Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.T. ,,Mihai Viteazul” Oradea, premiat, pentru a treia oară, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019

Pentru al treilea an, consecutiv,

C.T. ,,Mihai Viteazul” Oradea, premiat, pentru a treia oară, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019

Aflată la cea de-a șaptea ediție, Gala EduManager 2019 a premiat și în acest an Excelența în Educație.

Reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, rectori și prorectori ai unităților de învățământ superior, public și privat, inspectori școlari, manageri ai colegiilor și liceelor din țară, profesori, elevi și reprezentanți ai unor companii private cu soluții pentru mediul educațional au participat în 21 noiembrie, la această ediție. Pentru a câștiga premiile Galei EduManager.ro, instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar şi-au înscris în competiţie proiectele de succes din acest an sau pe cele aflate într-o etapă suficient de avansată, încât să permită evaluarea indicatorilor de succes.
Gala a fost precedată de Conferința Națională Management Modern în Educație, unde au fost prezentate aplicații și soluții de comunicare destinate instituțiilor de învățământ universitar și preuniversitar, aspecte legate de legislație, fonduri europene și management instituțional.
Cele mai valoroase proiecte înscrise la fiecare categorie au fost premiate în cadrul Galei EduManager 2019, în urma analizei efectuate de un juriu alcătuit din specialiști, alături de editorii portalului EduManager.ro.
Partenerii de jurizare au fost: prof. dr.  Camelia Gavrilă, vicepreședintele Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Camera Deputaților, Merima Petrovici, director Unitatea de Implementare a Proiectelor Finanțate din Fonduri Structurale, Ministerul Educației Naționale, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, Petrișor Țucă, președintele Alianței Nationale a Organizațiilor Studențești din România, Gheorghe Cazan, director executiv, Hofag Engineering.
Proiectele transmise vor fi publicate pe portalul și în newsletter-ul comunității profesionale EduManager. Această comunitate este dezvoltată de către oameni și companii din anul 2007 și a devenit o platformă de comunicare profesională, de marketing și de PR apreciată atât de specialiștii din educație, cât și de companii.
Anul acesta Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea a înscris în concurs două proiecte valoroase derulate prin fonduri europene: Snowmen goes intercultural respectiv Open minds - open hearts.
Proiectul Snowmen goes intercultural a impresionat juriul care i-a acordat Diploma de excelență. Reamintim că  șase tineri de la Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, însoțiți de două cadre didactice ale instituției, prof. Alice Popa și Șereș Raluca, au participat la acest proiect în perioada 24.02. - 2.03. 2019 .
Scopul proiectului a fost ca tinerii participanți, proveniți din medii sociale, culturale și politice diferite, să facă schimb de idei și exemple de viață cotidiană. Participanții au experimentat modelul de viață al tinerilor finlandezi și modalități de a lucra într-un mediu multicultural (lucrul în echipe mixte) - fiind astfel urmat conceptul Uniunii Europene de a conviețui într-un spațiu multicultural.
După faptă, a venit și răsplata. Proiectul a fost premiat, într-o atmosferă festivă, în acord cu importanţa domeniului. La festivitatea de premiere au fost prezenţi o parte din tinerii implicaţi în proiect însoţiţi de prof. Alice Popa. Emoţiile, dar şi bucuria au fost reflectate din plin de discursul emoţionant al unuia dintre tinerii participanți la proiect, Ionuţ Breb.
Dincolo de solemnitatea momentului și de bucuria recunoașterii și aprecierii eforturilor lor, rămâne satisfacția de a demonstra că se poate, că stă în puterea noastră să facem lucrurile și altfel. Tinerii și profesorii de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea au dovedit, din nou, acest lucru. Mentalitățile se pot schimba. E greu, dar nu imposibil, să găsim resurse interioare pentru a face lucrurile să meargă!
În 2017 și 2018 - alte două premii de excelenţă
Dacă vom arunca o privire în urmă, tot pe ovidan.ro, în 2017 și 2018, vom citi:
Miercuri, la București, la Gala Edu Manager 2018
Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a obținut Premiul de Excelenţă
Miercuri, 21.11.2018, la București, la a VI -a ediție a Galei Edu Manager, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a obţinut Premiul de Excelenţă pentru proiectul Erasmus+ ,,Open Minds - Open Hearts - Europe of Youth 2018" , înscris la categoria „Derularea de proiecte finanțate prin fonduri europene"/ Învățământ Preuniversitar.
La fel putem citi și în 2017, tot pe ovidan.ro
Așadar, nu e o întâmplare (în 2019), ci o repetare, după încă două premii EduManager, unul în 21 noiembrie 2018, iar celălalt în 22 noiembrie 2017.
Felicitări tuturor!
Director,
prof. dr. Ruben Filimon
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: C.T. ,,Mihai Viteazul” Oradea, premiat, pentru a treia oară, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:12 Ora standard a Europei de Est