Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitate de predare/învățare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique

Reuniunea de la Oradea, cu parteneri din Grecia, Italia, Lituania, Turcia și Norvegia

Activitate de predare/învățare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique

În perioada 27-30.01.2020, C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea a fost gazda activității de predare/învățare/formare din cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique (2019-2021), cu invitați din școlile partenere din Grecia, Italia, Lituania, Turcia și Norvegia.

Activitatea a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: schimbul de bune practici cu parteneri europeni în vederea îmbunătățirii curriculumului personalizat la copiii cu cerințe educaționale speciale.
De asemenea, s-a avut în vedere și scopul central al parteneriatelor de tip Erasmus+, derulate pentru a oferi șanse egale fiecărui educabil, inclusiv copiilor cu C.E.S.
Activitatea a debutat luni (27 ianuarie) la sediul instituţiei cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Vesa Maria Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", alegerea logo-ului proiectului din propuneri venite din partea tuturor partenerilor.
Marţi (28 ianuarie) a fost dedicată teatrului experienţial. Ideea de ,,teatru experienţial" pleacă de la premisa de a oferi copiilor cu D.S.M. oportunitatea de a se bucura de teatru, oferind acestora o avalanşă de trăiri care îi relaxează, îi calmează, îi stimulează şi le oferă posibilitatea de a se distra. Alături de o reprezentaţie de teatru realizată de profesorii instituţiei, musafirii au participat la un atelier de creaţie care le-a oferit posibilitatea de a crea ei înşişi material, decoruri necesare unei reprezentaţii de teatru experienţial.
Ziua de miercuri (29 ianuarie) a adus, pe acorduri muzicale variate, experienţa Kadans-ului - o metodă de expresie prin dans. Este o terapie bazată pe Teoria celor cinci ritmuri, adaptată la nevoile persoanelor cu nevoi speciale, printre obiectivele acesteia regăsindu-se: plăcerea de a dansa, de a se mișca pe ritmul muzicii, dezvoltarea schemei corporale, abilităților de imitație, orientare spațială, a abilităților de comunicare, precum și a celor sociale.
În ultima zi, joi (30 ianuarie), a fost dedicată înotului senzorial. Prima parte a fost constituită dintr-o prezentare PowerPoint însoțită de înregistrări video cu scopul de a familiariza partenerii cu noțiuni despre ce înseamnă înotul senzorial pentru copiii cu dizabilități din instituția noastră. A doua parte a constat într-o activitate practică unde musafirii au putut urmări copiii în timpul activității de înot menită să dezvolte motricitatea grosieră, coordonarea oculo-motorie și stimularea senzorială a acestora. Pentru buna desfăşurare a activităţii derulate la piscina Hotelului Maxim cadrele didactice au fost sprjinite de studenţii voluntari de la Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, Departamentul Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie.
Activitățile de formare au fost minuțios pregătite de o echipă de cadre didactice constituită din profesorii: Lakatos Gyongyike, Moldovan Mihaela, Copăcian Aurelia, Boros Gyorgyi, Serenciuc Teodora, Todea Stela, Dura Anca, Blasko Noemi, Tanc Dorina, Oprea Eva, Lezeu Rodica.
Alături de aceștia au fost și alte cadre didactice din echipa de implementare a proiectului: Ardelean Ana, Bar Emoke, Bogdan Codruța, Bodea-Lung Diana, Borzasi Simona, Buboiu Bianca, Burcă Emilia, Chișe Angela, Coneac Angelica, Crișan Adriana, Cuc Ligia, Dobran Viorica, Drimba Rita, Kover Monica, Merțan Anturia, Omuț Lavinia, Opriș Aurelia, Popa Sanda.
Director, prof. Vesa Maria Ramona,
coordonator proiect
Vedeți mai multe poze (57 de poze) în Galeria foto: Activitate de predare/învățare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:00:00 Ora standard a Europei de Est