Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei, 2019

În cadrul proiectului ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”

Concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei, 2019

Joi, 24 octombrie, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 28 Oradea a lansat concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei - De prin cămări adunate... și la lume prezentate - eveniment inclus în agenda proiectului educațional ,,Tradiție, moștenire și simțire românească", 2019.

Concursul s-a adresat părinților, bunicilor și copiilor înscriși în grădinița noastră, precum și cadrelor didactice din unitate sau partenere în proiect.
Concursul a fost structurat pe două secțiuni:1.Preparate sărate (zacuști, tocane, sosuri, murături, ketchup, bulion etc.) 2. Deserturi (magiunuri, dulcețuri, compoturi, siropuri, prăjituri etc.).
Cu acest proiect s-a urmărit încurajarea, promovarea tradițiilor culinare românești; consolidarea și valorificarea sentimentului de identitate locală și culturală în comunitate.
Atmosfera de sărbătoare a toamnei, a tradițiilor culinare românești a fost întreținută de cântec, joc și voie bună, cu susținerea generoasă a invitaților speciali și parteneri în proiect: Ansamblul folcloric ,,Crișana", Oradea - condus de instructor, prof. Adrian Balog, artista Antonela Ferche-Buțiu (alături de colaboratori) - de la Școala Populară de Arte  ,,Francisc Hubic", Oradea.
Copiii au avut plăcerea să participe la ateliere de activități practic-gospodărești, unde au creat o lume ,,animaterra" din fructe și legume de toamnă.
Expoziția de artă culinară a îmbrăcat și un scop caritabil -  participanții au degustat, iar doritorii au putut să achiziționeze specialități preparate cu măiestrie de cadrele didactice și părinți. Produsele prezentate în concurs, cât și cele expuse vor ajunge la familii nevoiașe, din apropierea orașului, alături de alte produse alimentare.
Membrii juriului au avut o misiune ,,delicioasă" și  au apreciat creativitatea, calitatea gastronomică a produselor, impresia generală; la prima secțiune au jurizat: doamna inspector școlar, prof. Monica Costa, de la I.S.J.Bihor, doamna prof. Rodica Farcaș, de la
Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" și bucătăreasa Grădiniței Nr. 28, doamna Georgeta Ianța; la secțiunea a doua au jurizat: doamna inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, prof. Daniela Sopota, de la I.S.J.Bihor, directorul Grădiniței Nr. 56, doamna prof. Dana Lukacs și bucătarul părinte la Grădinița Nr. 28, domnul Bolojan Liviu.
In timp ce juriul a degustat și deliberat premiile, cei prezenți au luat parte la programul artistic susținut de invitații noștri.
Rezultatele concursului
Să-i cunoaștem pe ,,maeștrii în arta culinară". La prima secțiune: premiul I - Stanca Simona (murături), pr. II: Pârcălab Crina (castraveți murați), pr. III: Borși Maximilian (murături asortate), mențiune: Săbăduș Ștefania (murături). La secțiunea a doua: premiul I: Spătariu Simona (brânzoici), pr. II: Jurcuț Valentina (prăjitură cu măr), pr. III: Șerfezi Erika (plăcintă cu dovleac), mențiune: Marian Marcela (gomboți cu prune). Toți concurenții au primit diplome de participare și surprize din partea organizatorilor.
Doamna director Cornelia Româneac, responsabil de proiect, apreciază implicarea colectivului de cadre didactice al instituției pe care o conduce, mobilizarea părinților și copiilor, reușita manifestării și dorește să le mulțumească tuturor, prin intermediul presei, pentru prezență și contribuție, iar invitaților și artiștilor, felicitări sincere, ei fiind, prin mesajul lor, în deplin acord cu obiectivele proiectului nostru ,,Tradiție, moștenire și simțire românească".
Prof. Adela Horga
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei, 2019.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:42:22 Ora standard a Europei de Est