Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința interjudețeană cu tema „Împreună pentru integrare, toleranță și acceptare”

Marți, în cadrul Proiectului interjudețean „Inimi pentru inimi”

Conferința interjudețeană cu tema „Împreună pentru integrare, toleranță și acceptare”

În cadrul Proiectului interjudețean „Inimi pentru inimi", menit să sărbătorească Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, ediţia a XII-a, inclus în C.A.E.R.I. al M.E.N. poziția 327, coordonat de C.S.E.I. „Orizont" Oradea, în data de 3 decembrie 2019, începând cu ora 15, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", Oradea. s-a organizat pentru prima dată Conferința interjudețeană cu tema „Împreună pentru integrare, toleranță și acceptare".

Conferința s-a adresat cadrelor didactice din învățământul special, special integrat, învățământul de masă, părinților, studenților și elevilor cu scopul de a sensibiliza opinia publică faţă de problematica persoanelor cu dizabilităţi. La începutul evenimentului dr. Marușca Ioana Angela, directorul C.S.E.I. „Orizont" Oradea, a prezentat invitaților un material PPT despre școală și specificul acesteia. În continuare,  Denes Melinda Andrea, coordonatorul proiectului din acest an şcolar, împreună cu echipa de proiect, a prezentat o scurtă retrospectivă a proiectului.
Evenimentul s-a bucurat de sprijinul unui comitet știinţific, format din specialişti în domeniul educaţiei speciale, educaţiei special integrate, psihoterapiei şi psihologiei şcolare, care au asigurat o înaltă ţinută ştiinţifică manifestării: conf. univ. dr. Karla Barth, Universitatea din Oradea, conf. univ. dr. Delia Bârle, Universitatea din Oradea, lect. univ. dr. Mioara Maria Lazăr, Universitatea ,,Aurel Vlaicu", Arad, prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul, Universitatea din Oradea/ Asociația pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis", prof.  Alin-Florin Novac Iuhas, inspector școlar general, I.S.J. Bihor, prof. Carmen Ilisie, inspector școlar de specialitate pentru învățământul special și special integrat, I.S.J. Bihor, prof. Daniela Sopota, inspector școlar educație permanentă și activități extrașcolare, I.S.J. Bihor, prof. Simina Maria Miko, director Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Bihor, prof. Ungur Nicolae, director Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller", Oradea, prof. psihopedagog dr. Angela Marușca, director Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea, prof. Ligia Antonia Mirișan, director Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", Bihor, prof. dr. Donca Maria, Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, prof. psihopedagog Denes Melinda Andrea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea.
Cei prezenți la conferință au avut oportunitatea să-și aleagă din următoarele workshop-uri desfășurate: Workshop 1- Eu părinte/Eu specialistul, vreau binele copilului- formator: lect. univ. dr. Lazăr Mioara Maria, Universitatea ,,Aurel Vlaicu", Arad; Workshop 2 - Cum să ai succes, când spui C.E.S. - formatori: prof. dr. Donca Maria, prof. itinerant/de sprijin Serafim Maria, prof. psihopedagog Denes Melinda, psiholog Crețu Alin.
În pauza conferinţei, participanții s-au delectat la standul de carte şi materiale didactice, amenajat cu această ocazie în holul bibliotecii.
Manifestarea științifică a fost onorată şi de prezenţa unor invitaţi speciali (manageri, directori, profesori universitari), de la diferite instituţii publice din Oradea.
Numărul mare de participanți la Conferință atât în mod direct cât și prin lucrările trimise din opt județe (Bihor, Cluj, Arad, Sălaj, Covasna, Timiș, Brașov și Satu Mare) este cel mai bun feedback că suntem pe drumul cel bun în încercarea noastră de a creşte gradul de integrare şi acceptare a persoanelor cu dizabilităţi în societate și implicarea membrilor societății în acțiuni comune, alături de persoanele cu dizabilităţi.
Comitetul de organizare al Conferinței interjudețeană cu tema „Împreună pentru integrare, toleranță și acceptare" mulţumeşte tuturor persoanelor care ne-au onorat cu prezenţa în această zi specială!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:04 Ora standard a Europei de Est