Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înapoi acasă, „în familie”

Luni, la sediul Asociației Culturale „Vatra Românească” – Filiala Bihor

Înapoi acasă, „în familie”

Luni, 7 octombrie 2019, la sediul Asociației Culturale „Vatra Românească" - Filiala Bihor a fost o memorabilă atmosferă de sărbătoare. Nu doar că ne-am adunat în număr mare, membrii Vetrei, ci ne-am adunat cu toții în jurul unui invitat special: scriitorul român George Roca.

Venit din Australia, mai precis Sidney, îndepărtatul colț de lume unde trăiește și de unde ne onorează poporul prin activitatea sa culturală și patriotică încă din 1980, dânsul a răspuns la invitația membrilor Vetrei Românești de a participa la o ședință specială, cu iz de sărbătoare.
George Roca este o figură reprezentativă pentru românitatea din Australia, un artist literar veritabil. Poate cel mai important și inalienabil, el este un patriot sincer și conștient. „Am lăsat acolo totul / Cu durere şi regret" spune dânsul în poezia sa „Ardeal". Totuși, o continuă „Dacă o fi să mor aici / Pe-al Pacificului mal / Sufletul meu să se-ntoarcă /Tot acolo în Ardeal...". Chintesențial, el spune un adevăr: nimeni nu pleacă din cauză că este fericit în țara sa - iar această plecare sfâșie zi de zi, an de an, înăuntru, inima sa. Venirea înapoi în plai, între frați, în locul unde se vorbește liber limba română cea frumoasă, este mai valoroasă decât orice, chiar orice satisfacție a lumii străine, ne-a împărtășit dânsul.
Reîntors între prietenii de odinioară, în sediul Vetrei Românești, a întâlnit și chipuri noi: tineri și alți tineri (dar aceia, mai bătrâni). Un superb recital de poezie proprie a avut loc, alături de intonarea puternică a imnului național. După stăvilirea efervescenței momentului artistic, au început discuțiile esențiale.
Am vorbit despre situația actuală a poporului român, am cântărit între noi adevărul și durerea, dar nu am uitat să dezvoltăm speranța și capacitatea de a încetini vărsarea neamului nostru în „ciorba" globală.
Cei care am rămas în pământul strămoșesc, am pus întrebările cele importante către fratele care cutreieră străinătatea, despre perspectiva românului care trăiește de decenii în diaspora, dar care nu și-a uitat limba națională.
Am împărtășit concepte, cugetări, soluții, dureri, dragoste, poezie, cântări și concluzii. „De când am revenit în Oradea, aici, cu voi m-am simțit ca în familie". Ceea ce am învățat de la George Roca este simplu, este ceva ce fiecare știm de fapt, dar nu punem acest adevăr în fruntea gândirii noastre: nicăieri nu e ca acasă, iar sufletul trăiește doar în plaiul său - oriunde s-ar afla în lume trupul său. Sunt trăirile unui patriot conștient.
Andrei Oros,
student
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Înapoi acasă, „în familie”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:43 Ora standard a Europei de Est