Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prezentarea: ,,Indonesia Outlook: an update from the region”

Excelența Sa Muhammad Amhar Azeth, ambasadorul Indoneziei, a susținut, miercuri, la Universitatea Agora

Prezentarea: ,,Indonesia Outlook: an update from the region”

Miercuri, 18 decembrie 2019, Excelența Sa Muhammad Amhar Azeth, ambasadorul Indoneziei pentru România și Republica Moldova, a fost invitat la Universitatea Agora să susțină prezentarea ,,Indonesia Outlook: an update from the region".

La sosire, potrivit obiceiului, înaltul oaspete a fost primit cu pâine și cu sare, dar și cu colinde, fiind vremea colindelor; grupul vocal ,,Mugurași" de pe Barcău, coordonat de doamna prof. Emilia Șugar Borza, ne-a încântat cu un buchet de colinde tradiționale românești. Excelența Sa Muhammad Amhar Azeth a semnat în Cartea de onoare a Universității Agora, după care, în Aula Albastră, a susținut lectura invitată ,,Indonesia Outlook: an update from the region".
,,Scopul misiunii mele în România este să reiau și să dezvolt bunele relații dintre țările noastre"
Așa după cum aveam să aflăm din cuvântul domnului rector, prof. univ. dr. habil. Ioan Dzițac, între anii 2015-2019, informaticieni din Indonezia, de la Telkom University, Institute of Technology și University of Indonesia, au publicat șase articole în revista ISI a Universității Agora, ,,International Journal of Computers Communications & Control".
Pornind de la acest precedent, Ambasada Republicii Indonezia la București, care are printre obiectivele sale diplomatice și stabilirea de colaborări cu România în domeniul cercetării și învățământului superior, a propus domnului rector o colaborare cu Universitatea Agora din Oradea.
Domnul ambasador a fost însoțit, la Oradea, de trei diplomați din cadrul Ambasadei, de Doamna Inggrid Rosalina, consilier, secția economică, Doamna Regia Mutiara Rozuah, secretar II pentru media, învățământ și afaceri social-culturale, și de Domnul Martin Soeprijadi Diauw, membru al echipei, responsabil cu informațiile și afacerile social-culturale.
Din prezentarea Excelenței Sale, am aflat despre bunele relații care au existat între România și Indonezia, oficiate în anul 1950, despre importurile și exporturile care s-au dezvoltat între cele două țări, ,,până în 1985, când situația politică globală s-a schimbat și când viziunile politice externe au fost diferite, a precizat Domnul ambasador. Scopul misiunii mele în România este să reiau și să dezvolt bunele relații dintre țările noastre, așa încât fiecare țară să profite la maximum de pe urma acestor relații, Indonezia fiind a patra țară din lume ca număr de locuitori și a 16 putere economică din lume (...). În domeniul învățământului, avem 4.500 de universități, iar patru dintre ele ocupă locurile: 518, 618, 660 și respectiv 676 în lume. Indonezia a oferit invitații și burse pentru studenții români pentru a studia în Indonezia. De asemenea, foarte mulți studenți din Indonezia sunt invitați să studieze în România (...). De un an și jumătate, de când am venit în România ca ambasador, am făcut cunoscută Indonezia în câteva universități din România. Ieri (marți - n.n.), am inaugurat colțul cultural indonezian în cadrul Universității
,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, iar Doamna Inggrid Rosalina a făcut același lucru cu câteva luni înainte în Republica Moldova. Am recomandat Guvernului Indoneziei să invite și în anul 2020 rectori și studenți în Indonezia. În acest sens, vă rugăm să ne dați o scrisoare de intenție să știm când, în ce perioadă, este potrivit ca un membru al conducerii Universității Agora și un student să poată călători în Indonezia. Dimineața, iau micul dejun în Oradea, iar seara iau cina în Indonezia", a conchis Excelența Sa Muhammad Amhar Azeth, ambasadorul Indoneziei.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (57 de poze) în Galeria foto: Prezentarea: ,,Indonesia Outlook: an update from the region”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:34 Ora standard a Europei de Est