Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ajutăm, susţinem, ne implicăm împreună!

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea

Ajutăm, susţinem, ne implicăm împreună!

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea şi-a prezentat raportul de activitate pentru anul 2019. Viceprimarul municipiului Oradea, dl Florin Birta, în calitate de coordonator al Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, împreună cu directorul executiv al instituției, dna Arina Moș, au susținut ieri, 29 ianuarie 2020, o conferință de presă, privind bilanţul pe anul trecut.

În deschiderea conferinţei, directorul D.A.S. Oradea a mulţumit tuturor colegilor și colaboratorilor pentru sprijinul oferit în anul care a trecut, în vederea realizării obiectivelor propuse și a salutat prezența viceprimarului Florin Birta.
,,Aşa cum am afirmat în mai multe rânduri şi colegii mei ştiu cel mai bine acest lucru, în munca noastră omul și nevoile lui sunt o prioritate. În 2019, la fel ca în anii trecuți, am încercat să ajutăm acolo unde există o reală nevoie, unde este o situație de vulnerabilitate, să fim oamenilor suport și sprijin atunci când au nevoie", a precizat directorul D.A.S.O., Arina Moș în deschiderea conferinței.
Din situația comparată pentru anii 2018 și 2019, se evidenţiază scăderea semnificativă a numărului dosarelor de ajutor social, deoarece s-a pus mai mare accent pe munca în folosul comunităţii, iar neparticiparea la muncă a dus la încetarea acordării ajutorului social, conform Legii nr. 416/2001.
Comparativ cu sezonul rece 2018-2019, în anul 2019  s-au depus doar 612 de solicitări privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei, oamenii fiind descurajaţi de măsurile de recuperare a debitelor şi de anchetele sociale efectuate în teren, cu scopul verificării veridicităţii datelor înscrise în cerere.
La Serviciul Protecţia Copilului, numărul dosarelor privind alocaţia de susţinere a familiei a scăzut, deşi nu au intervenit modificări legislative, dosarele fiind mai bine instrumentate prin verificările bazelor de date ale instituţiilor statului şi verificări în teren.
În cadrul campaniei ,,Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!", s-a organizat o tabără de vară pentru 20 de copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, activitatea desfăşurându-se la Centrul de Îngrijire de Zi, situat pe Str. Traian Lalescu nr. 3C. Aici copiii s-au bucurat de activităţi distractive şi educative pe parcursul a șapte zile.
În luna iunie 2019, în sesiunea de depunere a dosarelor de înscriere a copiilor la creşă pentru anul şcolar 2019-2020, s-au înregistrat 645 de solicitări de înscriere pentru 258 de locuri disponibile, instituţia aflându-se în imposibilitatea de a da curs tuturor cererilor, astfel 71 de copii au rămas pe lista de aşteptare. Pentru a onora o mare parte a solicitărilor pentru creşă, cu sprijinul Primăriei municipiului Oradea, în luna martie 2019 s-a deschis o nouă creşă,  Creşa Nr.14, „Micul Prinţ", situată pe Str. Iuliu Maniu nr. 46, cu o capacitate de 40 de locuri.
Centrul de Îngrijire de Zi Oradea a acordat servicii la 50 de copii din familii aflate în situație de risc social, dezorganizate, asistate social care au beneficiat de serviciile centrului, două mese pe zi, activități de îngrijire, educație, recreere-socializare, consiliere și orientare școlară. Au avut loc 35 de acţiuni cu scop informativ - educativ pentru copiii şi părinţii acestora, fiind abordate diferite teme de interes atât pentru părinţi, cât şi pentru copii.
De serviciile oferite în cadrul Adăpostului de noapte, situat pe Str. J.Gutenberg nr. 8, au beneficiat 205  persoane pe tot parcursul anului 2019. Persoanele au primit consiliere psiho-socială şi de grup, sprijin şi suport în vederea deprinderii unui mod de viaţă independent şi pentru depăşirea situaţiei de vulnerabilitate. 26 de persoane au fost sprijinite să se întoarcă la domiciliu.
La Centrul Comunitar Gutenberg au fost ajutate 32 de persoane. 14 persoane au fost îndrumate şi s-a intermediat pentru ei în vederea obţinerii actelor de identitate, internării în instituţii de asistenţă socială sau de sănătate sau sprijin în întocmirea dosarelor pentru obţinerea unor beneficii sociale.
Echipa mobilă de intervenţie a fost sesizată la două cazuri de violenţă domestică, agresorul fiind extras şi cazat la Adăpostul de noapte pe perioada ordinului de protecţie provizorie. Procedura de urgenţă în cazurile de violenţă domestică se aplică potrivit Legii nr. 217/2003 şi a Ordinului nr. 2525/2018.
În cadrul proiectului „Nu munceşti, nu primeşti", începând cu anul 2018, angajaţii D.A.S. Oradea monitorizează zilnic efectuarea activităţilor de menţinere a curăţeniei în zona blocurilor din Str. Voltaire şi străzile adiacente, de către beneficiarii de ajutor social şi cantină, care au obligativitatea efectuării unui anumit număr de ore în folosul comunităţii.
În anul 2019 am continuat activităţile în cele cinci centre sociale multifuncţionale din cartiere, un număr de 30 de voluntari alăturându-ni-se în desfăşurarea proiectelor de aici.
La Centrele sociale cu destinaţie multifuncţională, Dignitas şi Candeo, 50 de persoane au beneficiat de servicii de cazare şi de consiliere psiho-socială individuală, iar 10 au părăsit centrele, fiind integrate socio-profesional.
În Centrele de cazare temporară nr. 2 şi 3, situate pe Str. Atelierelor, au fost cazate 132 de persoane care au beneficiat de sprijin în vederea obţinerii unui loc de muncă şi consiliere în vederea deprinderilor cu un mod de viaţă organizat.
Programul „O şansă în plus", derulat de instituţia noastră începând cu luna septembrie a anului trecut, vine în sprijinul copiilor din familii cu posibilităţi financiare limitate şi se realizează cu sprijinul voluntarilor, în special profesori. Este un program de meditaţii la limba şi literatura română şi la matematică, în perioada septembrie - decembrie 2019, 34 de copii din clasele V-VII participând la ore şi beneficiind de o masă caldă cu sprijinul gratuit al S.C.Select Catering.
D.A.S. Oradea a derulat anul trecut, alături de cele menționate mai sus, şi alte programe şi servicii, precum: organizarea Zilei Persoanelor Vârstnice, Gala Voluntariatului, programul „ACCES-OR".
,,În continuare facem lucruri pentru persoanele în nevoie, asistenţa socială se face în mod eficient, cu empatie, cu drag de muncă  și cu mult bun-simț. În acest context, le aduc mulțumiri colegilor mei care sunt extrem de delicați în abordarea problemelor sociale. Satisfacția muncii noastre este foarte importantă, atunci când știi că ai făcut tot ce e uman pentru un caz, mergi liniștit acasă și e trist atunci când nu mai poți ajuta. Mulțumim mult Primăriei mun. Oradea, dl viceprimar Florin Birta pentru deschidere și sprijinul acordat și dvs. reprezentanților mass-media prin intermediul cărora informația ajunge la beneficiar. Suntem aici să ajutăm, să susţinem şi să ne implicăm împreună", a declarat Arina Moș în cadrul conferinței.
Viceprimarul Florin Birta, la finalul conferinței a declarat: ,,Doresc să fac doar câteva precizări la expunerea făcută de directorul D.A.S. Oradea, şi anume, dacă observăm că sunt tot mai puţine persoane fără adăpost şi persoane care practică cerşetoria, se datorează în mare parte D.A.S. Oradea și Poliției Locale Oradea. De asemenea, mă bucură să văd că de la an la an, părinţii au tot mai mare încredere în serviciile acordate în creșe, unde copiii sunt fericiți, iar părinții mulțumiți. O felicit pe dna Arina Moș şi pe colegii dânsei, le mulţumesc pentru implicare și îi asigur că vom continua să sprijinim toată activitatea D.A.S.O. Un oraș nu se poate dezvolta cum trebuie fără servicii de asistență socială, care fac bunul mers al lucrurilor în Oradea. Vă doresc mult succes în continuare!"

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:57:43 Ora standard a Europei de Est