Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La ,,Goga” Marghita se învață scrierea proiectelor Erasmus+

Atelierul din perioada 21 - 23 noiembrie a fost un real succes!

La ,,Goga” Marghita se învață scrierea proiectelor Erasmus+

După obținerea în luna iunie a titlului de Școală Europeană, Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita a înțeles nu numai să-și poarte cu mândrie titlul, ci să muncească neobosit la dezvoltarea dimensiunii europene. Un aport însemnat la obținerea titlului au avut-o cele trei proiecte Erasmus+ derulate de instituție, în ultimii ani.

Recunoaștem oportunitatea extraordinară pe care acest program european de finanțare în domeniul educației, o oferă cadrelor didactice și elevilor de a se forma și dezvolta personal și profesional, în concordanță cu valorile europene.
În acest context s-a înscris demersul directorului instituției, domnul profesor Marcel-Emil Sas-Adăscăliții și a coordonatorului pentru proiecte comunitare, Loredana Braia, de a aplica, în luna iulie, pentru procesul de selecție de la nivel național, inițiat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) în vederea alegerii instituției care să găzduiască Atelierul de scriere de proiecte ParteneriatE+, în cadrul Programului ERASMUS+, din luna noiembrie a acestui an.
Rezultatele deosebite, infrastructura modernă, strategia de management orientată spre dezvoltarea cooperării europene, ne-au propulsat pe lista câștigătorilor. Această veste ne-a onorat și ne-a bucurat, cu atât mai mult cu cât instituția noastră a oferit, în acest fel, șansa tuturor organizațiilor și instituțiilor bihorene, interesate să implementeze proiecte de parteneriate strategice în cadrul acestui program de finanțare europeană, de a beneficia de organizarea cursului, în județul nostru.
Atelierul a avut loc în perioada 21 - 23 noiembrie 2019 și a fost un real succes! Au participat reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, asociațiilor non-profit și organizațiilor de formare și asistență socială, din toate colțurile județului Bihor. Cei doi formatori ai Agenției Naționale, doamnele Corina Pintea și Nicoleta Chiș-Racolța au abordat cu mult profesionalism toate temele de interes și s-au pliat pe nevoile participanților, reușind să creeze o atmosferă caldă, deschisă și să răspundă tuturor întrebărilor cursanților.
Toată lumea a plecat de la Marghita cu o bună înțelegere a programului Erasmus+ și a Acțiunii Cheie 2 - Parteneriate strategice pentru inovare și schimb de bune practici și cu o motivație crescută de a depune proiecte de parteneriat strategic Erasmus+.
Loredana Braia,
coordonator proiecte comunitare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:27:50 Ora standard a Europei de Est