Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Atelierele digitale și antreprenoriale susținute de EIT

Încurajarea tinerelor eleve prin participarea la

Atelierele digitale și antreprenoriale susținute de EIT

102 eleve de la 25 de licee au participat la workshop-uri pentru dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale și a abilităților digitale.

Echipele de fete au prezentat soluțiile lor digitale pentru rezolvarea unor probleme reale din societate; inițiativa face parte din Planul de Acțiune pentru Educația Digitală al Comisiei Europene și este susținută de EIT - European Institute of Innovation and Technology.
În lumea de astăzi, competențele digitale și antreprenoriale sunt apreciate de către companiile din Europa. Cu toate acestea, Monitorul Antreprenoriatului Digital al Comisiei Europene indică faptul că în cele mai multe țări europene, indicatorii pentru cultura antreprenorială digitală au valori relativ scăzute, în special în țările mediteraneene și în cele din Europa de Est. Decalajul se lărgește în continuare pe măsură ce genul lucrătorilor este analizat - într-adevăr, în Europa există de patru ori mai mulți bărbați decât femei cu studii legate de TIC (Tehnologia Informației și a Comunicării), iar ponderea bărbaților care lucrează în sectorul digital este de 3 ori mai mare decât cea a femeilor. [1]
Educația antreprenorială este una dintre soluțiile pentru stimularea creșterii economice și crearea de locuri de muncă în Europa. În colaborare cu EIT - European Institute of Innovation and Technology, Junior Achievement, cea mai mare organizație non-profit din Europa care pregătește tinerii pentru piața muncii și pentru antreprenoriat, a încurajat prin intermediul a peste 20 de ateliere ținute în Bulgaria, Grecia, Lituania, România și Serbia peste 600 de fete cu vârsta între 12-18 ani să își dezvolte abilitățile digitale și antreprenoriale, contribuind astfel la implementarea Planului de Acțiune pentru Educația Digitală.
Poveștile de succes ale tinerilor și adulților sunt peste tot în jurul nostru, așteptând să fie descoperite și împărtășite inclusiv cu tinere, pentru a le inspira. În țară, 102 eleve, reprezentând 25 de licee diferite din  București, Cluj și Timiș au lucrat în echipe mixte și au identificat soluții inovatoare pentru provocările sociale și de mediu curente. Iată câteva dintre opiniile acestora:
„Am reușit să lucrez cu persoane noi, să îmi exprim ideile și să vorbesc în fața unui public fără să mă bâlbâi. Mi-au plăcut activitățile în echipă, iar la testul Poți să fii antreprenor am aflat că pot să fiu antreprenor pe cont propriu. Înainte de atelier mi-am dorit să fiu procuror; m-am gândit la antreprenoriat, dar mi s-a părut foarte greu. Acum știu că există fonduri și persoane interesate de oamenii tineri care doresc să dezvolte ceva. M-am bucurat că la eveniment nu au fost băieți; uneori se întâmplă ca ei să ne desconsidere opiniile. Cu toate acestea, cel mai bun prieten al meu este un băiat. De-abia aștept să îi spun ce am învățat", ne-a spus Camelia, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național Bănățean din Timișoara.
„Am aflat multe lucruri noi despre antreprenoriat și despre aplicații. Înainte să îți faci o afacere, trebuie să studiezi bine piața, dar și să ai o idee foarte bună, dar mai ales să ai încredere în tine. Fetele au fost mai competitive în lipsa băieților, dar mi-am putut exprima ideile fără a mă îngrijora că ar putea să nu fie bune. Înainte mă gândeam să dau admiterea la medicină. Acum mă gândesc să am un job în domeniul IT, aș putea să realizez o aplicație pentru doctori. Chiar dacă am pierdut câteva ore de la școală, cred că a meritat. Nu știu cât mă vor ajuta pe termen lung materiile de la școală, așa cum mă vor ajuta informațiile obține în aceste zile. Le-aș recomanda și prietenilor să participe la un proiect asemănător, pentru băieți, pentru că nouă ne-a lărgit orizontul despre antreprenoriat și despre meseriile viitorului", a considerat Raluca, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național George Barițiu din Cluj-Napoca.
„Am învățat ce este o aplicație și cum pot să o folosesc din ce în ce mai bine. Înainte nu aș fi știut să lucrez pe laptop în App Lab, nu m-aș fi priceput, dar acum am aflat și aș putea să îmi fac propria mea aplicație și să îmi dezvolt creativitatea și inovația. Am învățat să lucrez în echipă; înainte nu mă descurcam prea bine. Am învățat să fiu punctuală. De asemenea, am învățat să lucrez în orice fel de aplicație. Înainte nu știam ce înseamnă o astfel de meserie", ne-a spus Maria, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Economic Virgil Madgearu din București.
Instruirea și educația reduc distanța dintre lumea afacerilor și a școlilor și oferă rezultate de calitate superioară în ceea ce privește rezultatele învățării și inspirația pentru dezvoltarea personală a tinerilor.
Potrivit Planului de Acțiune al Comisiei Europene pentru Antreprenoriat 2020, fiecare tânăr european ar trebui să aibă „cel puțin o experiență antreprenorială practică înainte de a părăsi învățământul obligatoriu". Aceasta este de asemenea misiunea stabilită de rețeaua JA: Informații și date de contact.
EIT - European Institute of Innovation and Technology
EIT a fost creat în 2008 pentru a crește capacitatea Europei de a inova. EIT este o inițiativă unică a UE, singura care integrează pe deplin afacerile, educația și cercetarea în cea mai mare rețea de inovare din Europa. Institutul sprijină dezvoltarea de parteneriate paneuropene dinamice între cele mai bune universități, laboratoarele de cercetare și companii. Acestea sunt numite Comunități de Inovare și fiecare abordează o provocare globală specifică. Împreună cu partenerii lor de frunte, acestea oferă o gamă largă de activități de inovare și antreprenoriat în întreaga Europă. Acestea includ cursuri de educație care combină competențe tehnice și antreprenoriale, servicii de creare de afaceri și de accelerare și proiecte de cercetare conduse de inovare.
Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.700 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.
JA Europe
JA Europe este cea mai mare organizație educațională nonprofit din Europa orientată spre educația antreprenorială și formarea profesională a tinerilor. JA Europe este membră a JA Worldwide, care, de 100 de ani, derulează programe de formare antreprenorială, profesională și financiară menite să sporească șansele de angajare, succes în carieră și prosperitate financiară ale tinerilor. 
Datorită sprijinului primit din partea a 139.000 de consultanți voluntari din mediul de afaceri și a 143.000 de profesori/educatori, 4,2 milioane de tineri din 40 de țări au putut beneficia anul trecut de programele JA Europe.
Mihai Cornea
[1] http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=50224

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:26 Ora standard a Europei de Est