Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul “Schimbări climaterice”

Educația ecologică la Grădinița nr. 45 – “Ion Creangă” din Oradea

Proiectul “Schimbări climaterice”

„Natura nu cere despăgubire pentru nimic, dar are pretenția s-o păstrăm și să o respectăm. Ea ne oferă totul numai să ne bucure privirea și sufletul, dar noi ce îi oferim naturii?” Cum noi așteptăm răsplată pentru tot ce oferim cuiva și nu ne lăsăm până nu primim, și naturii ar trebui să-i dăm măcar un sfert din ceea ce primim gratuit.

 Copiii sunt martori oculari ai transformărilor din viața socială, economică și din mediul înconjurător, iar toate aspectele le stârnesc curiozitatea, fapt ce se manifestă prin noianul de întrebări ce ni le pun.
Lipsa de educație ecologică a populației se manifestă frecvent. Permanent se creează impresia că așteptăm pe cineva să acționeze în urma noastră, care să se implice în protejarea mediului înconjurător, fără ca noi să mișcăm un deget.
De aceea, antrenarea copiilor în realizarea unor acțiuni de ocrotire a mediului va duce mai târziu la formarea unei conștiințe privind datoria omului de protejare a naturii înconjurătoare, de a combate procesul de poluare, de a se dobândi simțul responsabilității care acum este (o spun cu regret) aproape inexistent.
Am considerat că este o datorie cetățenească, o datorie de conștiință și etică să contribuim la ocrotirea naturii, pentru că natura nu aparține numai generațiilor actuale ale Terrei ci, cu deosebire, generațiilor viitoare. Ne-am propus să pornim cu studiul impactului activităților umane iresponsabile asupra mediului înconjurător încă de la grădiniță și să construim punți de legătură cu următoarele trepte ale învățământului și cu reprezentanții familiei, comunității și ai autorităților locale, în vederea formării și dezvoltării deprinderilor și atitudinilor necesare construirii unei societăți durabile.
Majoritatea țărilor dezvoltate nu mai au ape curate. Oamenii folosesc apele drept mediu de depozitare a deșeurilor. Toată mizeria umană este aruncată în ape și gazele toxice determină apariția ploilor acide cu consecințe catastrofale, iar norii nu cunosc granițe. Astfel „înfloresc algele” și mor peștii.
Defrișarea pădurilor începe să amenințe în mod real existența noastră pe Terra. Deșeurile au început să ne sufoce, decibelii să ne asurzească, iar poluarea marilor metropole, a mărilor și oceanelor depășește orice închipuire.
Noua educație trebuie să includă și dimensiunea ecologică, să aibă drept ,,coloană vertebrală” gândirea ecologică ce trebuie să fie păstrată ca un crez. A trăi într-un mediu curat și sănătos trebuie să se învețe încă de la grădiniță. Școala, biserica, familia și întreaga societate sunt chemate să oprească distrugerea naturii, să astâmpere omul, să-l „domesticească”, să-l împace cu gândurile naturii și să-l reașeze în natură, în armonie cu ea. A respecta natura, a o iubi, a o înțelege și a o prețui trebuie să devină o trăsătură de caracter.
Părinții sunt mai sensibili la cererile adresate de copiii lor
Mobilizând copiii în activitățile din cadrul acestui proiect ne este mai ușor să implicăm și ceilalți membri ai comunității locale, deoarece experiența didactică ne-a învățat că părinții sunt mai sensibili la cererile adresate de copiii lor, decât la cele adresate de către autorități.
Organizatorii, colaboratorii și partenerii avem un scop bine definit: de la incursiunea copilului în lumea înconjurătoare, cu obiecte, ființe și fenomene diverse, într-un mediu educativ stimulativ (cărți, ziare, reviste, atlase, imagini, jocuri cu imagini, lucrări practice cu materiale din natură etc.) la formarea unor deprinderi intelectuale care să stimuleze sentimente de dragoste, de ocrotire a tot ce-l înconjoară, la educarea laturii afective a copilului.
Omul a intervenit în tulburarea unui echilibru delicat ce a generat schimbările climaterice la masă planetară afectând, deopotrivă, om și natură. Protecția mediului ambiental constituie o problemă majoră a societății contemporane.
A cunoaște modalitățile în care activitatea umană influențează ecosistemele naturale este de strictă actualitate, fapt impus îndeosebi de implicațiile nefaste ale deteriorării mediului asupra calității vieții oamenilor. Trăim într-o lume interdependentă și nu putem pretinde că faptele noastre nu au impact asupra celorlalți, asupra a toate câte sunt. Cunoscând vom putea combate!
  Schimbarea climei este o problemă globală și totuși fiecare dintre noi are puterea de a face o diferență. Chiar micile schimbări ale comportamentului nostru zilnic pot preveni emisiile de gaze cu efect de seră, fără a afecta calitatea vieții noastre. De fapt, făcând astfel, chiar economisim bani. Noi putem controla schimbările climaterice și putem promite să devenim cetățeni responsabili reducând emisiile de bioxid de carbon prin mici schimbări în comportamentul nostru de zi cu zi.
Grupa mijlocie “A” ia parte la Campania împotriva schimbărilor climaterice în cadrul programului ENO. Environment Online este o școală virtuală pentru dezvoltare sustenabilă care își desfășoară campania în peste 120 de țări.
Mascota noastră pentru campanie este broscuța Frank. Ea se hrănește cu promisiunile pe care copiii le adună din grădiniță și familie, de la prieteni, vecini, rude, din locurile publice.
Vă rugăm să promiteți și dumneavoastră, toți cei ce veți citi acest proiect! (Floare B.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:01:04 Ora standard a Europei de Est