Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ambasadorul Republicii Federale Germania, domnul Cord Meier-Klodt, a vizitat Oradea

Marți,

Ambasadorul Republicii Federale Germania, domnul Cord Meier-Klodt, a vizitat Oradea

Domnul Cord Meier-Klodt, ambasadorul Republicii Federale Germania, a efectuat o vizită de lucru la Oradea în ziua de marți, 5 noiembrie 2019. Ambasadorul s-a întâlnit cu Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea, la sediul Primăriei.

În contextul în care Germania este cel mai important partener economic al României, cea mai mare parte a discuției s-a axat pe probleme legate de continuarea creșterii dezvoltării economice. S-a discutat despre conectarea orașului la sistemul european de autostrăzi și despre reluarea zborurilor de pe aeroportul Oradea pe relația Germania, ca și despre posibilitatea dezvoltării unor colaborări cu primării din Germania.
Primarul Ilie Bolojan a subliniat că atragerea de investitori în Oradea va rămâne o direcție importantă și în anii următori iar companiile germane au un potențial mare de a genera astfel de investiții.
Dl ambasador Cord Meier-Klodt a dat asigurări că va sprijini colaborarea cu Institutul Goethe, în vederea îmbunătățirii predării limbii germane la Liceul Schiller și pentru susținerea colaborării între universitățile orădene și universități tehnice germane.
Începând cu ora 17.00, în sala mare a Primăriei Oradea ambasadorul Cord Meier-Klodt a participat la o masă rotundă pe tema „Perspectivele dezvoltării economice în Oradea", eveniment la care au luat parte reprezentanți ai companiilor din Oradea, ai mediului economic și academic. Ambasadorul le-a spus celor prezenți că a descoperit Oradea ca pe o regiune europeană aflată în creștere, un adevărat model economic, apreciind proiectele de investiții pe fonduri europene, și nu numai, derulate aici.
„Am avut în cursul zilei de azi o întâlnire cu reprezentanții companiilor germane din Oradea și din ce am discutat cu aceștia pot să vă spun că economia germană se simte bine în această regiune și vede posibilități de creștere aici. Am discutat și cu câțiva elevi din Oradea și m-am bucurat să constat că aceștia vorbesc mai multe limbi străine", a spus ambasadorul.
Printre problemele identificate de companiile prezente la întâlnirea cu ambasadorul, s-au evidențiat infrastructura regională în domeniul transportului mărfurilor, necesitatea de a avea un aeroport cu legături directe către anumite destinații, necesitatea forței de muncă calificată, dar și un cadru politic stabil.
„E nevoie de o implicare activă din partea noastră a tuturor pentru a dezvolta învățământul profesional dual, care a dat roade și în Germania sau în alte regiuni. Totodată e nevoie de o cooperare în domeniul educației și culturii. Viitorul înseamnă să investim în copii și în meseria lor", a accentuat ambasadorul.
Primarul Ilie Bolojan a subliniat rolul important al investițiilor, în special a celor străine, în dezvoltarea orașului. „Din 2008 numărul locurilor de muncă a crescut simțitor, astfel că în prezent avem aproximativ 96.000 de locuri de muncă în Oradea, cu peste 20.000 de locuri mai multe decât în urmă cu 10 ani și pentru asta le mulțumesc companiilor, cu atât mai mult cu cât o treime din impozitul pe salarii este venit la bugetul local. Deficitul forței de muncă este însă o realitate și trebuie să ne adaptăm. Săptămâna viitoare vom inaugura internatul de la școala profesională Traian Vuia, unde elevii primesc burse, cazare și masă gratuită și este important ca elevii să fie pregătiți și în cadrul companiilor din Oradea. Ne dorim totodată să recrutăm forță de muncă și din zona metropolitană, unde transportul trebuie îmbunătățit, în așa fel încât să cumpărăm flota de autobuze, să avem un transport integrat în toată Zona Metropolitană, să existe subvenții pentru o parte din aceste curse. Conectivitatea orașului este o altă componentă foarte importantă care ne influențează dezvoltarea, este important ca aeroportul să aibă curse internaționale iar începând de anul viitor, în colaborare cu Ministerul Transporturilor, să finalizăm legătura cu viitoarea autostradă. Ne dorim totodată o universitate puternică, atractivă, adaptată la cerințele de pe piața muncii, să fim un oraș în care studenții vin, nu din care pleacă", a spus primarul Bolojan.
Reprezentanții firmelor prezenți la întâlnirea cu ambasadorul au arătat că investițiile nemțești în România sunt importante, iar companiile românești își doresc și ele să iasă pe piața de desfacere din afară, inclusiv în Germania, iar reprezentanții universităților din Oradea au afirmat că în prezent se pune un mare accent pe limba engleză și germană, iar dezvoltarea colaborării cu alte universități din afara țării este foarte binevenită.
La final, primarul Bolojan i-a mulțumit ambasadorului Cord Meier-Klodt pentru vizita efectuată la Oradea, pentru interesul de a afla problemele economice și pentru toată colaborarea din acești ani. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:01 Ora standard a Europei de Est