Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista „OviDan” nr. 203 din 20 dec. 2019

Semnal

Revista „OviDan” nr. 203 din 20 dec. 2019

Ediţia cuprinde ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ. Numărul se deschide cu Hramul Bisericii Sf. Apostol Andrei din Oradea.

Joi seara, în Aula Galbenă a Universității Agora din Oradea, am savurat momente din Istoria Marii Britanii, prezentate de micii actori ai Școlii Gimnaziale Internaționale Agora.
Duminică, mii de orădeni au sărbătorit Ziua Națională a României. Patriotismul și libertățile sunt esențiale, a subliniat domnul prefect Ioan Mihaiu.
Joi, academicianul clujean Ioan Bolovan a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea. ,,Autoritățile pot învăța din lecțiile trecutului... pentru a gestiona jocul interculturalității..."
Ascensiunea Universității din Oradea în clasamentul pe cercetare SCImago, care a ajuns pe locul 10 din cele 30 de universități de învățământ superior din România, după cum aflăm de la domnul rector Constantin Bungău.
Acad. Dan Tufiș a devenit Doctor Honoris Causa al Universității Agora din Oradea; este cel de-al IV-lea membru al Academiei, ajuns Doctor Honoris Causa al Univ. Agora.
Miercuri, au răsunat colindele la Universitatea Agora. Primii colindători au venit tocmai de la Izbuc.
Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea a fost premiat, pentru a treia oară, consecutiv, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019.
În perioada 1-4 decembrie 2019, elevi și profesori de la C.T. ,,Mihai Viteazul" din Oradea au participat la Viena, la Business Academy Donaustadt.
Miercuri, la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, a avut loc Târg și concurs pentru promovarea unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio/eco, reciclarea și protejarea mediul înconjurător; proiectul educativ regional are drept generic ,,Viitorul sună bine".
Vineri, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ErasmusDays, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care s-au desfășurat și/sau se desfășoară în liceul nostru.
De Ziua Națională a României, la Școala Gimnazială ,,Dacia" a avut loc spectacolul de suflet, de lumină și culoare ,,1 Decembrie, de-un veac, e ziua țării noastre" ( ,,La-Întâi Decembrie mai blând/ Istoria privește-n noi/ Și-nalță-n soare rînd pe rînd/ Dragi chipuri de români eroi".).
În cadrul proiectului ,,Oradea donează o pâine", la cea de-a XI-a ediție, elevii de la ,,Nicolae Bălcescu" s-au aflat din nou în prima linie (elevii clasei pregătitoare A, coordonați de prof. Simona Vancea, elevii clasei pregătitoare D, coordonați de prof. Adina Gomboș Sabău, elevii clasei I C, coordonați de prof. Simona Bunta, elevii clasei a III-a D, coordonați de prof. Oana Borza și elevii clasei a IV-a C, coordonați de prof. Carla Istvanovicz, au dăruit peste 150 de pâini).
Centenar ,,Oltea Doamna" - La mulți ani!
Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea a sărbătorit o sută de ani de existență.
Prof. Cristiana Vidican a coordonat Întâlnirea de suflet a claselor a IV-a la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai". Noi reprezentăm cu mândrie Oltea - „Școala mea, blazonul școlii!" De Centenar, am plantat un pomișor pentru viitor (clasa a IV-a A, prof. Cristiana Vidican). Punte între generații: Întâlnirea de poveste a bunicilor (tot la clasa a IV-a A, prof. Cristiana Vidican).
În perioada 25 - 29 noiembrie 2019, două cadre didactice de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea (prof. Ienei David Laura - coordonatorul proiectului și prof. Pavel Elena) au participat la prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus + K229 ,,Future Awaits Coding".
De la Școala Gimnazială Nr. 11, vă prezentăm două proiecte intenaționale: 1.Proiect de parteneriat strategic cu școli din Spania, Italia și Lituania; mobilitate Erasmus+ pe tema activităților incluzive; 2. Parteneri cu școli și dascăli din Portugalia, Italia, Cipru și Turcia - Proiect de parteneriat strategic Erasmus+.
Vineri, la sala de conferinţe a Hotelului Maxim, a avut loc Conferinţa de lansare a parteneriatelor strategice Erasmus+ All together şi I am unique, derulate de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Cristal din Oradea.
Ȋn cadrul Parteneriatului educaţional şcoală-biserică ,,Lăsaţi copiii să vină la mine"! O lecție altfel..., desfășurată la Biserica din Gurbediu, cu elevii ciclului primar de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Gurbediu (structură a Liceului Teoretic ,,Nicolae Jiga" din Tinca); reportajul este semnat de prof. Lazea Mariana și Miheş Gheorghe.
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 203 din 20 decembrie 2019, pagini care conţin 64 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:38 Ora standard a Europei de Est