Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În cea de-a doua zi a olimpiadei – proba de lucru în echipă

Olimpiada de limba și literatura română, în direct, de la Oradea

În cea de-a doua zi a olimpiadei – proba de lucru în echipă

Din echipajele celor 41 de județe și echipajul reprezentativ al municipiului București au fost constituite, ieri, zece echipe în vederea desfășurării celei de-a doua probe de concurs – proba de lucru în echipă. Așa încât, astăzi (marți, 3 februarie 2009), în cea de-a doua zi a olimpiadei, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, s-a desfășurat proba de lucru în echipă, la care au participat primele cinci echipe.

Cei care au spart gheața au fost membrii echipajelor reprezentând județele: Teleorman, Mureș, Călărași, Buzău și Arad (echipa nr. 1).
După instructaj, fiecare echipaj a trecut la treabă, având în față subiectul probei: varianta 8 – un text: Obiceiuri și tradiții de primăvară și vară (de Isidor Râpă).
Textul reprodus făcea referire la ziua de 1 Martie, considerată, după calendarul vechi,  ca începutul Anului Nou, sărbătoarea venirii primăverii. Obiceiul legat de această zi este mărțișorul, privit ca un fel de talisman menit să poarte noroc, oferit de Anul Nou, împreună cu urările de bine, sănătate, dragoste și bucurie.
Textul prezenta simbolistica mărțișorului (semnificația celor două culori ale șnurului, albă și roșie): regenerarea vieții, unitatea contrariilor (lumină-întuneric, căldură-frig, iarnă-vară), dragostea și ura, viața și moartea, binele și răul.
Consultându-se, membrii celor cinci echipaje au trecut la a așterne pe hârtie idei, și a încropi, în final, un eseu de o pagină, ca rod al colaborării dintre membrii întregii echipe (ca un proiect de grup).
În indicațiile scrise, se specifica ceea ce trebuia evidențiat în eseu: „valențele imaginarului simbolic al poporului nostru concretizat în obiecte de rit, care contribuie la conturarea identității culturale românești în spațiul european”.
Cea de-a doua echipă (echipa nr. 2) pe care am văzut-o la lucru a fost formată din olimpicii naționali ai județelor: Hunedoara, Suceava, Galați, Covasna și Ialomița.
Pe coridoare, unii dascăli „se plângeau” de faptul că la școală (și în programă) nu se bate monedă pe așa ceva...
Ei și? Aici e olimpiadă, e altceva, un examen al elitelor, unde nu se verifică neapărat cunoștințele pe care le au elevii în desagă...
Vizite, excursii, spectacole
 Olimpicii celorlalte cinci echipe (membrii echipelor VI-X), fiind liberi toată ziua, au putut opta pentru vizitarea municipiului de pe Crișul Repede (chiar pentru o „fugă” peste graniță), o ieșire în peisaj, chiar dacă vremea nu a ținut cu excursioniștii, iar seara, organizatorii le-au rezervat un spectacol de teatru. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În cea de-a doua zi a olimpiadei - proba de lucru în echipă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:12:23 Ora standard a Europei de Est