Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social”

Conferinţă cu participare internaţională

„Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social”

Universitatea Agora din Oradea, alături de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", București, Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere din Ministerul Afacerilor Interne - Filiala „Menumorut" Bihor, Asociaţia Română de Științe penale, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Grupul Editorial Universul Juridic, este partener la conferinţa cu participare internaţională „Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social" organizată de Consiliul Judeţean Arad prin Centrul Cultural Judeţean Arad în data de 8 noiembrie 2019, ora 10.00, la Sala „Vasile Goldiş" a Consiliului Judeţean Arad.

Conferinţa face parte din proiectul cu titlul menţionat mai sus, director - echipa de realizare şi coordonator ştiinţific al cercetării este prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora, membru în Şcoala Doctorală de Drept din Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti.
Secţiunile conferinţei sunt următoarele: Siguranța persoanei și respectarea vieții private - de la nivel de principii constituționale la prevederile actualului Cod de procedură penală; Comunicarea şi consilierea filosofică în contextul creşterii siguranţei persoanei şi a eficientizării instituţiilor publice; Repere criminologice privind prevenirea şi controlul social al criminalităţii; Cultura de securitate în actualul context de securitate internațional; Criminalitate organizată. Între provocare instituţională şi vulnerabilitate sistemică; Protecţia minorităţilor transfrontaliere şi dimensiunea interculturală; Importanţa cunoaşterii identităţii în investigarea infracţiunilor; Protecția și limitările drepturilor fundamentale în contextul legislativ actual; Limitarea fenomenului sărăciei și excluziunii sociale - Optimizarea calității vieții; Protecţia juridică a persoanei fizice; Personal safety. The social capital. Legal framework, financial resources and efficient institutional construction (Secţiune în limba engleză); Law in books and law in practice in the context of sustainable development: Legal education and law enforcement (Secţiune în limba engleză)
În programul conferinţei sunt înscrise 100 de lucrări, grupate pe secţiuni, ai căror autori sunt membri în comunităţi educaţionale din: Arad, Baia-Mare, Bucureşti, Craiova, Constanţa, Cluj, Sighetul - Marmaţiei, Debrecen, Iaşi, Miskolc, Oradea, Timişoara.
Eveniment cultural în cadrul conferinţei: lansare de carte „Drepturile omului şi ordinea mondială. Cum să trăim într-o lume a schimbărilor excepţionale", autor: Ovidiu Predescu.
Vom reveni cu programul conferinţei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:58 Ora standard a Europei de Est