Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Treizeci de copii au demonstrat că pasiunea pentru tehnologie nu are limită de vârstă

Duminică, Gala proiectelor Smart, la Hotel Continental Forum

Treizeci de copii au demonstrat că pasiunea pentru tehnologie nu are limită de vârstă

Cei mai mici programatori orădeni și-au prezentat realizările în cadrul Galei proiectelor Smart care a avut loc duminică, 12 ianuarie 2020, la Hotel Continental Forum.

Peste 30 de copii cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani care, timp de trei luni, au urmat cursurile de inițiere în programare și robotică ale Centrului educațional Smart Alt-Del, au demonstrat că pasiunea pentru tehnologie nu are limită de vârstă, că entuziasmul și creativitatea sunt cele mai importante ingrediente pentru primii pași în acest domeniu.
Multe emoții, multe îngrijorări tehnice dar și o enormă bucurie și mândrie pentru părinți, bunici, prieteni și mentori s-au derulat pe parcursul celor trei ore petrecute cu copiii, de data aceasta ca și creatori, în lumea fascinantă a calculatoarelor.
,,Am făcut un joc pentru doi utilizatori simultan. De la săgeți te miști, la fel și cu a,w,s,d pentru al doilea user, apoi cu Space și cu tasta M poți să tragi, să te aperi de zombie. Am încercat să îl facem și mai complicat, să poți să îți alegi armele și să poți schimba viteza", au explicat Dragoș și Laurențiu, doi dintre programatorii în devenire.
Jocurile concepute de copii cum ar fi: Dragonul, Zombie Attack, Maze, Racing Cars, Coder-Hackerul, Rîma ciudățică sau Dino au stârnit entuziasmul întregii audiențe
Poate cel mai impresionat moment al zilei a fost cel în care Adin, un copil deosebit de isteț, curios și ambițios, din scăunelul lui cu rotile de care nu se poate lipsi, și-a prezentat jocul realizat de el în limbajul Scratch: Ocean Adventure. ,,Am folosit mai multe personaje, rechini, peștișori, sunete și decoruri, jocul are patru nivele, se câștigă puncte și astfel treci la un nivel nou iar în final ajungi la o comoară de pe fundul oceanului", ne-a descris Adin cum funcționează progrămelul său.
,,Cat Feeder" este unul dintre proiectele de robotică prezentate de o echipă formată din patru copii de clasa a 5-a. „Am încercat să facem ceva util, un dispozitiv automatizat de alimentare pentru pisici, folosind un controler Arduino, un servo-motor și câteva materiale reciclabile: pet-uri, cartoane și o cutie de chipsuri", ne-au explicat Alex, Dominik, Dennis și Mihai. Cea mai complicată parte li s-a părut cea de inginerie, mai spuneau ei, ,,ce formă să aibă recipientul, cum să montăm motrașul ca să nu fie blocat de alimente, cum să facem discul care se rotește".
O altă echipă, din care fac parte Andrei, Răzvan, Matei, Vlad și Luca, a expus un sistem automat de salut, ,,Hand Greet" bazat tot pe Arduino, un servo-motor și un senzor care detectează prezența umană, ei au realizat un amuzant avatar din carton care își ridică pălăria în față oricărui trecător.
Ne ridicăm și noi pălăria în fața acestor copii curioși, inteligenți și creativi.
Rodica Ardelean
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Treizeci de copii au demonstrat că pasiunea pentru tehnologie nu are limită de vârstă.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:39:23 Ora standard a Europei de Est