Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educația timpurie - fundamentul dezvoltării emoționale a copilului

La ,,Școala părinților”

Educația timpurie - fundamentul dezvoltării emoționale a copilului

De această dată tema a fost „Activităţi de educaţie timpurie în creşe" şi a fost susţinută de către dna Seica Adriana, coordonatorul Creşei Nr.14, „Micul Prinţ" şi dna Bîrza Nadia, educator în cadrul Creşei Nr.1 „Dumbrava minunată".

De această dată tema a fost „Activităţi de educaţie timpurie în creşe" şi a fost susţinută de către dna Seica Adriana, coordonatorul Creşei Nr.14, „Micul Prinţ" şi dna Bîrza Nadia, educator în cadrul Creşei Nr.1 „Dumbrava minunată".
 În deschidere, directorul D.A.S. Oradea, Arina Moş, a mulţumit părinţilor prezenţi, în număr atât de mare, pentru încrederea acordată apelând la serviciile din creşe, asigurându-i de faptul că micuţii lor vor beneficia de cele mai bune servicii de îngrijire şi educaţie, pentru o dezvoltare armonioasă şi sănătoasă.
În creşe, copiii, pe lângă îngrijire şi supraveghere, au parte de activităţi menite să le deschidă drumul spre învăţarea lucrurilor care îi înconjoară, activităţi care acoperă cele cinci arii de dezvoltare a copilului: dezvoltarea fizică, a sănătăţii şi a igienei, dezvoltarea socio-emoţională, învăţarea, dezvoltarea limbajului şi a comunicării şi dezvoltarea cognitivă.       
Părinţii au aflat concret în ce constau aceste activităţi, precum învăţarea numelui celuilalt, întâlnirea de dimineaţă, cântecelul şi jocul de întâmpinare a celor veniţi, toate acestea având scopul formării deprinderilor de comunicare. Prichindeii explorează apa şi săpunul, pentru deprinderea igienei, senzaţiile de rece şi cald, jocul cu plastilina, acesta având un rol important în dezvoltarea mușchilor mici ai mâinii, folosit şi pentru scriere.
Activităţile artistice, ca desenul în aer liber, desenul cu degeţele, suflarea baloanelor de săpun, le dezvoltă capacitatea de coordonare ochi - mână, precum şi dezvoltarea coordonării bilaterale.
De asemenea, părinţilor li s-a dezvăluit rolul important pe care îl au în continuarea acestora şi acasă, aflând că e mai important procesul de învăţare, copiii la vârsta de 2 ani, învăţând să înveţe prin joc şi prin implicarea lor în sarcini adaptate vârstei lor.
Educatorii încurajează jocul creativ pentru copiii din creşă pentru că asigură oportunităţi de a explora, împărtăşi gânduri, idei şi sentimente.
„Prin programul „Şcoala părinţilor" venim în sprijinul dumneavoastră cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educării copiilor şi aşteptăm din partea dumneavoastră sugestii pentru îmbunătăţirea serviciilor acordate în creşe", a precizat, la final, directorul D.A.S. Oradea, Arina Moş.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:47:02 Ora standard a Europei de Est