Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tabăra de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate

S-a încheiat

Tabăra de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate

În cadrul Campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!", Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a organizat în perioada 26 - 30 august 2019 o tabără de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Desfăşurată la Centrul de Îngrijire de Zi, situat pe Str. Traian Lalescu Nr.3C, tabăra a adus copiilor bucuria unei vacanţe de neuitat. Timp de o săptămână s-au desfăşurat activităţi diverse: de la vizita unui clovn care și-a dezvăluit, rând pe rând, surprizele (baloane, joben, picioroange, mimă, picturi pe față, trasul sforii, alergatul în saci), până la lecţii de acordare a primului ajutor, modalităţi de salvare pe munte a unei persoane, în diferite condiţii meteo şi în funcţie de anumite particularităţi specifice unui traseu montan, activităţi de fitness, paşi de dans popular şi lecţii de  pictură.
Tabăra de vară s-a încheiat cu un spectacol de teatru inedit ,,Întâmplări pe Insula Dorinţelor", bineînţeles delicii dulci şi premierea tuturor participanţilor.
Mulţumim celor care s-au implicat voluntar şi activ în organizarea acestui eveniment: dl Igor Lungu, Serviciul Judeţean Salvamont Bihor, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Bihor, dl Lucian Hevesi, dna Aurelia Sălăjan, dl Joseph-Emanuel Wagner, dra Ştefania Mateaş, Compania teatrală independentă Trend'Art Oradea, dovedind astfel că le pasă de cei care, într-un anumit moment al vieţii, trec printr-o stare de vulnerabilitate. Nu în ultimul rând dorim să mulţumim părinţilor care au înţeles că dorim să sprijinim acolo unde este nevoie şi nu să sancţionăm.
Ţinând seama de faptul că lipsa părinților ori a reprezentantului legal poate determina limitarea accesului copiilor la servicii de sănătate, educație și servicii/beneficii, dorim să reamintim părinţilor care intenționează să plece la muncă în străinătate, că au obligaţia să anunțe serviciul public de asistență socială (DAS Oradea), cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi țara, dispoziții aplicabile și în cazul plecării tutorelui.
Pentru mai multe informații, respectiv pentru sprijin în ceea ce privește acest demers, invităm părinții din municipiul Oradea, plecați la muncă în străinătate, să se adreseze DAS Oradea, unde vor beneficia de suport şi informare privind posibilitățile legale de care dispun pentru a le putea asigura copiilor protecția fizică și juridică pe perioada în care aceștia sunt lipsiți de grija părinților.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tabăra de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:42:01 Ora standard a Europei de Est