Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Robotica din Oradea a ajuns să fie premiată în Coreea de Sud!

Medalie de argint, locul 2 la proba Robo Scholar,

Robotica din Oradea a ajuns să fie premiată în Coreea de Sud!

După doi ani de corespondență între concursul internațional Robotics Championship organizat de departamentul de mecatronică a Universității din Oradea și IROC (IROC-International Robotic Olympiad Committee) din Coreea de Sud, anul 2019 a marcat primele vizite între cele două țări.

Prima vizită a fost onorată de către tânăra Yura Ha, asistenta manager IROC, la cea de-a 9-a ediție a concursului Robotics Championship găzduit în Oradea în perioada 3-5 mai 2019.
Pe parcursul zilelor de concurs, reprezentanta olimpiadei de robotică coreeană a analizat tot ceea ce ținea de organizarea, participarea și desfășurarea concursului pentru a raporta președintelui IROC din Seoul. La finalul celei de a 9-a ediții a concursului internațional RoboticsChampionship, coreenii ne-au lansat o invitație pentru a participa la unul dintre concursurile organizate de ei în 2019, International Grand D Challenge. Fiind vorba despre o olimpiadă destinată elevilor care studiază în clasele I-XII, organizatorii au hotărât să extindă invitația și unei echipe de liceeni din Oradea formată din studenții Mociar Cătălin, Iuhaș Alexandru și Szabo Ștefan. Astfel, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" care timp de trei ani a participat la toate workshop-urile organizate de Robotics Championship și la cercul de robotică Robotics Club Oradea a avut șansa de a participa la acest concurs în Coreea.
Din păcate, drumul până în Coreea de Sud nu este unul scurt, iar finanțarea unei asemenea participări nu a putut veni din partea liceului. Așadar pentru obținerea finanțărilor, studenții au apelat la organizatorii Robotics Championship pentru promovarea în parcul industrial. Povestea acestor tineri a ajuns la multinaționalele din Oradea, iar finanțările au fost obținute în mai puțin de două săptămâni înainte de olimpiada propriu-zisă. Cea mai mare parte din finanțarea călătoriei a fost susținută de către Celestica, care este de asemenea finanțatorul cercului Robotics Club Oradea unde elevii și-au dezvoltat abilitățile în domeniul roboticii. Restul sumei necesare deplasării a fost sponsorizată de Kifra, IPTE iar Connect Group a finanțat bugetul pentru componentele robotului.
Pregătirea a fost intensă, elevii petrecând zile și nopți în laboratorul de mecatronică al Departamentului de Mecatronică a Universității din Oradea sub mentoratul lui drd. Ing. Birouaș Flaviu și al studentului masterand Anton Daniel. De la ideea în sine, până la robotul funcțional, aplicația a fost făcută într-un timp record, iar ultimele asamblări și linii de cod s-au finalizat chiar în Coreea de Sud cu câteva ore înainte de participare. Proba la care liceenii orădeni au participat se numește Robo Scholar, iar tematica pe care trebuiau să o abordeze era: „Alimenție / medicale și îngrijiri medicale / educație / dezastru de incendiu / aerospațial". Aplicația aleasă a fost din domeniul medical, un exoschelet de reabilitare medicală, iar după multe nopți nedormite, peste 10 000 de km zburați, elevii bihoreni au fost jurizați în fața a peste 400 de participanți, de o echipă formată din trei profesori universitari din Coreea de Sud.
Eforturile au fost răsplătite cu medalia de argint, locul 2 la proba Robo Scholar, o reușită bine meritată și totodată onorabilă. Însă, rezultatul nu ar fi fost posibil fără susținerea mentorilor care au fost alături de elevi chiar și la concurs, și mulțumită dotărilor laboratoarelor universității și a echipamentelor finanțate de către Celestica prin cercul Robotics Club Oradea.
„Eu mă simt mândru"
Daniel Anton, mentor la cercul Robotics Club Oradea: „Eu mă simt mândru că am reușit să scot performață din această echipă. Nu a fost ușor să-i motivez și să-i conștientizez că ei trebuie să lucreze pentru ei, că nimeni nu o va face în locul lor și că reușita nu vine de la sine".
,,Iar eu, sunt foarte încântat"
Flaviu Birouaș, mentor la cercul Robotics Club Oradea: „Din toate temele propuse la concurs, ideea cu exoscheletul era cea mai grea de realizat datorită timpului redus avut la dispoziție. Eu le-am propus să facă alte aplicații mai simple, însă mă bucur foarte mult că au fost hotărâți și consecvenți. Recunosc că au avut un avantaj semnificativ în acest sens, mulțumită experienței mele acumulate în domeniul exoscheletelor robotice de pe parcursul studiilor doctorale. Cred că pentru ei, cea mai mare provocare a fost să pună în practică ideile, să le proiecteze și să le materializeze prin imprimare 3D. Iar eu, sunt foarte încântat că am putut să reprezentăm județul și țara cu cinste și că am continuat tradiția pentru Departamentul de Mecatronică în participarea la concursurile  internaționale, după cel din Estonia din 2017 ".
SOS Educația!
De asemenea, Anton Daniel adaugă: „Din convorbirile pe care le-am avut cu organizatorii olimpiadei de robotică din Coreea de Sud, am aflat că din anumite puncte de vedere, la ei este la fel ca la noi: la liceu nu se fac cursuri de robotică, nu sunt profesori specializați, laboratoare și nici nu sunt susțineri financiare din partea școlii pentru domeniul roboticii. Elevii învață robotică după orele de program în centre dedicate, similar cum facem la Robotics Club Oradea, doar că la ei aceste centre sunt peste tot în țară. Sperăm ca și prin aceste concursuri să atragem atenția elevilor, părinților și autorităților de schimbările care sunt necesare în domeniul educației și de importanța acestui domeniu al roboticii."
Această colaborare și primă participare a orădenilor a fost o adevărată reușită, consolidând colaborarea de peste doi ani dintre cele două centre universitare. Cu siguranță anii următori vor aduce mai multe titluri și performanțe pentru Departamentul de Mecatronică și studenților ce vor păși în laboratoarele noastre.
Flaviu Birouas,
coordonator of Robotics Championship
 
Felicitări, campionilor!
Sunteți grozavi: Mociar Cătălin, Iuhaș Alexandru și Szabo Ștefan (campionii noștri), Daniel Anton și Flaviu Birouaș (mentori de campioni)!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Robotica din Oradea a ajuns să fie premiată în Coreea de Sud!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:02 Ora standard a Europei de Est