Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premiul I pe echipe, cinci premii speciale și trei mențiuni

Palmaresul bihorenilor la etapa națională a Olimpiadei de română

Premiul I pe echipe, cinci premii speciale și trei mențiuni

Cu cei 15 membri, echipajul județului Bihor a fost cel mai numeros din țară, după municipiul București (cu ai săi 20 de olimpici), aceasta în urma bonusului câștigat la ediția trecută la Botoșani, locurile primite pentru minorități și suplimentul obținut în calitate de gazdă a olimpiadei.

Cele 15 locuri ale Bihorului au fost adjudecate, la etapa județeană, de: Adela Maria Gavriș – Lic. T. „Lucian Blaga” (prof. Adriana Pădurean), Luana Sîrca – C.N. „Emanuil Gojdu” (prof. Maricica Petrila), Maghyar Melinda – Lic. T. „Ady Endre” (prof. Monica Enache), Balogh Diana – Șc. cu clasele I-VIII din Marghita (prof. Nadia Dat), Oana Pelea și Carina Florina Marin – Șc. cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (prof. Lucia Babău), Kenyeres Aletta Erzsebet – Șc. cu clasele I-VIII „Arany Janos” din Salonta (prof. Cornelia Filip), Andra Diamant, Loriana Porumb și Cristina Diamant – toate trei de la C.N. „Mihai Eminescu” (elevele profesoarelor Ramona Tătar, Petronela Moldovan și Veronica Marton), Mădălina Aniela Perțe – C.N. „Avram Iancu” din Ștei (prof. Inga Rusu), Georgiana Felea – C.N. „Mihai Eminescu” (prof. Maria Hulber), Vlad Muscă – C.N. „Emanuil Gojdu” (prof. Viorel Chirilă), Gulyaș Cyndia și LaviniaTrică – C.N. „Emanuil Gojdu” Oradea (elevele profesoarei Corina Păcurar).
În urma punctajului obținut la proba individuală, trei bihoreni s-au ales cu câte o mențiune din partea ministerului de resort (M.E.C.I.): Mădălina Aniela Perțe (96,5 puncte) și Cristina Diamant (96 de puncte), ambele la clasa a X-a, și Cyndia Gulyaș (97 de puncte), la clasa a XI-a.
 Premiile I au ajuns în Olt, Brașov, Bacău, Hunedoara, Iași, Argeș, Satu Mare și București, premiile II au plecat în Timiș, Caraș-Severin, Suceava, iar în Timiș, Călărași, Sălaj, Vrancea și Mehedinți, iar pemiile III s-au îndreptat spre Alba și Constanța, Sibiu, Suceava, Caraș-Severin, Brăila, Galați, Ialomița și din nou Brăila.
În schimb, ai noștri au obținut cinci premii speciale, două la clasa a VIII-a, prin Balogh Diana (din Marghita) și Kenyeres Aletta Erzsebet (din Salonta) - la minorități, și încă trei premii prin Luana Sîrca (premiul Bibliotecii județene „Gheorghe Șincai”), Andra Diamant (premiul editurii „Aquila” din Oradea) și Oana Pelea (premiul conducerii Colegiului Național „Emanuil Gojdu”).
Bihorul a fost „fruncea” la proba de lucru pe echipe (unde a format cea mai tare echipă împreună cu echipajele din Cluj, Sălaj și Maramureș), echipa nr. 7 clasându-se pe primul loc, cu 110 puncte.
Atât s-a putut de această dată, dar nu disperăm! Să rămânem optimiști: ai noștri pot mai mult, și o vor dovedi la următoarele confruntări naționale! (Ov. D.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:06:24 Ora standard a Europei de Est