Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Prietena mea - cartea, prietenii mei - tipografii”

În cadrul proiectului educațional “Să vorbim și să citim corect”

“Prietena mea - cartea, prietenii mei - tipografii”

Se poartă tot mult în învățământ, în ultima vreme, parteneriatele școlare în cadrul unor proiecte educaționale pe termen scurt, mediu sau lung, datorită multiplelor lor valențe de ordin instructiv-educativ

 În acest context se înscrie și proiectul educațional “Să vorbim și să citim corect”, demarat, ieri (joi, 29 ianuarie 2009), prin vizitarea "Imprimeriei de Vest".
 Parteneri în acest proiect sunt prof. Teodora Pop (de la Școala cu clasele I-VIII “Dacia” ), înv. Adriana Puie (de la  Liceul Pedagogic “Iosif Vulcan” Oradea) și inst. Cornelia Borz (directorul Grădiniței nr. 34 din Oradea).
"Citind tot mai mult, copilul va ajunge să-și înalțe în suflet templul luminos și maiestuos al cărții. Pe altarul acestui templu, el va găsi căldura, sinceritatea și înțelepciunea unui prieten adevărat, gata să-i dezvăluie cele mai ascunse secrete, cele mai fantastice întâmplări, ajutându-l să iubească lumea și să lupte pentru ea..." Astfel explică partenerii alegerea temei, iar scopul urmărit este unul pe măsură: stimularea interesului pentru lectură, cultivarea dragostei pentru frumusețea exprimării îngrijite, dezvoltarea limbajului și mesajului, îmbogățirea vocabularului...
Mergând în vizită la tipografia  "Imprimeria de Vest",  elevii pedagogiști din clasa a II-a D i-au invitat și pe prietenii lor din a III-a D (îndrumați de inst. Elena Bălaj).
 În împărăția tipăririi cărților, școlarii s-au simțit puțin stingheriți, nemaivăzând atâtea utilaje și atâția meșteri făurari, ca într-o adevărată fabrică. În periplul lor, aventurierii au fost ghidați de doamna Marcela Mureșan, care le-a explicat întregul proces pe care îl urmează foaia albă, imaculată, până ajunge să fie legată în volum și apoi răsfoită în bancă sau acasă în fotoliu.
 "Coala albă de hârtie, tăiată în baloturi, este introdusă în tiparniță pentru a fi transformată în filă tipărită. Alții se îndeletnicesc cu prepararea culorilor: mai întâi este folosit galbenul, și după aceea se adăugă roșul și albastrul pentru a obține paginile colorate. Filele tipărite devin carte brută, dar, ajungând la legătorie, sunt asamblate la o mașină de cusut, iar la urmă se copertează, mai subțire sau cartonat, cu un înscris auriu, după ce, în prealabil, au trecut și pe la ghilotină..."
Ambalate în colete, cărțile iau drumul librăriilor și al altor destinatari.
"Dacă la intrare, am rămas impresionați de expoziția de carte, la ieșire, ne-am promis ca niciodată să nu tratăm cu superficialitate și indiferență munca investită în tipărirea cărților, ci doar cu deosebită considerație și respect pentru munca tipografilor, și ei un fel de scriitori... de carte", după cum plastic a ținut să se exprime dna înv. Adriana Puie. (Ov. D.)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:53:43 Ora standard a Europei de Est