Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premiul III și diplome de participare la Festivalul interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare

Un nou motiv de bucurie pentru elevii clasei a II-a D, de la Lic. Ped. „I. Vulcan” din Oradea

Premiul III și diplome de participare la Festivalul interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare

Luni, 26 ianuarie 2009, elevii clasei a II-a D, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, aveau să se bucure nespus aflând că au sosit premiile de la prima ediție a Festivalului interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare, județul Maramureș.

În luna decembrie 2008, elevii învățătoarei Adriana Puie au confecționat măști populare, iar cele mai reușite au fost trimise pe adresa Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” din Baia Mare, județul Maramureș, organizatorul principal al Festivalului interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare.
Prima ediție a Festivalului interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare a fost organizată, în 16 decembrie 2008, de către Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” din Baia Mare și Inspectoratul Școlar al județului Maramureș, în parteneriat cu Universitatea de Nord Baia Mare, Facultatea de Litere (secția de etnologie), Muzeul județean de Etnografie și Artă Populară, Centrul Comunitar „ Sf. Francisc de Assisi”, precum și organizația Caritas din Satu Mare, punctul de lucru din Baia Mare, în vederea redescoperirii valorilor culturii și artei populare românești tradiționale prin intermediul creației artistice, promovarea patrimoniului cultural popular în rândul elevilor și al cadrelor didactice, dezvoltarea spiritului de respect pentru frumusețea artei populare românești, stimularea curiozității pentru ceea ce înseamnă tradiție și obiceiuri românești,  crearea unor oportunități prin care elevii și cadrele didactice să-și poată prezenta produsele muncii lor.
Lucrările trimise au fost evaluate de un juriu format din prof. Lucreția Timocea - inspector școlar pentru învățământul primar, conf. univ. dr. Delia Suiogan, de la Universitatea de Nord Baia Mare, Janeta Ciocan - directorul adjunct al Muzeului județean de Etnografie și Artă Populară, profesor Mihai Boloș - directorul Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” din Baia Mare,  înv. Maria Stancu și inst. Delia Diana Tămâian, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” din Baia Mare.
Trei diplome de participare și un premiu III
Luni, elevii clasei a II-a D aveau să intre în posesia premiilor obținute la prima ediție a Festivalului interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare. Elevele Miruna Bocuț și Bianca Fetea Cornea au obținut câte o diplomă de participare, iar elevul Mircea Crăciun Puie - premiul III.
Cea de-a treia diplomă de participare poartă numele învățătoarei Adriana Puie, coordonatorul acțiunii. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Premiul III și diplome de participare la Festivalul interjudețean al măștilor populare românești de la Baia Mare.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:42:01 Ora standard a Europei de Est