Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

70 de elevi și profesorii care i-au coordonat (64) au fost premiați de către municipalitate

Ieri (joi), la ședința de Consiliu Local,

70 de elevi și profesorii care i-au coordonat (64) au fost premiați de către municipalitate

În deschiderea ședinței de Consiliu Local de joi, 28 noiembrie 2019, a avut loc Festivitatea de premiere a celor 70 de olimpici din unitățile de învățământ din municipiul Oradea care au obținut rezultate deosebite (premiul I, II, III și mențiune) în anul școlar 2018 - 2019, la olimpiadele naționale organizate de Ministerul Educației Naționale.

Tot în cadrul ședinței au fost premiați și cei 64 de profesori care i-au coordonat, îndrumat și susținut pentru atingerea acestor rezultate.
În timp ce premiile profesorilor au fost predate de către viceprimarul Florin Birta, elevii și-au primit premiile de la viceprimarul Mircea Mălan. Viceprimarii au felicitat profesorii și elevii urându-le mult succes în continuare și Sărbători fericite.
Atât olimpicii, cât și profesorii coordonatori au primit din partea Primăriei Oradea un premiu de 600 de lei fiecare și o diplomă de felicitare.
Olimpiadele școlare sunt considerate competiții școlare de excelență, adresându-se elevilor cu aptitudini și performanțe înalte în domeniul matematicii și al științelor, al limbii și literaturii române și al limbilor moderne, al disciplinelor socio-umane, al calificărilor profesionale, al artelor, al sportului ş.a.m.d.
Pentru că o comunitate se poate dezvolta numai prin susținerea performanței, Primăria Oradea, prin mijloacele și competențele pe care le are, este interesată de creșterea performanței educaționale, performanță care, odată atinsă, este normal să fie recompensată.
70 de elevi premiați (cu câte 600 de lei fiecare)
ÁRVA NORBERT ÁKOS, BALAȘ MARIA, BALINT CĂTĂLIN-DANIEL, BEDE ÁKOS-MÁTÉ, BIRO PATRICK-JOSHUA, BIRTALAN CSABA-ADRIAN, BODNÁR MÓNIKA-BRIGITTA, BORZ CRISTINA, BUGHIU GEORGE, BUZLE COSMIN-SAMUEL, CATONA  ANAMARIA-CHRISTIANA, CATONA ABEL-EMANUEL, CORDOVAN ADELINA-BEATRICE, CREȚ FLORIN, DEAC IULIAN-TEODOR, DEJEU GEORGIANA-CĂTĂLINA, DIVIN JUDIT, DRIMBE OANA-PAULA, DUCA ESTERA, DURGHEU ADELA-FLORINA, FÁNDLY GERGO-ZOLTÁN, FARCAȘ IOANA-DIANA, FERICEL GEORGE-IULIAN, FLORUŢA NAOMI, FURTOS BIANCA-LIANA, GABRIAN ANDREEA-MIHAELA, GLODEAN  ANA, GUI DAVID-EMANUEL, HAIDĂU JULIEN, IANCU IONUŢ-BOGDAN, ILISZ DOMINIK-AUGUSTIN, IMRE  ERIK, IOVA VLAD, KALMAN SUHA SOFIA, KÓCS  SÁNDOR-RÓBERT, KOVÁCS  LÁSZLÓ-ISTVÁN, LAZĂR MIHNEA, LIANU-POPA ION, MAIORANO  SUANNA CHIARA, MÁJERCSIK SZILÁRD-ATTILA, MAJOROS  ANDRÁS, MĂRCUȚ CĂTĂLIN-CIPRIAN, MICLEA LUANA-CĂTĂLINA, MOȚ MELANIA-MARIA, PÁL  ANASZTÁZIA - DIANA, PÁPAI  NATALIA, PARUȘ ȘTEFAN, PAVEL PAUL-MARIUS, PĂTROC RAREȘ-VLĂDUȚ, RIMAI  FRIDA-BIANKA, RUGE RALUCA-IOANA-MARIA, SABAU FLORIN-VLAD, SAVA SEBASTIAN-ADRIAN, SĂSERAN EVELIN, SFÂRLE ALEXANDRA-MARIA, SIMON  TIMEA, SLAVOIA ALEXANDRU, SMAUSZ MARC-EDUARD, SÓLYOM   IBOLYA, SZABO IBOLYA-CSILLA, SZEGHALMI  GABRIELLA - NÓRA, SZEKELY  ATTILA-MARK, ŞANDOR AMALIA-DIANA, ȘANDOR ANA-MARIA-ȘTEFANIA, ȘURTEA MARC, TAAR ALEXANDRA-ANDREEA, TOMESCU DRAGOȘ-GEORGE-ILIE, TRUBACS DANIEL-IOSIF, ȚEPELE ELIAS-GAVRIL și VIDUJ OLIVÉR-ARON, în total 70 de elevi.         
64 de profesori premiați (cu câte 600 de lei fiecare)
ANDERSON DORA-ANI, ANTAL MARIA-TÜNDE, ARENDAȘ LEONTIN-ALIN, BÁTHORI ÉVA, BELTECHI LIOARA-MARIA, BENEDEK MATILDA-RAMONA, BERIAN SERGIU, BONȚU AURICA, BOTA OTILIA-CODRUŢA, BUDĂU SANDA, CENTEA IULIU, CHIȘ ANGELA-ANIȘOARA, CORBU SORINA-CARMEN, CORDOVAN IONEL, CRĂCIUN ILIE-VIOREL, DAMASCHIN DORIN, DAVID  VIORICA-MARIA-PAULINA, DULCA ALEXANDRU, FARC AURELIANA-ALINA-DORINA, FARCAȘ TABITA-SAMIDA, FILIP MARINELA-LIDIA, FLORUȚ GABRIEL-LEONTIN, HEGYES FLORENTINA-LUMINIȚA, HIBÁCSKÓ GIZELLA-ELISABETA, IAS VIOLETA-FLORICA, INDIG DELIA-SIMONA, IȘTOC-ZEMBREA FLORIN-DĂNUȚ, JÁMBOR  ELISABETA, JURCA ANDREEA-LUMINIȚA, KELEMEN ERZSÉBET, KONRÁD ERZSÉBET-KATALIN, KOVÁCS CLARA, KURUCZ ÉVA-EMESE, LACĂTUȘU IOANA-SIMONA, LEVAI MIHAELA-IOANA, LUCA TUDOR, LUNCAN ANIŢA, LUNCAN CORINA-IOANA, MITITEAN VIOREL, MOLNÁR TÜNDE-ÉVA, NEGREAN ALEXANDRINA-SIMONA, NICOARA FLORIN-LIVIU, NYÍRŐ SZABOLCS - ISTVÁN, OLA RAMONA, OSTAHIE DUMITRU-TRAIAN, PANAIT NADA-CAMELIA, PAP ANIKÓ, PAUL OANA-ELENA, PETER CLAUDIA-ELENA, PÉTER IZABELA, PETRILA RODICA-GEORGETA, POP IOANA-MARIA, POP MARIUS, POPA VOICHIȚA, PORTELECHI BIANCA-ANCUȚA, RACZ ERVIN-GYULA, RÁZMÁN ENIKŐ, RUS RADU-VALER, SIMINA DIANA-RAMONA, SONEA CIPRIAN-BOGDAN, TAMAȘ IOAN-CLAUDIU, TOCACIU VERONICA-CODRINA, VARGA VIOLETA-MAGNOLIA și VINȚELER DORU-LUCIAN, în total 64 de profesori.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: 70 de elevi și profesorii care i-au coordonat (64) au fost premiați de către municipalitate.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:17 Ora standard a Europei de Est