Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ județean ,,Turist în Bihor”, la prima ediție

Cu participarea a 16 școli din Oradea și județul Bihor

Proiectul educativ județean ,,Turist în Bihor”, la prima ediție

Joi, 21 noiembrie 2019, la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a avut loc prima activitate în cadrul proiectului judeţean ,,Turist în Bihor", proiect avizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

În proiect sunt implicate 16 şcoli din municipiul Oradea şi judeţul Bihor. Alături de coordonatorul proiectului, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", s-au alăturat instituţii precum Direcţia Județeană pentru Tineret şi Sport, prin persoana  consilierului superior de tineret, d-na Băltăţescu Daniela, şi Centrul de Informare şi Promovare Turistică Bihor.
Proiectul vizează promovarea patrimoniului cultural şi turistic al judeţului, crearea de legături între elevii diferitelor şcoli implicate, vizitarea unor obiective turistice pe care elevii au libertatea să le aleagă şi nu în ultimul rând, crearea unei pagini de facebook prin care profesorii şi elevii implicaţi să poată împărtaşi experienţele pe care le trăiesc şi frumuseţea judeţului nostru.
Instituțiile partenere sunt: Liceul Tehnologic ,,Horea", Marghita, director adjunct: prof. Capota Alina, profesor coordonator: Boroş Aurica Viuţa și trei membri: prof. Sabău Gabriela" (consilier educativ), Boroş Dorina și Pap Camelia; Liceul ,,Don Orione" Oradea, director, prof. Stoica Alexandru, coordonator: prof. Sabău Raluca, membru: prof. Bene Monica; Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, director: prof. Iova Delia Dorina, prof. coordonator: Berdie Ana Maria; Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, director: Pantazi Teodora, prof. coordonator: Haioș Temena; Şcoala Gimnazială Nr. 2 Hinchiriş, director: prof. Bodin Alina Irina, prof. coordonator: Rădac Adela și trei membri: prof. Lupaş Maria, Corbu Ioana și Coraş Amanda; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Lazuri de Beiuş, director: prof. Bodin Alina Irina, profesor coordonator: Popa Laura Florina, doi membri: prof. Merce Alexandra și Bogoşel Nicoleta; Şcoala Gimnazială ,,Viorel Horj" Drăgăneşti, director: prof. Petruse Mariana, profesor coordonator: Vancu Mirela și patru membri: prof. Lobonţ Liana, Dărăban Viorica, Lăzău Ioana și Gabor Dorel; Colegiul Naţional ,,Teodor Neş", Salonta, director: prof. Trăncău Vasile, prof. coordonator: Iancu Lenuţa, membru proiect: prof. Fustos Anca; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Mădăras, director: prof. Cionca Ancuţa Mihaela, prof. coordonator: Botiş-Drăgan Nicoleta, doi membri: prof. Rada Roxana și Suciu Manuela;  Şcoala Gimnazială Nr.1 Bunteşti, director: prof. Muţiu Simona, prof. coordonator: Farc Neli; Şcoala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif", Păgaia (com. Boianu Mare), director: prof. Goman Claudia, prof. coordonator: Iuhas Ioana; Şcoala Gimnazială Nr. 2 Chişcău, director: prof. Cristea Dacian, prof. coordonator: Suciu Ioana Mihaela și trei membri: prof. Groza Crina Mariana, Goldiş Ioana și Baidoc Adriana; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Balc, director: prof. Maroşan Cornelia, prof. coordonator: Rajna Greta; Liceul Tehnologic Nr. 1 Popeşti, director: prof.Crişan Mirela Victoria, prof. coordonator: Nandra Ramona, doi membri: prof. Bokra Sorina Violeta și Baicu Florina Daniela; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa, director: prof. Cristea Dacian, prof. coordonator: Şandru Monica Marcela.
Profesorii implicați în această activitate din cadrul şcolii coordonatoare, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" sunt: prof. Hontilă Ramona, coordonatorul proiectului la nivel de judeţ, alături de prof. Botiş Daniela, Toma Simona, Dicu Florentina, Sabău Mirela şi Cuc Emilia, membri în cadrul proiectului, îndrumați de d-na director adjunct Ardelean Simona şi d-l director, prof. dr. Filimon Ruben.
Prima activitate s-a desfăşurat într-o atmosferă nonformală, în care elevii implicaţi din clasele 9 A, 9C, 10 B şi 11 C, clase cu profil de turism şi electrotehnică, au aflat informaţii despre ceea ce se doreşte a se realiza în cadrul proiectului. Mulţumită sprijinului Centrului de Informare Turistică Bihor, toţi elevii implicaţi în proiect, în jur de 300 de elevi la nivel judeţean, au beneficiat de hărţi turistice cu ajutorul cărora au identificat pe hartă localităţile partenere în proiect, au corelat aceste localităţi cu obiectivele turistice din zonele respective şi au decis care sunt zonele pe care ar dori să le viziteze în cadrul acestui proiect.
În calendarul proiectului urmează activităţi pe care elevii le aşteaptă cu nerăbdare, vizite în judeţ şi primirea grupurilor de elevi din judeţ care doresc să facă turul municipiului nostru. Datorită numărului mare de cadre didactice şi al elevilor implicaţi, proiectul va avea un impact semnificativ asupra tuturor şcolilor partenere.
Coordonator proiect,
prof. Hontilă Ramona
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul educativ județean ,,Turist în Bihor”, la prima ediție.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:12 Ora standard a Europei de Est