Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competiţia Regională de Baschet Special Olympics, ediția a XII-a

Joi, se va desfășura, la Sala Sporturilor ,,Antonio Alexe”

Competiţia Regională de Baschet Special Olympics, ediția a XII-a

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MEN în CAERI (Calendarul Activităților Educative Regionale şi Interjudețene) pe 2019, poziția 333, domeniul sportiv-turistic.

Proiectul se derulează în perioada martie 2019 - noiembrie 2019 şi cuprinde două competiţii regionale Special Olympics, organizate la Oradea, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și al Fundației Special Olympics România, în 23 mai 2019: Competiţia Regională de Fotbal, Special Olympics, abilităţi individuale și în 21 noiembrie 2019: Competiţia Regională de Baschet Special Olympics, abilităţi individuale.
Scopul proiectului urmărește dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la competiţiile sportive regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia se adresează proiectul sunt copiii şi tinerii cu dizabilităti intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8-21 ani, din nouă judeţe: Bihor, Cluj, Arad, Bistrița-Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara. Aceştia sunt elevi ai unor şcoli speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cât şi din centre de plasament/plasament familial.
Impactul educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai de la deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!" Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Partenerii implicaţi în acest proiect, alături de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea sunt: Inspectoratul Școlar Județean Bihor (prin supervizarea și monitorizarea competițiilor), Fundaţia Special Olympics România (care oferă cadrul de organizare al competițiilor sub egida Special Olympics), Direcția Județeană de Tineret și Sport Bihor (ca supervizor al competițiilor de profil), Asociaţia C.E.S. - Colaborăm, Educăm, Sprijinim (care oferă sprijin logistic și financiar evenimentelor), Clubul Sportiv Municipal Oradea (care oferă locația pentru competiția de baschet și sprijin în arbitrajul competițiilor),  Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" (care oferă locația pentru competiția de fotbal și sprijin în arbitrajul competițiilor), Palatul Copiilor și Elevilor Oradea (care asigură partea artistică extra-concurs a evenimentelor), S.C. Pelican Impex SRL - Spitalul Pelican (care asigură prezența ambulanței pe perioada derulării evenimentelor sportive), Universitatea din Oradea; Facultatea de Geografie, Turism şi Sport; Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie (implicată prin intermediul studenților voluntari în organizarea și arbitrajul evenimentului), Asociația Down Oradea și școli din cele nouă județe participante.
La competiția de mâine (joi), vor participa 24 de delegații
La Competiţia Regională de Baschet, Special Olympics, care va avea loc joi, 21 noiembrie 2019, la Sala Sporturilor  ,,Antonio Alexe" Oradea, începând cu  ora 10.30, participă 24 de delegaţii formate din câte 4-6 copii/tineri cu cerinţe educative speciale și 2-4 profesori antrenori/coordonatori din  cele nouă județe: Bihor, Cluj, Arad, Bistrița-Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara.
Se vor confrunta 113 copii/tineri și 50 de profesori/antrenori
Și-au anunțat participarea 113 copii/tineri și 50 de profesori/antrenori de la: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Orizont"  Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Orizont" (structura Tileagd), Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Cristal" Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Bonitas" Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Popești, Lic. Tehnologic Special Nr.1, Oradea, Lic. Tehnologic Special Nr.1 (structura Salonta), Asociaţia Down Oradea, Asociația C.E.S. Oradea, Școala Gimnazială  ,,Aurel Pop" din Oșorhei, Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" din Tinca, Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" Oradea, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă  ,,Speranța" Zalău, Complexul de Servicii Sociale Jibou, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă ,,Rudolf Steiner" Hunedoara, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă ,,Rudolf Steiner" Hunedoara  (structura Lupeni), Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Constantin Pufan" Timișoara, Liceul Special „Sf. Maria" Arad, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Arad, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Satu Mare, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Aurora" Reșița și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Bistrița.
Competiția de baschet a ajuns în acest an la ediția a XII-a, adunând cu fiecare ediție tot mai mulți participanți din școli speciale, școli integratoare și organizații din țară, prieteni vechi și noi, unii participanți fiind nelipsiți de la fiecare întrecere sportivă, alții concurând cu această ocazie pentru prima dată. Pentru noi, toți participanții sunt câștigători, prin urmare, vor fi recompensați cu diplome, medalii și mici surprize, cu sprijinul unor sponsori generoși, precum: S.C.Treira S.R.L., Carrefour Oradea, dl. Narcis Tomescu, Intreprinderea Individuală Drugaci Florin Marius.
Atmosfera de sărbătoare creată la Oradea, buna dispoziție, bucuria copiilor și tinerilor cu cerințe educative speciale participanți, legăturile de colaborare dezvoltate de cadrele didactice și antrenorii care pregătesc acești elevi se constituie în motivația echipei de proiect, echipă coordonată de prof. kinetoterapeut Adrian Omuț de a continua și crește an de an aceste competiții.
Prof. Pantazi Teodora, director
Prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ, coordonator proiect  

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:00:38 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...