Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Erasmus+ ,,Our digital classroom”

Conferința de lansare a acestui proiect va avea loc marți,

Proiectul Erasmus+ ,,Our digital classroom”

În cadrul Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu" din Oradea, prin aportul directorului prof. Timar Iulius-Radu, dar și al cadrelor didactice implicate, s-a reușit în ultimii doi ani să se acceseze și să fie implementate mai multe proiecte Erasmus+.

De aceste proiecte au beneficiat atât elevii, cât și cadrele didactice din școală.
Printre aceste proiecte se numără și proiectul ,,Our digital classroom", având nr. 2019-1-RO01-KA101-061519 din cadrul programului Erasmus+, proiecte de mobilitate, Formare profesională-Educație Școlară. Acest proiect vizează pregătirea profesională a cadrelor didactice selectate, privind abordarea tehnologiei în practica școlară, din patru orașe europene: Paris, Barcelona, Oslo și Roma. Perioada de formare în aceste orașe va fi iulie-august 2020. Din cele patru grupe fac parte următorii profesori de la C.N. ,,Onisifor Ghibu": PARIS - 6-10.07.2020, cu tema ,,Interactive teaching": Simuț Alina, Ivan Livia, Tăut Crina, Feșnic Luminița și Vesa Ilie; BARCELONA - 20-24.07.2020, cu tema ,,Super teachers of the 21-st century": Cighir Lucia (coordonator proiect), Luncan Alina, Marinău Daniela, Farcaș Rodica și Fulop Adelina; OSLO - 20-24.07.2020, cu tema ,,Web 2.0 technology": Belbe Ionela, Chiș Carmen, Tencuțiu Adrian, Timofte Camelia și Pintean Brîndușa; ROMA - 3-7.08.2020, cu tema ,,ICT based classes": Dubău Luminița, Carpăn Anca, Sandor Lilla, Lazăr Laura și Costolaș Laura.
Conferința de lansare a acestui proiect va avea loc marți, 29.10.2019, ora 14, la colegiul nostru.
Cu siguranță că această formare profesională va fi benefică, iar cunoștințele acumulate le
vom pune în practică și le vom putea împărtăși și colegilor noștri din școală.
Prof. Tăut Crina-Lavinia
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus+ ,,Our digital classroom”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:45:26 Ora standard a Europei de Est