Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au acționat, în taină, departe de lumea dezlănțuită

Elevii clasei a III-a A, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea

Au acționat, în taină, departe de lumea dezlănțuită

Elevii clasei a III-a A, îndrumați de buna lor învățătoare, inst. Maria Donca, ne-au obișnuit, încă din clasa I, cu multe și felurite activități, dincolo de munca lor de bază, de zi cu zi, ca harnici și vrednici școlari.

Chiar că ne-au lipsit din peisaj și i-am regretat, ades, știindu-i atât de activi. La final de semestru, am îndrăznit să-i luăm la întrebări și să aflăm cum se explică dispariția lor de pe „prima scenă”...
Cu aceeași deschidere și sinceritate, cu aceeași voioșie și nonșalanță, ne-au motivat că ei nu au stat cu mâinile în sân, și nu au fost „cuminți”, chiar dacă nu s-au vârât în gura și în ochii presei.
,,Voluntarul SNAC - prietenul tău”
Prietenoși și săritori, elevii clasei a III-a A s-au aflat în primele rânduri în timpul campaniei de sprijinire a copiilor afectați de inundații - ,,Voluntarul SNAC - prietenul tău”, ocazie cu care au donat ghiozdane, caiete, instrumente de scris, truse pentru colorat, într-un cuvânt, tot ceea ce are nevoie un școlar, rechizite de calitate, însoțite de gândul bun al lor și al părinților, implicați și ei, trup și suflet.
La fel de mult s-au mobilizat în acțiunile programate, aflate pe agenda celor patru proiecte educative: ,,Punte între școli”, ,,Suntem prietenii cărților”, ,,Dinți sănătoși, un zâmbet frumos”, ,,Prietenul meu, polițistul”.
Lansând punți de prietenie, au fost în excursie la Peștera Urșilor de la Chișcău, împreună cu partenerii lor de proiect, elevii din clasa a III-a D, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea. Încă din clasa I, s-au împrietenit cu elevii învățătoarei institutoare Dorina Brânzaș. Dar nu s-au mulțumit, doar cu acea vizită la Peștera Urșilor. Tot atunci, au trecut pragul Muzeului municipal din Beiuș, după care și-au făcut noi prieteni printre elevii claselor mici de la Școala cu clasele I – VIII din Buntești (elevii dascălilor Georgeta Herman și Vasile Pirtea).
De ziua Unirii Principatelor Române au petrecut clipe emoționante alături de prietenii lor de la Școala nr. 11. Activitatea s-a desfășurat în cabinetul Comenius și în sala de clasă a partenerilor de proiect, unde au urmărit imagini consacrate Unirii și domnitorului Alexandru Ioan Cuza, au dat mână cu mână, au cântat și au realizat o lucrare comună din siluete umane tricolore.
Iese stomatologul, intră polițistul
În timp, elevii clasei a III-a A și-au făcut prieteni și printre studenții anului VI de la Facultatea de Medicină și Farmacie, specializarea stomatologie, care i-au vizitat în clasă (însoțiți de prof. univ. dr. Petre Pușcaș), le-au testat cunoștințele legate de activitățile de profilaxie stomatologică, și au constatat cu bucurie faptul că micii „pacienți” știu multe, dar și aplică cele învățate în spălatul dinților.
Nu de puține ori, elevii institutoarei Maria Donca s-au bucurat de atenția polițiștilor din cadrul compatimentului de proximitate care au venit în mijlocul lor cu gând să-i învețe regulile de circulație, dar s-au convins că prichindeii le cunoșteau și le spuneau ca din biblie. În semestrul I al acestui an școlar, i-au avut alături pe agent Mariana Andor și agent-șef adjunct Gheorghe Bredău, care le-au spus cum să se ferească de hoți.
Eminescu, biblioteca și cartea
Nu s-a întâmplat o dată, de când sunt școlari, să nu serbeze Ziua poetului național. De mici s-au obișnuit să treacă pragul bibliotecii școlii, iar în 15 ianuarie, au făcut-o cu drag și dor de Eminescu, venind cu multă bucurie „La steaua care (tocmai) a răsărit...” Alături de doamna profesoară Adriana Andrieș, bibliotecara școlii, au prezentat aspecte din viața poetului, au recitat versuri și au participat la concursul desfășurat sub genericul ,,Eminescu, la ceas aniversar”, ajuns la cea de-a doua ediție.
La toate aceste activități cu multiple valențe instructiv-educative, trebuie să mai adăugăm două: serbarea de Crăciun, când au ținut să le dea părinților vestea nașterii Pruncului Iisus, prin nemuritoarele colinde tradiționale, precum și vrednica îndeletnicire de a-și consemna gândurile, bunele intenții și visurile în paginile revistei școlii.
Așadar, bunii noștri prieteni au buchisit cu râvnă și cu folos, dar au și acționat, cu vrednicie și voioșie, așa cum le stă bine, ca niște școlari fruntași și inimoși, precum îi știm. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au acționat, în taină, departe de lumea dezlănțuită!

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:31:13 Ora standard a Europei de Est