Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Workshop-ul cu tema „Un joc pentru fiecare”

Marți, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”

Workshop-ul cu tema „Un joc pentru fiecare”

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi TTL de la C.S.E.I. „Orizont" Oradea în data de 15. 10. 2019, a organizat, în colaborare cu Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" Oradea la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", Oradea workshop-ul cu tema „Un joc pentru fiecare" dedicat lansării de carte cu același nume.

La începutul evenimentului dr. Marușca Ioana Angela, directorul CSEI „Orizont" Oradea, a prezentat invitaților un material PPT despre școală și specificul acesteia. În continuare, evenimentul a fost moderat de prof. Denes Melinda Andrea care a subliniat că jocurile prezentate în această carte au fost  adunate de membrii Comisiei metodice a profesorilor psihopedagogi de la C.S.E.I. „Orizont" Oradea, în urma activităților terapeutice desfășurate cu elevii, în cadrul cabinetelor de terapie psihopedagogică. Cei 13 autori ai acestei cărți sunt: Alb Ana,  Balla Eniko, Coroi Elena, Crețu Alin Ioan, Denes Melinda Andrea, Laslou Elena-Georgeta, Marușca Ioana Angela, Nica Florina-Maria, Petruț Raluca-Anamaria, Pintican Laura, Romanschi Lucia Adriana, Tupița Corina Alexandra, Turcuș Valentina Sanda.
Cartea cuprinde cinci capitole, fiecare capitol având descrise câte 13 jocuri. Jocurile adunate în carte se adresează elevilor, studenților, părinţilor și cadrelor didactice care doresc să-şi îmbunătăţească abilităţile de utilizare a activităţilor ludice în educarea şi terapia elevilor.
În cadrul workshop-ului, autorii au prezentat câteva jocuri cuprinse în carte într-un mod interactiv, atractiv și antrenant, astfel participanții au avut ocazia să se-ntoarcă în lumea  copilăriei și să retrăiască emoția și plăcerea pe care le transmite jocul.
Evenimentul a fost onorat de prezența unor invitați speciali, prof. univ. dr. Valentin Blându, prof. Ilisie Carmen, insp. de specialitate pentru  învățământul special și special integrat și dir. prof. Teodora Pantazi. Invitații au apreciat cartea ca fiind un exemplu de bune practici, un material de calitate, care poate fi utilizat atât copiilor din învățământul special cât și  copiilor din învățământul de masă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:48:50 Ora standard a Europei de Est