Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna”, 100 de ani de existență

,,Noi ne ancorăm în trecut și încercăm să ne construim viitorul”

Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna”, 100 de ani de existență

Școala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea sărbătorește anul acesta 100 de ani de existență. Aniversarea a fost marcată printr-o serie de activităţi, evenimentele majore care au avut loc vineri, 18 octombrie 2019, la sediul școlii și la Filarmonica de Stat Oradea.

În cadrul festivității de la Filarmonica de Stat au luat cuvântul cele două directoare ale instituției, dna Florina Musca și dna Bocoi Liliana, ele evocând istoricul școlii de la înființarea din 1919 până azi.
După discursul directorilor a urmat o prezentare video a școlii și a activităților de care beneficiază cei peste o mie de elevi care urmează studiile la această instituție renumită de învățământ.
La festivitate au participat și reprezentanții instituțiilor cu care colaborează Școala Gimnazială „Oltea Doamna" - prefectul Ioan Mihaiu, primarul Ilie Bolojan, iar din partea Inspectoratului Școlar Bihor dl. Alin Novac.
În discursul său, primarul Ilie Bolojan a felicitat instituția cu ocazia aniversării și a mulțumit conducerii Școlii ,,Oltea Doamna" pentru organizarea acestui eveniment. ,,Noi ne ancorăm în trecut și încercăm să ne construim viitorul. În acești ani sărbătorim centenarul și, oricine orice ar spune, cel mai important moment pentru comunitatea românească din Ardeal este Marea Unire din 1918, iar orașul Oradea a încercat în acești ani de marcare a centenarului să traseze niște jaloane importante. Unul dintre jaloanele majore este cea a învățământului românesc din Oradea, la care cele două unități fanion, Liceul ,,Emanuil Gojdu" și Școala ,,Oltea Doamna", au marcat anul acesta 100 de ani. Mulțumesc pe această cale conducerii pentru că au realizat acest eveniment important pentru orașul nostru și au marcat cei 100 de ani de existență.
De asemenea, noi încercăm să construim viitorul, iar viitorul nu poate fi conceput fără educație și oamenii sunt factori determinanți în dezvoltarea acestui oraș. Deoarece ,,Oltea Doamna" este una dintre cele mai bune școli din municipiu, vreau să felicit toți profesorii care au predat în această școală, pentru că echipa de astăzi nu face decât să preia acel brand care a fost consolidat în ani de zile de către profesorii care astăzi sunt pensionari, iar celor care clădesc zi de zi caracterele tinerilor orădeni în ,,Oltea Doamna" le mulțumesc că țin această linie".
Evenimentul a fost marcat de prezența fascinantă a scriitoarei Ana Blandiana, absolventă a Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna", care a destăinuit felul în care a început povestea sa cu această şcoală. Ana Bladiana a menționat că pentru ea a fost o onoare să învețe la prima școală românească de fete din Oradea după Marea Unire.
Atmosfera de sărbătoare a continuat cu un spectacolul artistic regizat și montat sub egida Teatrului „Regina Maria" - Trupa Arcadia, în interpretarea elevilor Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna", urmat de muzica Corului Filarmonicii de Stat.
Școala Gimnazială „Oltea Doamna" a fost înfiinţată acum 100 de ani, după Marea Unire, ca liceu românesc de stat pentru fete. Primul an școlar sub autoritatea Regatului României a început în octombrie 1919, cu opt clase şi un total de 332 de eleve. Denumirea „Oltea Doamna", după mama domnitorului Ștefan cel Mare, a fost atribuită în anul 1921.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, instituția s-a refugiat în Beiuș. În 1947, revenită în Oradea, şcoala a fost transformată în Liceul Teoretic de Fete nr. 1, având circa 400 de eleve.
Școala „Oltea Doamna" funcționează în prezent în trei clădiri, situate în Parcul Traian nr. 16.
La debutul anului școlar 2019-2020, școala are 36 de clase de elevi din ciclul primar și gimnazial, cu un număr de 1.015 elevi și 7 grupe de preșcolari cu 175 de copii, pregătiți de 65 de cadre didactice. În prezent, școala se bucură de recunoaștere internațională, iar faptul că „Oltea Doamna" este o instituţie de elită este atestat şi de participarea exemplară la olimpiadele și concursurile școlare pe discipline, unde elevii şcolii au obținut un număr de 195 de premii la etapele județene și naționale, doar în anul 2019. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:01 Ora standard a Europei de Est