Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Măsuri pentru reducerea cheltuielilor

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Lucian Popa, directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (DPI) din Primăria Oradea, a susținut joi, 30 ianuarie 2020, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate al direcției pe care o coordonează.

,,În primul rând doresc să mulțumesc tuturor colegilor cu care am lucrat, pentru că tot ceea ce am realizat se datorează unei munci de echipă, în care fiecare membru are un rol bine determinat. Totodată, mulțumesc celorlalte direcții din Primăria Oradea pentru colaborarea foarte bună", a spus directorul Lucian Popa.
Principalele structuri de care se ocupă Direcția Patrimoniu Imobiliar sunt: Serviciul Locuințe, Serviciul Terenuri, Serviciul Parcări, partea de baze sportive și Serviciul Tehnic, serviciu căruia îi revine derularea lucrărilor de reabilitare și întreținere a acestor structuri din patrimoniul direcției.
În ceea ce privește patrimoniul aflat în administrarea direcției, acesta e compus din: 40 de unități de învățământ preșcolar, 13 unități de învățământ gimnazial, 21 de unități de învățământ liceal, 14 unități creșe, 5 imobile în care DPI deține calitatea de chiriaș, parcările supraetajate de pe Str. Tribunalului și Str. Corneliu Coposu, trei cabinete medicale, 239 de spații cu altă destinație, baze sportive și de agrement (Stadionul Iuliu Bodola, Stadionul Motorul, Sala Sporturilor Antonio Alexe, Baza de tenis Ioșia cu terenurile de tenis și pista de atletism, Bazinul Olimpic Ioan Alexandrescu, Bazinul acoperit Crișul, Orășelul copiilor), imobilul de pe Str. George Barițiu și 24 de rezervoare de beton aferente stațiilor de hidrofor dezafectate.
DPI a înregistrat în 2019 o creștere semnificativă a veniturilor
Directorul Popa Lucian a făcut o prezentare a evoluției patrimoniului administrat de direcția pe care o coordonează și a veniturilor înregistrate: „În ceea ce privește partea de patrimoniu, aceasta s-a îmbunătățit în anul 2019 cu două blocuri ANL, unul pe Str. Balogh Istvan cu 132 de apartamente și unul pe Str. Spartacus cu 30 de apartamente, iar în ceea ce privește terenurile aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea avem 2.582 ha de terenuri aflate în domeniul public al municipiului Oradea, 223 ha terenuri aflate în domeniul privat al municipiului Oradea și 13 ha terenuri aflate în domeniul privat al statului român. Dacă privim comparativ evoluția veniturilor totale ale DPI, în ultimii patru ani observăm o creștere semnificativă a acestora. Astfel, dacă în anul 2016 veniturile totale ale DPI erau de 27.398.913 lei, în anul 2019 am ajuns la venituri totale de aproape 50.000 lei. După cum se observă, am încercat să menținem o medie de creștere de cca 20%. Trebuie spus că la această creștere a veniturilor a contribuit și adoptarea unor hotărâri de Consiliu Local care au vizat o mai bună administrare a patrimoniului, fie că a fost vorba de chiriile pe locuințe, fie că au privit alte sectoare pe care le administrăm".
Măsuri concrete pentru reducerea cheltuielilor
Totodată, un aspect important al managementului direcției îl reprezintă luarea unor măsuri concrete pentru reducerea cheltuielilor cu utilități la clădirile avute în patrimoniu.
Astfel, după ce au fost identificați marii consumatori de utilități, s-a reușit implementarea unui sistem de automatizări la unități de învățământ precum Grădinița Nr. 52, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", Școala ,,Ion Bogdan", sistem cu ajutorul căruia consumul de energie termică a scăzut foarte mult. De exemplu, la Școala ,,Ion Bogdan" consumul cu energia termică a scăzut la 80%.
Tot pentru reducerea cheltuielilor s-au făcut investiții prin Compania de Apă la blocurile sociale situate pe Str. Voltaire, care au vizat separarea consumului de apă rece.
Investiții la imobilele situate în Ansamblul Urban Centrul Istoric
Direcția Patrimoniu Imobiliar a realizat în cursul anului 2019 în parteneriat cu Fundația pentru protejarea monumentelor istorice o serie de lucrări de investiții la imobilele situate în Ansamblul Urban Centrul Istoric.
În timp ce fundației îi revine partea de documentații și de proiecte tehnice, Direcția Patrimoniu Imobiliar se ocupă de urmărirea lucrărilor. Astfel a fost demarată reabilitarea clădirii Primăriei Oradea, a fost reabilitat acoperișul Palatului Episcopal, fațadele palatelor Stern și Apollo, reabilitarea fațadei la imobilul de pe Str. Duiliu Zamfirescu nr. 10, reabilitarea fațadei și schimbarea învelitorii la Palatul Rimanoczy Kalman din Parcul Traian nr. 1.
Totodată s-au făcut lucrări de investiții la unitățile de învățământ, la bazele sportive și de agrement, dar și la alte obiective
Pentru anul acesta, DPI are pregătite în continuare o serie de  investiții în unitățile de învățământ, în bazele sportive și de agrement, în parcări, în sistemul de supraveghere video a domeniului public, dar și în alte obiective care necesită îmbunătățiri. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:57:09 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...