Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Erasmus Days 2019 la Șauaieu

Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” din Oradea a organizat

Erasmus Days 2019 la Șauaieu

Duminică, 12 octombrie 2019, Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" din Oradea a organizat pentru prima oară Zilele Erasmus/Erasmus Days 2019.

În cadrul acestui eveniment au avut loc o serie de activităţi propuse în proiectul cu titlul Checkmates Chessmates - Fostering student motivation through logic games-1-RO01-KA229-049437_1 (Șah-Mat, parteneri de șah - Stimularea motivației elevilor prin jocuri logice). Parteneriatul strategic se desfășoară între școlile a șase țări europene - România, țara coordonatoare, Bulgaria, Ungaria, Lituania, Spania și Polonia, cu o durată de 24 de luni, 2018-2020, având menirea de a asigura o educație de calitate prin implementarea jocurilor logice în cadrul orelor de curs, dar și în afara acestora. Evenimentul a fost unul de amploare, deoarece la acesta au participat 1.056 de persoane, între care 84 elevi și 36 de părinți au participat la concursul de șah la diferite categorii. Acțiunea a avut loc pe câmpul din localitatea Șauaieu județul Bihor, unde elevii, aparținătorii acestora, cadrele didactice, nedidactice și auxiliare din unitate, directori și cadre didactice de la Liceul Teoretic ,,Petőfi Sándor" din Săcueni, școala parteneră în acțiunile proiectului, membri ai Consiliului local și județean, dar și parohul Bisericii Romano-Catolice din localitate, au format o mare familie, familia şcolii. Doamna director Pásztor Gabriella a onorat mulțimea adunată printr-un discurs în care a prezentat proiectul Erasmus+ și programul zilei # Erasmus Days, după care doamna Sele Tünde, coordonatorul proiectului, și doamna Tunyogi Katalin, responsabilul financiar al acestuia au precizat că prin acest eveniment școala noastră s-a alăturat și Festivalului Mondial de Șah de la Budapesta, urmând să dea startul prin lansarea în aer a 40 de baloane colorate. Implicarea unui număr atât de mare de factori educaționali dovedește interesul copiilor față de activitățile școlii, dorința de relaționare, de dezvoltare intelectuală prin joc. Prin acțiunile desfășurate am reușit să contribuim la îndeplinirea obiectivelor proiectului, și anume: dezvoltarea competențelor de bază, gândirea creativă, creșterea motivației pentru învățare, învățarea prin cooperare, dezvoltarea competențelor sociale și de grup.  Am asigurat participarea la proiect a unui număr de 20 de elevi cu diferite probleme sociale, aceștia făcând parte din grupul țintă al proiectului. Evenimentul s-a bucurat de un succes extraordinar în rândul tuturor participanților și ne dorim să participăm și anul viitor cu activități și mai interesante.
Mulțumim Agenției Naționale și Comisiei Europene pentru posibilitatea de a derula astfel de proiecte Erasmus+.
Prof. Sele Tünde,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Erasmus Days 2019 la Șauaieu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:41:26 Ora standard a Europei de Est