Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc”

Vitejii orădeni, cu tradițiile în Capitală

,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc”

Începând cu anul şcolar 2019-2020, în cadrul Proiectului ERASMUS ,,Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training National reference points" (EQAVET-NRP-RO 2019) au fost reorganizate 10 reţele parteneriale, cu câte 5-7 şcoli fiecare.

Pe parcursul anului şcolar, în fiecare şcoală, se desfăşoară o activitate la care participă şi reprezentanţii şcolilor partenere din reţea. Prin aceste activităţi se urmăreşte dezvoltarea culturii calităţii şi încurajarea schimbului de bune practici în cadrul reţelei parteneriale.
În data de 2.12.2019, în parteneriat cu Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, a avut loc la Colegiul Economic Viilor Bucureşti, prima activitate a Reţelei parteneriale 9 - Turism, cu tema: ,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc".
Au participat reprezentanţii celor șase colegii membre ale Reţelei parteneriale 9 - Turism, şi anume: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Colegiul  Economic ,,Francesco Saverio Nitti" Timişoara, Colegiul Economic ,,Hermes" Petroşani, Colegiul Economic Viilor Bucureşti, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu" Bucureşti şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" Bucureşti.
Echipa de proiect a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, formată din director adjunct Ardelean Simona, coordonator și cinci membri: Runcanu Monica, Tiutin Rodica, Negruț Teodora, Marian Monica și Dicu Florentina, a fost reprezentată la aceasta activitate de  prof. Tiutin Rodica.
Agenda zilei a cuprins trei activităţi: ,,Tradiţii şi obiceiuri la români", masa rotundă: ,,Cultură, credinţă şi ospitalitate în turismul românesc", respectiv ,,Tradiţii gastronomice de Ziua Naţională a României". Invitaţii mesei rotunde au fost: Maria Stoian - fondator ANTREC, Mihai Ogrinji - Asociaţia Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism din România şi Alice Voicu - Fundaţia Amfiteatru.
Tradiţii şi obiceiuri la români...
Într-un cadru autentic, al satului românesc, elevii, îmbrăcaţi în straie populare, au fost actorii, care au pus în scenă câteva tradiţii: de Sfântul Andrei ( fetele care doresc să se mărite ascund sub pernă câteva boabe de grâu pentru a-şi visa iubitul), Sfântul Nicolae (curăţarea ghetuţelor pentru ca Moş Nicolae să le umple cu cadouri), de Ignat (pomana porcului), de Naşterea Domnului - colindele şi de Anul Nou - capra (dans tradițional românesc executat de un flăcău mascat în chip de capră și îmbrăcat cu un cojoc pe dos. Capra și însoțitorii ei umblă din casă în casă, dansând la ușa fiecăruia în prag de Revelion). Această primă parte s-a încheiat cu o horă, dans tradițional românesc ce a  reunit într-un cerc mare toţi elevii participanţi la scenete.
Prezentarea unor obiective naturale şi antropice
A urmat partea mai ,,academică", în prezentarea de către alţi elevi, cu ajutorul PPT-urilor, a unor obiective naturale şi antropice din diferite zone ale ţării: Maramureş, Bucovina, Dobrogea.
La final, invitaţii mesei rotunde au abordat importanţa promovării turismului rural, a  valorificării în mod durabil și responsabil a potențialului local și național şi nu în ultimul rând au apreciat munca, talentul şi dăruirea elevilor, viitori profesionişti în turism.
Aflându-ne la o zi distanţă de marea sărbătoare a poporului român, Ziua Naţională, activităţile s-au încheiat cu prezentarea şi degustarea unor delicii culinare tradiționale. Elevii s-au întrecut pe ei înşişi în realizarea de preparate tradiţionale de Ziua României. A fost ceea ce se numește metaforic ,,cireaşa de pe tort".
Mulţumim gazdelor pentru primire, ospitalitate şi, nu în ultimul rând, felicitări profesorilor, invitaţilor  şi elevilor participanţi pentru activităţile desfăşurate.
Tiutin Rodica
Găsiți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:13 Ora standard a Europei de Est