Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna Educației Globale la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș

Au tras un semnal de alarmă

Săptămâna Educației Globale la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș

Să tragă un semnal de alarmă și-au dorit elevii și profesorii Colegiului Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș pregătind activități diverse în cadrul Săptămânii Educației Globale.

Astfel, în săptămâna 18-24 noiembrie 2019, de la cei mai mici (clasa a V-a) până la cei mai mari (a XII-a) toți s-au întrebat cum pot să oprească dezastrul produs de om printr-o exploatare necorespunzătoare a resurselor planetei, cum să împiedice schimbările climatice, ce fel de politici ar trebui duse în acest sens, dar și ce se poate schimba la nivelul fiecărui individ, nu doar la nivelul factorilor de decizie.
Au avut loc dezbateri (XI B, coordonați de dna prof. Otilia Peti, XII D și XII E, coordonați de dna prof. Violeta Popa-Bota), proiectul ,,Omul și natura - efectul boomerang" (tot ce faci și se întoarce)  cu participarea claselor XD, VII, XI C, coordonate de dna prof. Silvia Șora, proiectul clasei a VIII-a ,,O lacrimă pentru Terra. Cauze și consecințele încălzirii globale", expoziție la intrarea în Colegiu sau pe holuri (XB - prof. Olimpia Copil, IX E, prof. Ioana Schilinka) Expo-line în mediul virtual (clasele IX A, B, VII și XII F - coordonate de prof. Florentina Hora și Claudia Buran), împărțirea de fluturași în școală (XI F - coordonați de dna prof. Alina Bornuz). La fiecare clasă, la ora de consiliere s-a discutat despre această temă.  
Pe lângă partea de informare și încercare de conștientizare a problemelor ce apar odată cu schimbările climatice, s-a realizat și o activitate practică: profesorii de informatică, alături de IX B și C, XI A au colectat aparatura electronică uzată din școală și au predat-o companiei Bene Internațional - reciclare. 
O activitate interesantă a fost desfășurată de către clasa  a V-a (coord. prof. Fășie Denisa și Buran Claudia, sprijinite de către Oana Laza, Maia Incer, Șerban Igaș și Robert Junc - XII B), elevii realizând pliante și fluturați cu mesaje diverse pe tema Schimbărilor climatice, materiale pe care le-au împărțit în oraș trecătorilor (de la sfaturi privind colectarea hârtiei, a plasticului, de la nemulțumirea că în orașul Beiuș nu se colectează sticla separat...  la sfaturi privind reducerea poluării și creșterea nivelului de sănătate cu ajutorul mersului pe jos sau cu bicicleta, la oprirea apei când te speli pe dinți sau când te săpunești la duș, până la ... salvarea broaștelor țestoase.
Feedbackul a fost unul interesant și diferit de la om la om, unii mulțumind pentru preocuparea copiilor, alții purtând discuții cu cei mici, alții (mai puțini, din fericire) aruncând pe jos, imediat, pliantul primit cu replica ,,salveaz-o tu!".  Și cei mici au făcut primele gesturi, adunând de pe jos hârtiile aruncate de adulți. După discuțiile desfășurate la finalul activității, cei mici și cei mari care au ajutat au concluzionat că, totuși, a fost o activitate reușită, ce va schimba măcar câtorva persoane percepția asupra implicării noastre în protejarea mediului înconjurător.
A consemnat Claudia Buran
Foto: Colecția CNSV
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Săptămâna Educației Globale la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:53:44 Ora standard a Europei de Est