Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima mobilitate s-a desfășurat în Italia

Parteneri în Proiectul Erasmus+ KA229 „Environmental Awareness”

Prima mobilitate s-a desfășurat în Italia

Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" Oradea este partener în Proiectul Erasmus+ KA229 „Environmental Awareness" cu numărul de referință 2019-1-IT02-KA229-062176_2, proiect de parteneriat strategic cu școli din Italia, Turcia, Polonia şi Spania.

Activitățile acestui proiect, care se vor derula în perioada 2019-2021, urmăresc să ofere elevilor deprinderi care să îi învețe importanța protejării mediului înconjurător precum și mijloace și tehnici de protejare a mediului.
În perioada 9-13 decembrie 2019, a avut loc prima întâlnire transnațională de proiect. Școala gazdă a fost Istituto Comprensivo Statale „Cangiamila" în Palma de Montechiaro, Italia, coordonatoarea proiectului ,,Environmental Awareness".
La această reuniune au participat, din partea Școlii Gimnaziale ,,Dimitrie Cantemir" Oradea, doamna profesor doctor Popa Viorica, în calitate de director al școlii și coordonator de proiect și membrii în echipa de proiect, prof. de limba engleză Sălăgean Anne-Mari, prof. de biologie Andrei Mihaela, prof. Pece Daniela și Bărcan Florina.
Agenda de lucru a primei întâlniri a cuprins: în prima zi (9 dec.), sosirea și întâmpinarea partenerilor de proiect la sediul Primăriei din orașul gazdă unde oaspeții au avut ocazia să se întâlnească cu primarul și responsabilul pe probleme de mediu al orașului. Participanții au putut constata interesul crescut al autorităților privind problemele de mediu. După această întâlnire oaspeții au vizitat Școala „Istituto Compresivo Statale Cangiamila", Italia și au asistat la un program artistic oferit de elevii școlii gazde, iar după-amiază, gazdele au organizat o vizită a câtorva dintre cele mai importante clădiri istorice din oraș. A doua zi (10 dec.) a fost organizată o vizită la Italkali, Societatea de Sare, unde ni s-a explicat modul de extragere a sării și influența procesului asupra mediului înconjurător. Tot în cadrul acestei zile am mai vizitat Casa și muzeul scriitorului Luigi Pirandello, Castelul Chiaramonte, Biblioteca Municipală; a treia zi (11 dec.) a fost dedicată tot vizitelor; de dimineață am pornit spre Realmonte, unde am vizitat Valea Templelor (Valle dei Templi), un sit arheologic foarte bine conservat, ce se întinde pe o suprafață de aproximativ 2 kilometri; aceste ruine reprezintă doar o mică parte din ceea ce era acest oraș în urmă cu mai bine de 2.000 de ani. Tot în acea zonă se află Grădinile Kolymbetra, un loc relativ vast unde se găsesc tot felul de plante mediteraneene. După-amiază am continuat itinerarul de cunoaștere a orașului Agrigento vizitând Teatrul „Luigi Pirandello", Teatrul Vechii Poște și Catedrala Sf. Gerlando; a patra zi ( 12 dec.) a debutat cu o întâlnire la școală, unde am avut ocazia să aflăm de la domnul Claudio Lombardo, președintele Asociației pe probleme de mediu „Mareamico", despre problemele poluării din zona Agrigento, astfel am putut constata că poluarea este o problemă majoră și totodată o preocupare în toate țările. După aceste discuții, fiecare școală participantă a prezentat un film (PPT) despre sistemul de învățământ, realizările școlii și ale elevilor; s-a prezentat apoi logo-ul proiectului realizat de elevii fiecărei școli, urmând ca anunțarea câștigătorului să se facă pe pagina de Facebook destinată proiectului. Un alt punct pe agenda zilei l-au reprezentat activitățile organizatorice și stabilirea următoarelor mobilități: în luna martie, 2020 - în România, în mai, 2020 - în Turcia, în octombrie, 2020 - în Polonia (iar ultima mobilitate pentru Spania se va stabili la întâlnirea din Polonia). Ultima activitate a zilei a fost vizita la o fabrică de ulei de măsline din zonă. Acolo am asistat la procesul de realizare a uleiului de măsline; în cea de-a cincea zi (13 dec.) a avut loc evaluarea mobilității, festivitatea de înmânare a certificatelor și un spectacol de colinde susținut de orchestra elevilor școlii gazde, coordonată de profesorii de muzică din școală.
Beneficiile mobilității
Prin participarea la această mobilitate, au fost create condițiile unei viitoare colaborări între instituțiile partenere. Au fost împărtășite practici educaționale europene de protejare a mediului. Ca rezultat al participării, cadrele didactice au devenit mai motivați în derularea proiectului. Profesorii și-au îmbogățit cunoștințele referitoare la alte sisteme de învățământ, au devenit mai încrezători în ei înșiși privind comunicarea în limba engleză și și-au îmbogățit competențele în organizarea unor evenimente internaționale. A fost o experiență inedită și de impact. Prin participarea la această întâlnire transnațională s-a reușit a se pune bazele unui plan al proiectului pentru următoarele mobilități.
Andrei Mihaela

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:23:47 Ora standard a Europei de Est