Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două premii câștigate de roboticienii orădeni la Concursul Robochallenge București!

Premiul I la proba Humanoid Sumo și premiul al II-lea la Humanoid Robot

Două premii câștigate de roboticienii orădeni la Concursul Robochallenge București!

De regulă, weekendul vine ca o pauză după o săptămână lungă de muncă. Dar pentru cei pasionați cu adevărat, nu există weekend.

Acest lucru l-au demonstrat din nou cei de la Robotics Club Oradea, în acest weekend (1-3 noiembrie 2019), petrecut la București unde au concurat contra a peste 600 de participanți din 17 țări la Concursul Robochallenge București!
Deși drumul până în Capitală este în sine o sarcină obositoare, pentru echipa orădeană nu a fost o piedică în a-și prezenta cunoștințele cu succes, aducând acasă nu unul, ci chiar două premii!
Echipa noastră a fost formată din cinci elevi de clasa a 10-a de la Liceul ,,Don Orione":  Cuciula Ilie, Trifan Darius, Moldovan Dușe Robert, Șorian Alex și Țicărat Raul, îndrumați de Daniel Anton, student masterand la Advanced Mechatronic Systems și mentor la Robotics Club Oradea. Sub îndrumarea mentorului, ,,orionii" au programat un robot umanoid din dotarea clubului de robotică pentru a efectua o serie de probe precum urcatul scărilor, alergarea pe un traseu cu obstacole și inclusiv lupta cu un alt robot în stil sumo.
Echipa a reușit să obțină locul 1 la proba Humanoid Sumo, urmată, pe locul 2, de echipajul din Polonia, iar pe locul 3 de cei din Mexic. La proba de Humanoid Robot, ai noștri s-au situat pe locul al doilea, la egalitate cu echipajul din Mexic; locul întâi a fost ocupat de polonezi, iar locul 3, tot de un echipaj din Mexic.
Toate aceste succese, precum și premiul de acum o lună, de la Olimpiada de Robotică din Coreea de Sud au fost posibile mulțumită muncii depuse în cadrul Clubului de Robotică Oradea, un proiect derulat de Facultatea I.M.T - Departamentul de Mecatronică, Universitatea din Oradea cu suportul și finanțarea din partea companiei Celestica.
 „Sperăm să aducem tot mai multe premii și să punem Oradea pe hartă ca fiind un jucător important în domeniul roboticii mondiale. Studenții și elevii care azi performează la concursurile tehnice, sunt următorii lideri în noua revoluție industrială, industria 4.0", a afirmat drd. ing. Flaviu Birouaș, mentor al cercului Robotics Club Oradea. (F.B.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Două premii câștigate de roboticienii orădeni la Concursul Robochallenge București!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:53 Ora standard a Europei de Est