Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan” - Oradea

Școală Europeană, nu doar cu titlu!

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan” - Oradea

În intervalul 2019-2021, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea va fi implicat în două proiecte de mobilitate europeană de tip Erasmus împreună cu alte instituţii de învăţământ din mai multe state europene, după cum urmează.

Primul dintre aceste proiecte Erasmus poartă numele de European citizenship - cultural, historical, economic, lingual, and political dimensions („Cetăţenia europeană - dimensiuni culturale, istorice, economice, lingvistice şi politice"). Instituţiile participante, pe lângă Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, sunt: Ubbo Emmius Gymnasium din Leer, Germania; IES Bahia de Almeria din Spania; Istituto Comprensivo G. Melodia din Noto, Italia; Agrupamento de Escolas D. Joao II din Caldas da Rainha, Portugalia; Arsakeio Gymnasium din Salonic, Grecia.
Proiectul presupune desfăşurarea a câte şase întâlniri la şcolile partenere şi alte locaţii relevante, spre exemplu Bruxelles. Elevii desfăşoară activităţi de tip Learning-Teaching-Training în cadrul unor ateliere de cercetare şi prezentare cu caracter european şi plurilingvistic. Se urmăreşte conştientizarea şi internalizarea valorilor şi culturii europene, de importanţă vitală mai ales în contextul actual sociopolitic plin de provocări regionale şi globale.
Cel de-al doilea proiect Erasmus poartă numele de Europe Culture Hunt („În căutarea comorilor culturale europene") şi a fost iniţiat sub forma unui proiect eTwinning în 2018, omagiind Anul European al Patrimoniului Cultural, urmând ca apoi să se transforme într-un proiect Erasmus propriu-zis. Acesta vizează depăşirea barierelor culturale şi sociale dintre diversele ţări europene şi dezvoltarea unui sentiment al identităţii de cetăţeni europeni. Celelalte instituţii participante sunt: Colegio Tirso de Molina din Ferrol, Spania; Cumhuriyet Anadolu Lisesi din Iskenderun, Turcia; Zespol Szkolno-Przedszkolny w Miedznie din Miedzno, Polonia; Istituto Comprensivo Da Vinci din Somma Lombardo, Italia; şi Necmi Muammer Ortaokulu din Zile, Turcia.
Elevii doritori cu vârsta între 12 şi 15 ani au fost încurajaţi să-şi depună candidatura, pentru ca mai apoi să treacă de o serie de probe de preselecţie incluzând realizarea unui portofoliu şi susţinerea unui interviu pentru evaluarea competenţelor lingvistice şi a aptitudinilor culturale.
Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea este o instituţie de învăţământ şi cultură cu o tradiţie lungă, de peste 235 de ani, în spaţiul intelectual orădean şi ardelenesc, tradiţie care în ultimul an a obţinut încă o recunoaştere oficială prin acordarea titlului de Şcoală Europeană. Nu surprinde astfel faptul că valorile proiectelor Erasmus concordă cu valorile îmbrăţişate de această instituţie - pe de o parte prin promovarea plurilingvismului şi a multiculturalităţii, iar pe de alta prin ataşamentul faţă de comunitate în spiritul „educaţiei de valoare, educaţiei pentru valori", după cum aminteşte misiunea Colegiului. Întocmai cu principiul Unităţii în Diversitate al Uniunii Europene, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea încurajează individualitatea, dar într-un echilibru dinamic cu spiritul integrator al experienţei comunitare.
Ca dovadă, la întoarcerea din deplasările Erasmus, echipele formate din elevii selectaţi şi cadrele didactice coordonatoare şi însoţitoare din catedrele de limbi moderne, de geografie şi istorie vor desfăşura în cadrul Colegiului activităţi specifice de diseminare a informaţiilor şi bunelor practici astfel dobândite, încurajând astfel viitori participanţi şi viitoare proiecte. (D.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:35 Ora standard a Europei de Est