Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan” - Oradea

Mobilități în Portugalia și Italia

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan” - Oradea

În intervalul 2019-2021 Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea este implicat în două proiecte de mobilitate europeană de tip Erasmus+ KA229 împreună cu alte instituţii de învăţământ din mai multe state europene.

Primul dintre aceste proiecte Erasmus+ poartă numele de European citizenship - cultural, historical, economic, lingual, and political dimensions („Cetăţenia europeană - dimensiuni culturale, istorice, economice, lingvistice şi politice"). Instituţiile partenere sunt: Ubbo Emmius Gymnasium din Leer, Germania; IES Bahia de Almeria din Spania; Istituto Comprensivo G. Melodia din Noto, Italia; Agrupamento de Escolas D. Joao II din Caldas da Rainha, Portugalia; Arsakeio Gymnasium din Salonic, Grecia.
Prima mobilitate a avut loc în Portugalia, Caldas da Rainha, în perioada 10.11 - 16.11.2019. Țara noastră a fost reprezentată de profesorii Chelariu Estera (coordonator proiect) și Călin Dragoș (membru în echipa de proiect) și de elevii: Buliga Raul, Călin Daria, Duma Vlad, Filac Giulia, Munteanu Vlad și Purtan Iulia.
În timpul celor cinci zile de activități de învățare, elevii au lucrat în echipe internaționale, cu colegii lor din Italia, Portugalia, Germania, Grecia, Spania. Temele au fost diverse și au căutat elemente, fire comune tuturor țărilor participante în proiect: de la rute comerciale străvechi și moderne la personalități originare dintr-o țară care s-au remarcat, în diverse domenii, în alte țări în care s-au stabilit. Rezultatele muncii elevilor s-au concretizat, printre altele, în broșuri, hărți (electronice sau manuale), prezentări PowerPoint, postere, filmulețe. De remarcat a fost diversitatea aplicațiilor, instrumentelor web folosite de copii în realizarea sarcinilor trasate (e.g. prezi, padlet, etc).
„În căutarea comorilor culturale europene"
Cel de-al doilea proiect Erasmus poartă numele de Europe Culture Hunt („În căutarea comorilor culturale europene") şi a fost iniţiat sub forma unui proiect eTwinning în 2018, omagiind Anul European al Patrimoniului Cultural, transformat într-un proiect Erasmus+ KA229 propriu-zis. Partenere, în acest parteneriat, sunt școli din România, Italia, Spania, Polonia și Turcia (două școli).
Acest parteneriat strategic a debutat în data de 9 decembrie 2019, cu mobilitatea din Somma Lombardo, Italia. Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" a fost reprezentat de doamnele profesoare Estera Chelariu (coordonatoarea proiectului) și Dana Mihincău (membră în echipa de proiect) și de elevele: Luana Birău, Iris Iepure, Oana Mateaș și Miruna Popa.
Tema primei mobilități a fost Our countries (steag, imn, capitale, elemente de geografie și expresii uzuale). Acestea au fost întregite de activități dedicate lui Leonardo Da Vinci, la 500 de ani de la moartea lui: informare (vizita la Castelul Sforza-Milano) și aplicare (biografia, arta, invenții, personalități asemănătoare din țările participante).
La întoarcerea din mobilitățile Erasmus +, echipele formate din elevii selectaţi şi cadrele didactice coordonatoare şi însoţitoare din catedrele de limbi moderne, de geografie şi istorie au desfăşurat în cadrul colegiului și al I.S.J. Bihor activităţi specifice de diseminare a informaţiilor şi bunelor practici astfel dobândite.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiecte Erasmus la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" - Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:33 Ora standard a Europei de Est