Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Profesorului univ. dr. Ovidiu-Vasile Predescu i-a fost acordată distincţia „Investeşte în resursa umană”

În cadrul conferinţei „Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social uman”

Profesorului univ. dr. Ovidiu-Vasile Predescu i-a fost acordată distincţia „Investeşte în resursa umană”

Profesorul univ. dr. Ovidiu-Vasile Predescu, invitatul special în cadrul proiectului „Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social", este un profesor recunoscut în domeniul dreptului atât de către teoreticieni, cât şi de către practicieni.

Mai mulţi participanţi la conferinţă, printre care şi subsemnata, l-am întâlnit pe remarcabilul profesor în diverse momente din procesul construirii individuale, în diferite ipostaze. Prin sensibilitatea  Domniei Sale la realităţile existenţei umane, prin identificarea nevoilor semenilor, prin dorinţa permanentă de a crea şi adăuga în jur, a găsit formele de comunicare cele mai potrivite pentru a ne ţine conectaţi şi a da sens relaţiilor interumane, între cei care aveam conexiuni profesionale. De fiecare dată, disponibilitatea profesorului de a investi în semenii mai tineri din domeniul dreptului, şi nu numai, a fost exemplu pentru noi. Mi-a rămas întipărit un moment trecut, în care prin spiritualitatea Domniei Sale, în formularea îndemnului dintr-o altă carte pe care a semnat-o în calitate de autor, pe care am avut onoarea să o lansez la Universitatea Agora din Oradea în anul 2011, ne-a invitat la ,,Dialog continuu", citez din cartea cu acelaşi nume: Dialogul este al ,,clipei de faţă în care este cuprins totul, viaţa însăşi în eternitatea ei (...). Este clipa lui Dumnezeu, esenţa Sa nemuritoare, indivizibilă şi neschimbătoare, momentul în care rămâne veşnic (...). S-o preţuim... este singura noastră realitate".
Stimate domnule prof. univ. dr. Ovidiu-Vasile Predescu, vă mulţumim pentru modul în care ne-aţi îndemnat să ne schimbăm gândurile, să fim în armonie cu noi înşine, cu semenii noştri şi cu natura.
Şi pentru a lasă dovada care materializează aprecierea noastră, în semn de aleasă considerație, vă oferim distincţia  ,,Investeşte în resursa umană"  pentru contribuţia adusă în dezvoltarea capitalului social din domeniul dreptului.
„Drepturile omului şi ordinea mondială. Cum să trăim, într-o lume a schimbărilor excepţionale "
Cartea „Drepturile omului şi ordinea mondială. Cum să trăim, într-o lume a schimbărilor excepţionale" al cărei autor este Ovidiu Predescu, aduce în atenţia noastră nouă eseuri, în care surprinde contextul  existent al schimbărilor din jur, care au loc într-un ritm ameţitor; uneori omenirea nu realizează vulnerabilităţile ce se adaugă în istoria acesteia, iar atunci când provocările sunt semnificative, societatea pare a avea la îndemână Dreptul pentru a se proteja.
Fiecare capitol este centrat pe ideea de reciprocitate de care depinde însuşi procesul de înţelegere diferenţiată a fiinţei umane, care declanşează mecanismului  existenţial,   depinde de nivelul de cunoştinţe şi de intensitatea schimbărilor din societate, influenţează comportamentul altor fiinţe într-o lume în care nemulţumirea este tot mai evidentă. De exemplu, în loc de argument, autorul ne vorbeşte despre „O lume a schimbărilor excepţionale" (p.17) şi ne aduce în atenţie faptul că, trăim într-o lume în care sunt tot mai evidente diferite nemulţumiri „care par să spulbere visul omenirii de a păşi ferm pe drumul egalităţii politice şi economice" şi care ,,conduc la violenţe îndreptate împotriva organizării, ordinii şi disciplinei sociale" (p.20).
Încă de la începutul cărţii, am reţinut câteva întrebări ale autorului (p.22), cum sunt: Este oare capabilă omenirea să facă faţă provocărilor lansate de transformările excepţionale din lumea contemporană? Suntem în măsură să-i pregătim pe copiii noştri pentru a ţine pasul cu schimbarea - se pare singurul lucru sigur de azi? Ce sistem educaţional va trebui să inventăm pentru a supravieţui şi eventual a prospera într-o lume caracterizată prin incertitudine, care modifică esenţial însăşi paradigma vieţii? Cum vor fi gestionate procesele de globalizare şi globalitatea şi care va fi rolul statului de drept în desfăşurarea acestora în beneficiul umanităţii?
Şi tot în context general, autorul afirmă „conştiinţa umană este în curs de modificare" pe fondul revoluţiilor tehnologiei informaţiei şi biotehnologiei, şi semnalează că „foarte repede pe radarul societăţii omeneşti s-ar putea să apară o mare problemă din categoria „a fi sau a nu fi", iar ,,inteligenţa artificială va putea domina umanitatea şi schimba cursul istoriei".
De asemenea, autorul atrage atenţia asupra rolului negativ pe care îl au comunităţile virtuale de socializare, în special în ceea ce priveşte criminalitatea informatică și propune „ca domeniul inteligenţei artificiale să fie reglementat corespunzător, astfel încât specia umană să fie protejată, nu invers". Fiinţa  umană, în trăirea sublimă, nu poate să se protejeze singură sub asaltul atâtor stimuli necunoscuţi, dar depinde de noi, concluzionează autorul, „ca modul în care vom trăi să aibă urmări dintre cele mai benefice asupra vieţii noastre, iar pentru atingerea acestui deziderat, puterile în stat, adaptându-se cât mai bine noului set de norme, vor trebui să fie şi separate, şi în echilibru, dar mai ales să dialogheze şi să colaboreze loial pentru a găsi soluţii optime pentru vieţile şi carierele noastre".
Chestiunea culturală principală a vremurilor noastre este educaţia, iar legat de cultură, politică şi putere în societatea noastră contemporană, chiar în statul de drept, autorul constată că „a luat naştere dispreţul faţă de lege".
Pot evidenţia afirmaţia autorului că înainte de a globaliza orice altceva, cu referire specială la drept, ,,trebuie realizată globalizarea spirituală a umanităţii, adică a demnităţii fiecărui om", autorul apreciind că „omenirea se confruntă cu o puternică criză a mondializării, caracterizată prin grave probleme de ordin economic, politic, social, dar mai ales de natură spiritual-morală".
Epoca modernă nu mai este una a cunoaşterii, ci una a comunicării (p.91)
Sunt încântată ca am trăit această clipă împreună,  încercând să comunic câteva mesaje pe care autorul le-a formulat în cuprinsul eseurilor, cu încrederea că cititorii cărţii vor avea teme de reflecţie.
Mulţumim, domnule profesor Ovidiu Predescu!
Prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 11:45:21 Ora standard a Europei de Est