Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Finanțări pentru dotarea smart a școlilor oferite de Junior Achievement și Telekom România

Printre beneficiari, Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea și ,,Miron Pompiliu” Ștei

Finanțări pentru dotarea smart a școlilor oferite de Junior Achievement și Telekom România

Peste 4.000 de elevi de gimnaziu din 43 de școli din 12 județe[i] au participat la o competiție organizată de Junior Achievement, cu susținerea Telekom România.

 Peste 4.000 de elevi de gimnaziu din 43 de școli din 12 județe[i] au participat la o competiție organizată de Junior Achievement, cu susținerea Telekom România.
Competiția a urmărit încurajarea inițiativelor ce au ca obiectiv orientarea profesională și prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor, prin utilizarea tehnologiei și a resurselor educaționale disponibile în format digital interactiv.
Profesorii și elevii participanți au parcurs online modulul Junior Achievement (JA), acumulând astfel puncte pentru școala lor, și au realizat și prezentat, în echipe, proiecte practice prin care au identificat soluții pentru prevenirea abandonului școlar în comunitatea din care provin.
Feedback-ul oferit de participanți demonstrează faptul că tehnologia joacă un rol din ce în ce mai important în educație, facilitând accesul la resurse educaționale, contribuind la apropierea școlii de viața reală și la pregătirea tinerilor pentru viitor și piața muncii.
Mă bucur că am avut șansa de a participa la acest proiect, pentru școala noastră fiind un real beneficiu. Vorbind despre educație și cum am putea preveni abandonul școlar, nu doar teoretizând, ci folosind tehnologia, elevii au arătat interes, implicare, motivație" (profesor, Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea).
,,Activitățile din cadrul competiției au ajutat elevii să-și descopere competențele necesare unei viitoare profesii și să conștientizeze importanța continuării studiilor pentru viitorul lor" (profesor, Școala Gimnazială Nr. 22, Galați).
,,Participarea la această competiție le-a dezvoltat elevilor abilitatea de a asculta, le-a îmbunătățit capacitatea de comunicare cu părinții și colegii. Resursele existente pe platformă i-au determinat pe elevi să-și pună întrebări: Cu ce mă ajută școala? Ce influență are școala asupra viitorului meu? Realizând proiectele au înțeles că viitorul lor depinde de simple alegeri" (profesor, Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani).
,,A fost un proiect care ne-a schimbat viziunea. Mi-a plăcut și faptul că am muncit pentru a-i ajuta pe acei copii care au vrut să abandoneze școala" (elev, Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani).
,,Această platformă a fost foarte utilă pentru mine, deoarece a avut o abordare unică a multor probleme din educație. Lucrând în echipă, mi-am dezvoltat creativitatea și am aflat mai multe despre abandonul școlar și cum poate fi oprit" (elevă, Școala Gimnazială Nr. 22, Galați).
,,Proiectul mi-a plăcut foarte mult, deoarece am dezbătut cauzele fenomenului de abandon școlar, întâlnit și în clasa noastră. Eu cred că acest proiect o să-i ambiționeze pe mulți adolescenți să-și continue studiile, deoarece vor înțelege cât de mult îi poate ajuta școala" (elev, Școala Gimnazială Gheorghe Brăescu, Calafat).
Cele mai active cinci școli din competiție, prin numărul de elevi implicați - Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, Școala Gimnazială Nr. 22, Galați, Școala Gimnazială Gheorghe Brăescu, Calafat, Colegiul Național Nicolae Grigorescu, Câmpina, Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani - au câștigat echipamente smart classroom în valoare totală de 7.000 euro, care vor fi utilizate pentru dotarea spațiilor de învățare.
De asemenea, cu sprijinul Asociației Ateliere fără Frontiere, au fost acordate premii speciale (donații constând în calculatoare recondiționate în atelierul de inserție socio-profesională reconect) pentru alte cinci școli: Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu", Ștei, Școala Gimnazială Elena Cuza, Iași, Școala Gimnazială Sfântul Grigorie Teologul, Galați, Școala Gimnazială I.A. Bassarabescu, Ploiești, Colegiul Național Pedagogic Ștefan cel Mare, Bacău.
Competiția face parte din proiectul Școala și viitorul meu, implementat de Junior Achievement România cu susținere financiară din partea Telekom România, fiind unul dintre cele trei proiecte câștigătoare în cadrul concursului Teimplici.ro, ediția 2018. Scopul proiectului este de a contribui la prevenirea abandonului școlar, prin utilizarea de mijloace tehnologice moderne ce facilitează accesul a peste 1.000 de elevi din 40 de școli din județele selectate la educație, printr-un program la clasă, learning by doing (conținut digital) și studii de caz despre abandonul școlar.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și 4.100 de profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Despre Telekom România
Telekom România este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți.
Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom România este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.
Telekom România este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
Alice Duțu,
senior Program Manager - Junior Achievement România

[i] Bacău, Bihor, Botoșani, Dâmbovița, Dolj, Galați, Iași, Ilfov, Neamț, Olt, Prahova, Suceava

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 23:13:04 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...