Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua ştafetei - Acum, decid eu!

Marți, 19 noiembrie

Ziua ştafetei - Acum, decid eu!

Elevii clasei a VIII-a D de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea au preluat ştafeta de inspector şcolar, în cadrul Proiectului Ziua ştafetei. Cu bucurie şi timiditate, dar plini de curiozitate, au luat cu asalt Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, unde au fost întâmpinaţi de o gazdă caldă şi primitoare, doamna inspector Daniela Sopota, mentorul activităţii.

Ce  înseamnă? Cum devin? Despre ce este vorba? Cine sunt? Ce fac? Au fost câteva din întrebările la care elevii au primit răspuns  pe parcursul vizitei. Aşezaţi în scaunele de inspector au aflat ce înseamnă această funcţie, au văzut documente, planuri manageriale sau agende de lucru, au experimentat pentru câteva minute funcţia de inspector şcolar.
Turul ISJ-ului a început din biroul domnului inspector şcolar general Alin Florin Novac-Iuhas, unde au aflat programul domnului inspector, plecat pe teren. Apoi au fost întâmpinaţi de doamna inspector şcolar general adjunct, Laura Pintea care, după ce le-a vorbit despre funcţia dumneaei şi despre cum şi-o exercită, a cedat locul elevilor care şi-au dorit să afle cum este să ocupi acel fotoliu,  implicându-i în activitate. Au urmat întrebări, decizii, rumoare...  Colegii au prins curaj şi au început să şoptească. A fost un moment de sinceritate în care au putut spune ce îşi doresc ca elevi şi pentru elevi (Evident că vacanţele mai lungi, au avut o pondere mare!).
Periplul a continuat, iar elevii au fost informaţi despre activitatea celorlalte doamne inspector care au cedat locul elevilor. Astfel,  ei au avut posibilitatea să fie conduşi şi să se aşeze în  scaunul domnilor inspectori de educaţie permanentă (Daniela Sopota), de limbi străine (Costa Monica), de matematică, sport, limba maghiară, religie sau geografie.
În cadrul activităţii ,,Ziua ştafetei" am avut surprinzătoarea ocazie de a ocupa scaunul inspectorului școlar general adjunct. Pentru mine a fost un moment emoţionant, în care am fost întrebată ce decizii aş lua din această funcţie. Am simţit pe umerii mei o mare responsabilitate la gândul că aş avea puterea să decid sau să schimb anumite aspecte care i-ar viza direct pe mii de copii. Am înţeles din atmosfera creată că, indiferent de deciziile luate, unii vor fi mulţumiţi, iar alţii nu. A fost o onoare pentru mine să ocup acel scaun, chiar şi pentru câteva minute. (Cristea Daria, elevă)
Eu am conştientizat că învăţământul din România constă în multă muncă, perseverenţă şi calm. Am apucat să văd şi să experimentez cum este să fii inspector. Mă bucur că am reuşit să iau parte la această activitate. (Bîrlea Ştefania, elevă)
Astăzi doamna dirigintă ne-a dus la I.S.J. Bihor, de Ziua ştafetei. Doamnele inspector, foarte amabile, ne-au primit în biroul dumnealor. Acolo ne-am putut aşeza unde ne dorim şi am putut vedea cum e să fii în postura unui inspector. Cred că pentru toată lumea a fost ceva nou şi diferit, dar plăcut. Mie această activitate mi-a plăcut foarte mult. De-altfel am putut vedea locul pe unde trec subiectele noastre de examen.  (Oaie Arianna, elevă)
Înţeleg responsabilitatea pe care o are un inspector în funcţia sa. Trebuie să gândeşti repede şi în acelaşi timp să iei o decizie corectă atât pentru elevi cât şi pentru profesori. În legătură cu ce decizie aş lua în calitate de inspector, mi-e greu să mă exprim din cauza responsabilităţilor specifice. Poate că totuşi, indiferent de specialitate, aş încerca să includ în orar şi ore în care elevii, împreună cu profesorul, să facă vizite la muzee şi instituţii precum Primăria, Poliţia, sau case de copii, pentru a avea parte şi de lecţii de viaţă, în afara orelor de curs. (Băcuş Antonio, elev)
Prof. Alina Deliman - coordonator de proiecte şi programe şcolare şi extraşcolare, Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu'' Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ziua ştafetei - Acum, decid eu!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:14:12 Ora standard a Europei de Est