Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olimpici naționali, clasa de aur, voluntari și rugbyști

Top 5 la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea

Olimpici naționali, clasa de aur, voluntari și rugbyști

La nivelul Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida”, proiectul educativ "Clasa de aur" face "victime", creează emulație, ridică procentul de promovabilitate, nivelul general la învățătură și disciplină, cu alte cuvinte face mult bine - eficientizează actul instructiv-educativ.

 Clasa de aur, de argint... de diamant!
 Care elev, cât o fi el de indiferent și insensibil, nu s-ar lăuda cu faptul că face parte din "clasa de aur" a școlii?!
 Cu alte cuvinte, proiectul "Clasa de aur", lansat în 2007 de conducerea colegiului (director, prof. Georgeta Sadoveanu, director adj., prof. Daniela Vîlceanu, consilier educativ, prof. Delia Bacoș) a prins și a făcut mult bine! În educație, rezultatele se văd în timp, dar unele roade se culeg și în intervale mai scurte, la sfârșit de semestru sau de an școlar.
 În Top 5, se culeg astfel de roade și la nivelul Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” din Oradea.
 Primul loc în top este ocupat de un elev de top, bun la toate, săritor, cuminte, de cuvânt și de onoare, Radu Alb, elev în clasa a XII-a D. În 2008, Radu a fost elevul total, olimpic național, prezent la olimpiada națională tehnică, la profilul Tehnician în automatizări, membru al echipajului care a reprezentat cu cinste colegiul la etapa finală a concursului național "Copiii și drepturile lor" (echipajul clasându-se pe locul III), omniprezent la concursurile interliceale "Cel mai bun câștigă"...
 Ca membru al cercului de electronică de la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea, elevul dlui ing. Gheorghe Dura a participat cu succes la nenumărate concursuri interjudețene în domeniu. La concursul de robotică de la Orșova, echipajul a prezentat doi roboți, ocupând locul al III-lea. Tot la palatul orădean, Radu este membru al cercului foto și dansator în cadrul cunoscutului și îndrăgitului ansamblu folcloric "Florile Bihorului", laureat a numeroase festivaluri și concursuri naționale și internaționale. Și să mai spunem că de anul trecut, Radu e bursier al fundației Dinu Patriciu...
 Poziția a doua în top este ocupată de un alt olimpic național, Nilgesz Arnold, din clasa a XII-a A, tehnician electronist, priceput la toate - "meșterul nostru de aur", cum îl alintă conducerea școlii. Anul trecut, Arnold s-a întors cu premiul II de la naționala desfășurată la Ploiești, la Electrician constructor, și a fost premiat de Clubul Rotary din Oradea. Și Arnold este membru al cercului de electronică de la palatul orădean, unde a cucerit un braț de diplome, premii și mențiuni. Ultima mențiune pe țară a obținut-o, anul trecut, la Slatina. Arnold face și judo, iar la nivelul liceului, a făcut parte din toate echipajele posibile și imposibile, de pompieri, Cruce Roșie, ecotop, a participat la Cangurul... A fost în turneu cu corul "Young Singers", e înnebunit de calculator și practică sporturi extreme.
 Pe treapta a III-a a podiumului se situează fosta clasă a XII-a A - Clasa de aur (diriginte, prof. Alunița Neag)… și cu aceasta am spus tot!
 Elevii unei asemenea clase sunt premiați de conducerea școlii cu o excursie în județ (cu 20 de milioane, sponsorizare din partea Consiliului reprezentativ al părinților pe școală).
 Locul al IV-lea este ocupat de voluntarii școlii, elevi din actualele clase a X-a A, B, C, D și E, a XI-a A, C și F și a XII-a A, îndrumați de prof. Liana Coroianu, în cadrul proiectului “Voluntari fără frontiere”. Activitatea lor deosebită a fost recunoscută și certificată, în 2008, de I.S.J. Bihor cu un Certificat pentru programele desfășurate în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC). În 2008, acțiunile voluntarilor au vizat o paletă largă de manifestări, începând de la nenumăratele vizite și acțiuni comune cu copiii de la casele de tip familial" Albinuțele" și "Iepurașii", Centrul temporar "Cuore", Centrul de zi, participare la festivalul-concurs SNAC (mențiune II), concursuri sportive pentru respectivii copii (campionatul de bocce), la proiecte educative, în cadrul "Săptămânii educației globale" – proiectul "Mânuțele prieteniei", în parteneriat cu Grădinița "Piticot", la plantare de pomi și la o suită de manifestări prinse în buchetul "Săptămânii naționale a voluntariatului"... În coordonarea activităților, Liana  Coroianu este sprijinită de prof. Elisabeta Ungur și Mihaela Băguț, membri ai echipei de proiect.
 În poziția a cincea a clasamentului, îi găsim pe rugbyștii școlii și ai județului, elevii dlui profesor Szvercsak Ștefan, membrii Ansamblului sportiv, care fac cinste și țin aprinsă flacăra sportului tradițional în colegiul "ceferiștilor" orădeni. Anul trecut, în competiția națională a cluburilor și liceelor sportive, echipa colegiului tehnic orădean a ocupat un onorant loc VIII pe țară. La C.T. "Dimitrie Leonida" din Oradea se joacă rugby din plăcere și cu pasiune! (Ovi DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:34 Ora standard a Europei de Est