Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

#ERASMUSDAYS 2019 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 11 octombrie

#ERASMUSDAYS 2019 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 11 octombrie 2019, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ERASMUSDAYS, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care s-au desfășurat și/sau se desfășoară în liceul nostru.

Evenimentul s-a aflat la cea de-a treia ediție și s-a înscris în seria de activități organizate la nivel național și internațional.
Cu acest prilej, în prezența unei audiențe numeroase formate din reprezentanți ai conducerii liceului, profesori, elevi și părinți, s-au desfășurat activități care au adus în prim plan proiectele Erasmus+ de la colegiul nostru.
În deschiderea activității, dna prof. Neag Alunița, în calitate de membru al echipei de proiect, a realizat o activitate de diseminare cu privire la proiectul Erasmus+ „Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric". Proiectul KA1 - VET, înscris în categoria proiectelor de mobilități individuale pentru învățare, are scopul de a oferi elevilor colegiului nostru o alternativă validă pentru instruirea practică, pentru a crește calitatea formării profesionale, în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate. A fost subliniat faptul că acest proiect se adresează elevilor care studiază un domeniu tehnic și include, pentru prima oară, și elevi de la școala profesională. Mobilitățile, organizate în două fluxuri, au inclus 2 grupuri a câte 15 elevi și 2 profesori însoțitori. Primul flux a avut loc în Cipru, în martie 2019, în timp ce al doilea flux este chiar în desfășurare, în Portugalia. Elevii Voicu Toni și Popa Doru (XI B), 2 dintre participanții la primul flux au vorbit despre experiența uimitoare trăită în Cipru și despre numeroasele beneficii pe care ți le aduce o astfel de oportunitate. Au fost prezentate fotografii sugestive și mărturii ale participanților despre ce înseamnă astfel de mobilități individuale pentru învățare.
Al doilea punct din cuprinsul evenimentului desfășurat sub titulatura #ERASMUDAYS a fost marcat de o altă activitate de diseminare, realizată de dna prof. Curpaș Anca. Proiectul Erasmus+ ECAM ,,Prácticas en el extranjero" se înscrie tot în categoria proiectelor de mobilitate în domeniul formării profesionale VET (Vocational Education & Training). În cadrul acestui proiect liceul nostru a avut calitatea de instituție intermediară pentru un număr de 4 elevi, care au efectuat un stagiu de pregătire profesională la S.C. Auto Bara & CO S.R.L., în iunie 2019.
În continuare, dna prof. Neag Alunița, în calitate de coordonator, a realizat o activitate de informare cu privire la Proiectul Erasmus+ KA1 - proiect de mobilitate în domeniul educației școlare, ,,Strategii inovative în educație". Proiectul se adresează unui număr de 18 cadre didactice care vor participa, în perioada februarie - mai 2020, la cursuri de formare de tip structurat, într-o țară europeană. Printre obiectivele proiectului se numără îmbunătățirea competențelor pedagogice, prin însușirea unor strategii didactice inovative, dezvoltarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională și a competenței interculturale și dezvoltarea competențelor TIC a celor 18 cadre didactice participante la cursurile de formare. Selecția cadrelor didactice participante s-a încheiat și se așteaptă cu interes participarea acestora la cursurile de formare oferite: ,,Preventing Conflicts and Tackling Early School Leaving", Italia; ,,ICT for Teaching and Learning", Spania; ,,Tools for Innovative Education", Spania; ,,Dealing with Cultural Diversity in Class: Tips, Challenges, Opportunities", Grecia; ,,Helping Teachers and parents Manage School Bullying", Malta și ,,Using ICT in Education", Portugalia. Printre rezultatele așteptate se numără ateliere de lucru, articole în reviste de specialitate și pe site-uri educaționale, 4 proiecte eTwinning, 18 portofolii cu materiale realizate pe timpul participării la cursuri etc.
La finalul evenimentului, dna prof. Urs Marcela, în calitate de coordonator, a adus la cunoștința asistenței informații despre primul Proiect Erasmus+ KA2 desfășurat până acum la nivelul liceului. Avându-și debutul începând cu luna septembrie, proiectul intitulat ,,Volunteerism and Citizenship: From Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" este un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare - proiect de schimb interșcolar. Acesta se va desfășura pe parcursul a doi ani școlari, în parteneriat cu școli din 5 țări: Cipru (țara coordonatoare a proiectului), Polonia, Letonia, Italia și Bulgaria. Dintre obiectivele proiectului au fost amintite cele legate de schimbul de bune practici prin intermediul atelierelor de lucru, activităților de voluntariat comune, întâlnirilor cu organizații și oameni implicați în activități de voluntariat sau cele legate de formarea de voluntari și cetățeni activi în rândul elevilor sau legate de promovarea egalității, coeziunii sociale și cetățeniei active. Activitățile care se vor derula în cadrul proiectului vor include mobilități în țările partenere, realizarea unui proiect eTwinning în paralel, realizarea unei pagini web a proiectului, întâlniri cu organizații și cetățeni care activează în domeniul voluntariatului, întâlniri cu oficialități etc.
Evenimentul #ERASMUSDAYS marcat și în acest an la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a subliniat faptul că experiența proiectelor Erasmus+ este una care poate să-ți ofere o șansă unică în viață.
Prof. Săcăcian Dorina, Neag Alunița, Curpaș Anca, Urs Marcela Găsiți mai multe poze în Galeria foto: #ERASMUSDAYS 2019 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:24 Ora standard a Europei de Est