline de idei și concepte noi despre predare, dar, din păcate elevii vor mai avea de așteptat până le vom pune în practică. Găsiți mai multe poze în Galeria foto: O săptămână de Happy schools.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:45:46 Ora standard a Europei de Est