Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a XII-a ediție a proiectului educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Joi, la Sala Sporturilor ,,Antonio Alexe” , s-a desfășurat

Cea de-a XII-a ediție a proiectului educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MEN în CAERI 2019, poziția 333, domeniul sportiv-turistic.

Proiectul se derulează în perioada martie - noiembrie 2019 şi cuprinde două competiţii regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și al Fundației Special Olympics România. Prima etapă s-a desfășurat în 23 mai; este vorba despre Competiţia Regională de Fotbal Special Olympics, abilităţi individuale, iar cea de-a doua a avut loc joi, 21 noiembrie: Competiţia Regională de Baschet Special Olympics, abilităţi individuale, cu participarea a 24 de delegaţii (formate din câte 3-6 copii/tineri cu cerinţe educative speciale, însoțiți de 2-4 profesori antrenori/coordonatori, în total 118 competitori și 50 de profesori însoțitori din nouă județe: Bihor, Cluj, Arad, Bistrița-Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara. E vorba despre: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Orizont"  Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Orizont" (structura Tileagd), Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Cristal" Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Bonitas" Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Popești, Lic. Tehnologic Special Nr.1, Oradea, Lic. Tehnologic Special Nr.1 (structura Salonta), Asociaţia Down Oradea, Asociația C.E.S. Oradea, Școala Gimnazială  ,,Aurel Pop" din Oșorhei, Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" din Tinca, Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" Oradea, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă  ,,Speranța" Zalău, Complexul de Servicii Sociale Jibou, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă ,,Rudolf Steiner" Hunedoara, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă ,,Rudolf Steiner" Hunedoara  (structura Lupeni), Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Constantin Pufan" Timișoara, Liceul Special „Sf. Maria" Arad, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Arad, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Satu Mare, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Aurora" Reșița și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Bistrița.
„Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!"
Manifestarea a fost deschisă de directorul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, doamna prof. Teodora Pantazi, care a salutat și a urat mult succes participanților. Au rostit alocuțiuni în care au salutat participanții urându-le succes, trei dintre reprezentanții partenerilor: domnul prof. dr. Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul Petruț Drăgan, director executiv al Direcției Județene pentru Sport și Tineret și domnul prof. Dan Peter, director al Palatului Copiilor și Elevilor Oradea. Un salut artistic ne-a adresat și trupa de majorete a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea. Delegațiile și-au făcut intrarea în arenă pe melodia ,,We are the champions"; astfel, cele 24 de echipaje au făcut un tur de onoare, însoțiți de studenții de la kinetoterapie, purtând pancadele celor nouă județe partenere în cadrul proiectului. Darius a rostit jurământul Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!" Au urmat câteva exerciții ritmice de încălzire, după care au început probele de concurs: aruncarea la coș și driblingul cu mingea, probe de abilități individuale pentru elevii cu competențe motrice scăzute.
Pentru că de fiecare dată la aceste competiții toți participanții sunt câștigători, cu toții au fost recompensați cu diplome, medalii și mici surprize dulci, cu sprijinul sponsorilor: S.C.Treira S.R.L., Carrefour Oradea, dl. Narcis Tomescu, Intreprinderea Individuală Drugaci Florin Marius.
La premiere, alături de doamnele directori Teodora Pantazi și Silvia Ficuț, au fost prezenți: doamna prof. Carmen Ilisie, inspector școlar pentru învățământul special și integrat, domnul prof. Călin Hoțupan, inspector școlar de educație fizică și sport, domnul prof. Horea Abrudan, inspector școlar pentru managementul resurselor umane, precum și domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu, de la Universitatea din Oradea, care au dat o mână de ajutor la înmânarea diplomelor și medaliilor.
,,Amfitrionii" evenimentului (așa cum i-a numit doamna director) au fost: prof. psihopedagog Alina Cardoș de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și prof. de educație fizică și sport Alin Vașadi, de la Școala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oșorhei, alături de mascota Leone, alias Anca Tirla, prof. educator la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, care a întreținut atmosfera.
Felicitări participanților, partenerilor și sponsorilor, echipei de proiect, în frunte cu domnul prof. kinetoterapeut Adrian Omuț, coordonatorul de proiect și neobositul și iscusitul director, doamna  prof. Pantazi Teodora.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (45 de poze) în Galeria foto: Cea de-a XII-a ediție a proiectului educativ „Câştigă-ţi un prieten special”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:08 Ora standard a Europei de Est