Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Valențe transfrontaliere în formarea profesională dobândită în învățământul preuniversitar

Prima mobilitate, în localitatea Barcelos din Portugalia

Valențe transfrontaliere în formarea profesională dobândită în învățământul preuniversitar

În perioada 25 noiembrie - 6 decembrie 2019, s-a desfășurat în localitatea Barcelos din Portugalia, prima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, formare profesională VET, „Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii", beneficiar fiind Liceul Teoretic „Arany Janos" din Salonta.

Parteneri în cadrul proiectului sunt PAQ-Equipamentos de escritório și Amigos de Mobilidade din Barcelos, Portugalia. Valoarea totală a proiectului este de 75.380 de euro, sumă ce acoperă toate cheltuielile necesare pentru derularea eficientă, în bune condiții, a activităților propuse a fi desfășurate în cadrul mobilității, precum și în etapa de selecție a participanților.
Scopul acestui proiect este să ofere elevilor participanți posibilitatea completării pregătirii teoretice din liceu în domeniul IT cu o dimensiune practic-aplicativă, printr-o formare inițială de calitate, care să contribuie la dezvoltarea competențelor, abilităților și cunoștințelor necesare unui profesionist cu calificare medie în domeniul I.T, astfel încât acesta să atingă o pregătire temeinică, care să-i permită găsirea cu ușurință a unui loc de muncă sau accesul spre continuarea studiilor la un nivel superior.
Obiectivele proiectului, așa cum au fost ele formulate inițial, sunt: dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, astfel încât acestea să corespundă standardelor firmelor de profil și elevii să se poată integra și să fie competitivi pe piața muncii; îmbunătățirea competențelor lingvistice pentru a înțelege limbajul profesional IT, a comunica în relațiile de muncă și în diverse contexte; valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnațional cu firme din domeniul IT pentru dobândirea de cunoștințe din domeniul antreprenorial și îmbunătățirea practicilor managementului instituțional; dezvoltarea abilităților sociale și civice ale participanților, prin formarea unui comportament profesional și sporirea adaptabilității la medii socio-culturale noi.
Beneficiarii proiectului sunt 30 de elevi ai Liceului Teoretic „Arany Janos", Salonta, din clasa a XI-a A, filiera teoretică, profil real, specializarea matematică-informatică/ intensiv informatică.
Elevii care au fost selectați pentru a participa în prima activitate de mobilitate s-au întors îmbogățiți din toate punctele de vedere de experiența de învățare desfășurată într-un mediu internațional, multicultural, în care au avut ocazia de a împărtăși idei și de a pune bazele unor viitoare proiecte de colaborare transfrontalieră. Elevii din cadrul școlii din România au avut posibilitatea de a dialoga cu elevi din Grecia și din Finlanda, ocazie cu care s-au legat prietenii ce depășesc cadrul restrâns al celor două săptămâni petrecute împreună. Memorabile pentru elevi au fost întâlnirile cu Oceanul Atlantic și cu bogăția culturală și arhitecturală a orașului Porto, vizitat în prima săptămână a mobilității.
Prin participarea la această mobilitate elevilor li s-a oferit oportunitatea de a aprofunda dimensiunea practică a activității de informatician, indiferent de domeniul pe care intenționează să îl urmeze în continuare, competențele dobândite fiind atestate printr-un certificat recunoscut internațional.
Experiența a fost plasată de la bun început sub semnul succesului, mai ales datorită seriozității elevilor care s-au implicat în propria devenire profesională. Au contribuit la buna desfășurare a proiectului atitudinea pozitivă a părinților elevilor, care au conștientizat importanța acestei oportunități, implicarea firmelor partenere din țara gazdă și, nu în ultimul rând, experiența echipei de proiect.
În concluzie, obiectivele proiectului au fost realizate, cel puțin în ceea ce privește primul flux prevăzut în cadrul mobilității, o dovadă concretă a acestui aspect fiind reprezentată de mărturiile elevilor și de atitudinea lor pozitivă față de tot ceea ce au experimentat în cadrul mobilității.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Valențe transfrontaliere în formarea profesională dobândită în învățământul preuniversitar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:51:23 Ora standard a Europei de Est