Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pornim la drum cu încredere

A reînceput ,,Școala părinţilor”

Pornim la drum cu încredere

În sala Traian Moşoiu a Primăriei Municipiului Oradea a avut loc, miercuri, 11.09.2019, prima întâlnire din acest an şcolar din cadrul programului ,,Şcoala părinţilor", program dezvoltat de către instituţia noastră şi susţinut de către un specialist în domeniul de interes al părinţilor.

De această dată tema abordată a fost „Adaptarea copiilor la creşă", temă susţinută de către psiholog Izabela Duca şi coordonatorul Creşei Nr.13 - „Lizuca şi Patrocle". La întâlnire au participat 150 de părinți, un număr record.
Directorul DAS Oradea, dna Arina Moş, a deschis evenimentul: „De cinci ani, de când derulăm acest program, este pentru prima dată când un număr aşa de mare de părinţi au răspuns invitaţiei noastre, şi sunt onorată să am alături părinţi responsabili, dornici să primească informaţii de la specialişti şi nu de pe forumuri. Este extrem de important pentru noi ca acest parteneriat creşă - părinţi să fie unul constructiv, în beneficiul copiilor dumneavoastră. Vă mulţumim că ne-aţi ales, mulţumim pentru încrederea acordată, lăsându-ne în grijă ce aveţi mai scump pe lume şi vă asigur de întreaga deschidere privind propuneri şi sugestii de îmbunătăţire a activităţilor desfăşurate în creşă, numai aşa reuşind să asigurăm standarde de calitate ridicate".
Programul se adresează în special părinţilor care au copii cu vârsta între 10 luni şi 3 ani şi care frecventează creşa, dar şi părinţilor care vor să înteleagă mai bine nevoile copiilor mici şi rolul fundamental al comunicării dintre copii şi părinţi.
Obiectivul principal al acestui program este prezentarea principiilor cheie care îi vor ajuta pe părinţi să înteleagă mai bine nevoile copiilor şi să dezvolte o relaţie de ataşament sigur cu copiii lor, relaţie care stă la baza dezvoltării la copii a empatiei, stimei de sine, a abilităţii de gestionare a emotiilor, a bunătăţii şi blândeţii.  
Procesul de adaptare a copiilor la creşă este diferit de la copil la copil, poate fi unul mai greoi sau unul mai uşor, necesită un timp mai îndelungat sau mai scurt, copiii trecând de la faza de negare la cea de frustrare, de înţelegere, ca în final să ajungă la acceptarea creşei.
În cadrul întâlnirii, părinţii au aflat despre importanţa ataşamentului dezvoltat în relaţie cu mama, a influenţelor acestuia în acest proces de adaptare, proces care face parte din dezvoltarea copiilor fiind prima experienţă de separare a copiilor, de exersare a independenţei, modalitate de dezvoltare a încrederii în alţii şi în sine.
Prin programul ,,Şcoala părinţilor" ne dorim să venim în sprijinul dumneavoastră cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educaţiei copiilor, adaptarea la creşă fiind un pas dificil pentru toţi membrii familiei. Încrederea este cea pe care dorim să le-o insuflăm părinţilor, pentru ca apoi aceştia să o transmită mai departe copiilor lor.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:06:28 Ora standard a Europei de Est