Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lecturi școlare integrate în Teatrul de animație

Despre proiectul

Lecturi școlare integrate în Teatrul de animație

Asociația Teatrul de Copii anunță oficial lansarea proiectului Lecturi școlare integrate în Teatrul de animație, proiect cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) , în cadrul sesiunii I/2020 a proiectelor culturale, aria Educație prin cultură.

Proiectul Lecturi școlare integrate în Teatrul de animație își propune să vină în sprijinul adolescenților defavorizați cultural, social și etnic, care se pregătesc pentru susținerea examenului de Bacalaureat, prin realizarea unei lecturi performative după romanul Moromeții de Marin Preda, utilizând mijloace artistice inovatoare: limbajul teatrului de animație, multimedia, muzică live, workshop dedicat și sesiuni de Q&A. Proiectul se adresează adolescenților din mediul rural din județele Bihor, Satu Mare și Sălaj, minorilor instituționalizați din centrele de plasament din Bihor și elevilor români din Gyula, Ungaria.
Obiectivele proiectului nostru sunt: promovarea egalității de șanse la educație; promovarea toleranței și diversității prin incluziune; suscitarea interesului spre lectură; facilitarea accesului la mesajul operei literare studiate prin adaptarea limbajului teatral la stilul de receptare cu care publicul tânăr este obișnuit; promovarea artei teatrale ca metodă informală de educație.
Activitățile principale ale proiectului nostru sunt: realizarea dramatizării după romanul Moromeții de către studenții masteranzi ai specializării Dramaturgie din cadrul Universității de Arte din Târgu Mureș; realizarea unor obiecte specifice teatrului de animație și a unor elemente de decor de către studenții specializării Scenografie din cadrul Universității de Arte din Târgu Mureș; susținerea unui workshop cu minori instituționalizați,  în vederea realizării unui scurt performance filmat pe tema tradițiilor românești așa cum se regăsesc ele în Moromeții, moment artistic care va fi introdus prin intermediul videoproiecției în lectura performativă.  Workshopul va fi susținut de trainerul Nora Tiu, actriță și lect. univ. dr. în cadrul Universității Oradea.  Pentru realizarea lecturii performative cooptăm șapte actori profesioniști ai Teatrului ,,Regina Maria", alături de regizoarea Oana Leahu, prof. univ. dr. în cadrul Universității de Arte din Târgu Mureș, și de muzicienii Ovidiu Iloc și Andrada Ciupeiu care vor susține performance-ul prin muzică live.
Premiera va avea loc în luna mai, în Oradea, urmând ca în lunile mai și iunie deplasări în localitățile: Peștiș, Tinca, Marghita (Bihor), Carei (Satu Mare), Zalău (Sălaj), Gyula (Ungaria). Toate reprezentațiile vor fi oferite gratuit elevilor și vor fi urmate de sesiuni de întrebări și răspunsuri la care vor participa profesori de limba și literatura română. La finalul fiecărei sesiuni de discuții vor fi diseminate produsele proiectului: broșuri cu dramatizarea romanului Moromeții, tipărite la Editura Universității de Arte Târgu Mureș și DVD-uri cu secvențe din spectacol. Acestea vor fi împărțite profesorilor prezenți, cu scopul de a le oferi un suport didactic informal care poate fi folosit la catedră.
Ne bucurăm să avem alături de noi în acest proiect partenerii: Universitatea de Arte din Târgu Mureș, Teatrul ,,Regina Maria" Oradea, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului Bihor, Casa de Cultură Marghita, Primăria Orașului Aleșd, Primăria Comunei Tinca, Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău, Centrul Cultural Carei, Liceul ,,Nicolae Bălcescu" din Gyula.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:01:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...