Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe locul 10 din cele 30 de universități de învățământ superior din România

Ascensiunea Universității din Oradea în clasamentul pe cercetare SCImago

Pe locul 10 din cele 30 de universități de învățământ superior din România

Universitatea din Oradea anunță o nouă veste bună pentru instituția academică orădeană la final de an calendaristic, după ce în 2019 a reușit să mențină Gradul de încredere ridicat acordat de ARACIS.

SCImago Institutions Rankings a dat publicității clasificarea mondială a instituțiilor de învățământ superior și de cercetare pentru anul 2019, unde Universitatea din Oradea a urcat în clasament, ocupând locul 10 din cele 30 de universități de învățământ superior din România,
(https://www.scimagoir.com/rankings.php?country=ROU§or=Higher%20educ.), urcând astfel două poziții față de anul 2018. Din punct de vedere al centrelor universitare, Oradea ocupă un important loc șase, după București, Cluj-Napoca, Timișoara, Târgu Mureș și Iași.
La nivel mondial, pe baza punctajului acumulat, Universitatea din Oradea este pe locul 743, iar din cele 3.471 de universități din clasamentul SCImago, se poziționează în anul 2019, pe locul 432 (ascensiune de 140 de poziții față de 2018).
Evaluarea performanțelor universităților, din punct de vedere al cercetării, în clasificarea SCImago Institutions Rankings se realizează pe baza a trei mari grupe de indicatori: cercetare, inovare și impact social. Datele sunt culese și analizate de către SCImago, nefiind raportate de către universitate.
SCImago Institutions Ranking este un clasament obiectiv, clasificarea făcându-se pe baza a trei grupe de indicatori care reflectă caracteristicele științifice, economice și sociale ale instituțiilor. Primul se referă la cercetare și se referă la opt indicatori, cu o pondere de 50% (totalul documentelor publicate și indexate în SCOPUS; procentul din totalul publicațiilor realizate împreună cu alte instituții; valoarea normalizată a citărilor per articol; procentul publicațiilor instituției în primele 25% cel mai bine cotate jurnale din domeniu; dispersia tematicilor științifice ale instituției; procentul producției instituției situat în cele mai citate 10% articole în respectivul domeniu; procent articole din total în care autorul principal face parte din instituție; numărul total de autori din cadrul instituției).
Mulțumesc tuturor colegilor care fac performanță și contribuie la prestigiul Universității din Oradea.
Rector,
prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:20 Ora standard a Europei de Est