Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concertul de iarnă, colinde și cântece tradiționale, susținut de Ansamblul de Muzică Tradițională Românească ,,Icoane”

Vineri, la Catedrala ,,Sfântul Nicolae”,

Concertul de iarnă, colinde și cântece tradiționale, susținut de Ansamblul de Muzică Tradițională Românească ,,Icoane”

Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică de Oradea organizează vineri, 22 noiembrie 2019, ora 18, la Catedrala Greco-Catolică ,,Sfântul Nicolae", Concertul de iarnă, colinde și cântece tradiționale susținut de Ansamblul de Muzică Tradițională Românească ,,Icoane" condus de prof. univ. dr. Ioan Bocșa.

Acest eveniment este primul care, în perioada Postului Crăciunului din acest an aduce prin colindă vestea Nașterii Domnului.
În deschiderea concertului vor cânta corurile de copii Enjoy Music, condus de Ovidiu Lazăr și Alexandru Cristea, precum și Corul Liceului Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" condus de prof. Nicoleta Tâmpu.
În continuare vă prezentăm câteva cuvinte despre formațiile prezente în spectacol, așa cum s-au prezentat ele:
Ansamblul de Muzică Tradițională Românească ,,Icoane"
al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima" Cluj-Napoca a fost înfiinţat în anul 1995, din dorinţa de a reînvia şi promova valorile spirituale tradiţionale româneşti, constituind în acest sens un model la nivel naţional. Ansamblul, instruit şi condus de către prof. univ. dr. Ioan Bocşa şi lect. univ. dr. Alina Stan, este format din studenţi şi absolvenţi, având ca liant pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă tradiţie populară.
În cadrul spectacolelor susţinute, Ansamblul ICOANE (grup vocal fete, grup vocal băieţi, grup mixt, trio transilvan şi interpreţi individuali) îşi propune restaurarea sonoră a unor producţii muzicale tradiţionale arhaice, preluate din colecţii şi fonoteci sau culese direct din teren, din zone ale ţării unde încă folclorul se mai practică după ritualuri străvechi.
Repertoriul abordat acoperă tot ciclul vieţii, cuprinzând cântece rituale ce însoţesc cele mai importante praguri - evenimente ale trecerii omului prin viaţă: naştere, cătănie, căsătorie, muncă şi moarte. Ponderea cea mai mare o ocupă colinda, cel mai important gen muzical din cadrul Sărbătorilor de Iarnă, având o bogăţie şi varietate unică.
Prin modalităţile de preluare ale cântecelor, prin emisia vocală specific folclorică şi prin formula instrumentală tipică muzicii ţărăneşti transilvănene, Ansamblul de Muzică Tradiţională Românească „Icoane" îşi doreşte atingerea firescului şi adesea a dramatismului ritualurilor folclorice şi reconstituirea unei atmosfere proprii satului românesc de acum câteva sute de ani.
Ioan Bocșa este prof. univ. dr. la Academia de Muzică „Gheorghe Dima" din Cluj-Napoca, în cadrul Modulului de Muzică Vocală Tradiţională Românească, coordonator al Ansamblului de Muzică Tradiţională Românească ICOANE. Personalitate marcantă a culturii româneşti, mentor a mai multor generaţii de interpreţi şi cercetători preocupaţi de studierea folclorului muzical românesc, Ioan Bocşa a adus contribuţii semnificative etnomuzicologiei româneşti prin culegeri de folclor efectuate în judeţele Alba, Hunedoara, Sălaj, Bistrița-Năsăud, salvând din teren peste 3.500 de producţii muzicale folclorice, prin organizarea unei arhive/fonoteci digitalizate şi elaborarea și publicarea unor cărți de specialitate.
Este totodată un interpret vocal de excepţie al folclorului muzical românesc, susţinând sute de concerte în ţară şi străinătate (Europa, America, Asia şi Australia).
Corul Liceului Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", condus de prof. Nicoleta Tâmpu
Corul Liceului Greco-Catolic din Oradea a fost înființat în  toamna anului 2017, având în componență elevi de gimnaziu și liceu. Deși foarte tânăr, corul este o prezență activă pe scenele muzicii corale românești, obținând deja premii cum ar fi: locul 1 la Concursul Coral „Cântați cu noi" 2019 sau însoțind personalități marcante ale muzicii românești în concert. Astfel, evidențiem participarea la Festivalul Coral „Francisc Hubic", alături de Corul Național de Cameră ,,Madrigal - Marin Constantin"- 2019,  concert alături de violonistul Alexandru Tomescu în cadrul turneului ,,Balada, un secol de muzică"- 2018, participarea la cantata ,,Carmina Burana", de Carl Orff, alături de corul și orchestra Filarmonicii de Stat Oradea 2019.
Corul Enjoy Music, condus de Ovidiu Lazăr și Alexandru Cristea
Are sloganul: ,,Muzica este felul în care sună viața".
Corul a luat naștere de curând, cei 50 de membri ai acestuia fiind copii din clasele 0 - IV. Acest cor își propune să vină în întâmpinarea copiilor care doresc să își exprime bucuria prin cântec și artă. Modul acesta de a-și petrece timpul este benefic pentru ei, pentru familie cât și pentru societatea din care fac parte. Muzica este și va fi limbajul universal al omenirii, prin care poți să aduci bucurie, lacrimi, aplauze și multe alte emoții.
Vă așteptăm!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:12 Ora standard a Europei de Est