Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Standardele de calitate

În dezbatere publică

Standardele de calitate

Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ preuniversitar supuse dezbaterii publice 13.04.2007

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) inițiază dezbaterea publică privind standardele de referință (de calitate) pentru instituțiile de învățământ preuniversitar. Documentul se găsește pe site-ul ARACIP http://aracip.edu.ro/, în pagina dedicată documentelor supuse dezbaterii publice.
Standardele de referință reprezintă un nivel superior al calității serviciilor educaționale, specificând setul cerințelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activități educaționale, pe baza bunelor practici existente la nivel național, european sau mondial.
„Având în vedere că acest tip de standarde reprezintă o noutate pentru sistemul național de învățământ preuniversitar, considerăm necesară o consultare complexă a tuturor părților interesate - asociații reprezentative ale părinților și ale elevilor, cadre didactice și directori de unități școlare, atât din învățământul public cât și din cel privat, experți în educație și inspectori, uniuni sindicale și patronale, reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, organizații nonguvernamentale care activează în educație etc", a declarat Șerban Iosifescu, președintele ARACIP.

Ca urmare, ARACIP va organiza, în următoarele două luni, ateliere, mese rotunde, seminare în care problemele privind calitatea educației și standardele asociate să fie dezbătute, în mod eficient și constructiv, cu toate aceste părți interesate.
Toate instituțiile, organizațiile și persoanele interesate pot trimite în scris, propunerile, sugestiile și observațiile privind conținutul și forma acestor standarde până la data de 1 iulie 2007, după cum urmează: prin poștă (pe adresa ARACIP, Str. Spiru Haret nr. 12, et. I, cam. 43, București, cod 010176), prin fax (021/319.20.96) sau prin e-mail: aracip@mec.edu.ro.
Reamintim că, pornind de la faptul că acreditarea organizațiilor furnizoare de educație și a programelor lor de studiu este parte a asigurării calității, ARACIP a elaborat, până acum, standardele de autorizare de funcționare provizorie, precum și standardele de acreditare și de evaluare periodică pentru furnizorii de educație de nivel preuniversitar. Prin acest prim set de standarde, recent aprobate prin Hotărâre de Guvern, se certifică respectarea cerințelor referitoare la existența și funcționarea unor structuri ale organizațiilor furnizoare de educație și privind programele lor de studii
ca nivel minim acceptabil al calității educației.

Biroul de Presă

 

 

 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:57:22 Ora standard a Europei de Est