Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul trecut: 2019, un an bun

Directorul Eduard Florea și directorii adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul trecut: 2019, un an bun

Directorul Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, împreună cu cei doi directori adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob, au susținut ieri, 20 ianuarie 2020, o conferință de presă în care au prezentat raportul de activitate al direcției pe care o coordonează.

În deschiderea conferinței, directorul Eduard Florea a prezentat pe scurt caracteristicile economice ale anului 2019, așa cum se vede el de la Oradea.
Acesta, a amintit încă de la început de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 79/2017, ale cărei efecte se resimt în continuare asupra bugetului. Așa cum se știe, această ordonanță a adus o serie de efecte nedorite bugetelor locale prin decizia de transfer a contribuțiilor de la angajator la angajat, combinate cu reducerea impozitului pe venit.
2019 - un an bun din punct de vedere economic
Directorul economic Eduard Florea a precizat: ,,Un lucru pozitiv din punct de vedere al datoriei publice, anul 2019 înseamnă un an de relaxare, de scăderea a datoriei publice, soldul obligațiilor de plată fiind la finalul anului mai mic decât la începutul acestuia. Calificativele de rating s-au menținut, practic reiese o viziune neschimbată a Fitch asupra performanțelor financiare robuste ale municipiului. În ceea ce privește investițiile, acestea au fost susținute într-o proporție mare din bugetul local. Anul 2019 este un an în care am reușit să reducem numărul de restanțieri, dar și suma restanțelor, iar ca venituri fiscale bugetate și respectiv încasate, încasarea a fost de 103,6%, adică cu 3,6 % mai mult decât am estimat inițial. La finalul anului 2019 am rămas cu un excedent de 82,5 milioane de lei, sumă datorată amânării unor proiecte mari de investiții, sumele urmând însă să se regăsească în investițiile din acest an. Totodată, anul 2019 a fost un an foarte bun și pentru încasarea impozitelor și taxelor locale, gradul de încasare fiind unul foarte ridicat, respectiv 94% din debitele anului".
Analiza masei impozabile, respectiv a clădirilor, terenurilor și autoturismelor deținute de orădeni, ne arată imaginea unui oraș în dezvoltare, în care investițiile dezvoltatorilor imobiliari se văd foarte bine și la tot pasul. Corelat cu creșterea numărului de clădiri, terenuri și autoturisme, statistica ne evidențiază și o creștere a volumului tranzacțiilor.
În ceea ce privește partea de fiscalitate, în anul 2019 se mențin cotele de impozitare din 2018 , cu o inflație de 1,34%.
Anul 2019 a fost însă un an dificil în accesarea fondurilor europene. Primăria Oradea a reușit prin Direcția Economică contractarea creditului tip revolving pentru susținerea proiectelor UE, acest credit având un dublu rol: unul de a asigura decontarea tuturor surselor unui contract și rolul de cofinanțare a bugetului local.
2019 - un an foarte bun pentru achitarea impozitelor online
Anul trecut este evaluat ca un an foarte bun în ceea ce privește achitarea impozitelor online, astfel că dacă până nu demult 1 din 10 orădeni își plăteau impozitul online, în anul 2019, 1 din 3 orădeni au făcut acest lucru.
,,Îi invităm pe orădeni ca și în anul 2020 să își plătească impozitele online, bonificația la plata integrală online fiind de 8%. Astfel, aceștia vor face economie de timp, dar și de bani pentru costurile unui drum până la primărie. Cred că orădenii au înțeles deja că ,,Online câștigi dublu!" Trebuie amintit că se mențin tragerile la sorți săptămânale, pentru premierea cu o zi de distracție la Aquaparkul Nymphaea pentru cei care și-au plătit integral impozitul online", precizează directorul Eduard Florea.
Directorul adjunct al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, Simona Vlad, a prezentat apoi partea de execuție bugetară, prezentând în detaliu veniturile bugetului local în 2019, cotele din impozitul pe venit, cheltuielile operaționale, cheltuielile cu investițiile, datoria publică, gradul de îndatorare, dar și calificativele Fitch Ratings.
În continuare, directorul Sorin Iacob a prezentat ultima parte a raportului de activitate al Direcției Economice, partea privind creanțele fiscale. Acesta a vorbit despre administrarea creanțelor fiscale, situația încasărilor din creanțele fiscale, masa impozabilă care reflectă imaginea unui oraș în dezvoltare, volumul tranzacțiilor, supra impozitările aplicate de municipalitate, partea de inspecție fiscală - executare silită etc.
Obiective economice pentru anul 2020
,,Cea mai mare provocare a acestui an va fi pariul pe tehnologie, astfel că venim în îndeplinirea acestui obiectiv cu mai multe acțiuni, toate având ca scop  încurajarea cetățeanului de a-și folosi tehnologia în avantajul său", spune directorul Eduard Florea.
Astfel, pariul pe tehnologie are în vedere: încurajarea plății online a impozitelor locale (bonificație + campanie), implementarea platformei Ghișeul online - Primăria Oradea, extinderea codurilor de bare pe toate cererile/formularele tip, implementarea unui terminal de eliberare formulare/cereri tip, extinderea parteneriatelor cu unitățile bancare pentru încasarea prin automate a impozitelor și taxelor.
Alte obiective stabilite pentru 2020 sunt: desfășurarea de acțiuni concentrate de executare silită împotriva restanțierilor, acordarea de asistență pentru Administrația Domeniului Public (A.D.P.)  la contractarea creditului pentru parcări, implementarea Programului ,,Make IT in Oradea!" (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:48 Ora standard a Europei de Est